  • 1. Data: 2010-05-08 08:56:49
    Temat: Głośność
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Czy i gdzie znajdę w Internecie, wykaz samochodów osobowych, wg
    producentów i modeli, podający głośność we wnętrzu nowego samochodu
    podczas jazdy ze stałą prędkością po szosie? Np. przy 50-90-120-150
    km/h. Najchętniej w dB, w tabeli lub na wykresach. Szczególnie
    interesują mnie pojazdy z silnikiem wysokoprężnym.

    Z uszanowaniem
    MJ

  • 2. Data: 2010-05-08 09:42:35
    Temat: Re: Głośność
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Najchętniej w dB, w tabeli lub na wykresach. Szczególnie interesują mnie

    Ale wiesz, ze przy duzych predkosciach powietrze i opony moga miec wplyw
    porazajacy?

  • 3. Data: 2010-05-08 10:12:19
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-05-08 08:56, Tata wrote:
> [...]
    > km/h. Najchętniej w dB, w tabeli lub na wykresach. Szczególnie
    > interesują mnie pojazdy z silnikiem wysokoprężnym.

    nikt nie zrobi CI takich badań, bo na głośność we wnętrzu samochodu ma
    wpływ nie tylko warkot silnika...

  • 4. Data: 2010-05-08 10:53:52
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Tata wrote:
> [...]
    > km/h. Najchętniej w dB, w tabeli lub na wykresach. Szczególnie
    > interesują mnie pojazdy z silnikiem wysokoprężnym.

    z samochodow za rosadna (?) kase to golf VI generacji sie reklamuje jako
    najcichszy w klasie, tyle co wiem, czy sa takie porownania o jakie Ci chodzi to
    nie mam pojecia

  • 5. Data: 2010-05-08 11:28:43
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > Najchętniej w dB, w tabeli lub na wykresach. Szczególnie interesują mnie

    Też kiedyś tego szukałem ale nie znalazłem. Może dlatego że wszystko zalezy
    np od tego po jakim asfalcie jedziesz albo jak duży jest wiatr i czy
    jedziesz pod wiatr czy z wiatrem albo też masz wiatr boczny. Do tego rodziaj
    opon tez ma duże znaczenie

  • 6. Data: 2010-05-08 13:19:45
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 08.05.2010 08:56, Tata pisze:
    > Czy i gdzie znajdę w Internecie, wykaz samochodów osobowych, wg
    > producentów i modeli, podający głośność we wnętrzu nowego samochodu

    Był kiedyś model bodajże Mercedesa, który miał aktywny system wyciszania
    wnętrza czy jakoś tak. Zasada działania opierała się na wydawaniu
    ,,antydźwięków'' celem zniwelowania głośności. Na pewno przy okazji
    robili jakieś badania z wykresikami, pytanie tylko czy da się to skądś
    wyciągnąć. :)

    S.

  • 7. Data: 2010-05-08 15:12:56
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-05-08 13:19:45 +0200, Stefan Szczygielski

    W sieci jest sporo tego.

    <http://tinyurl.com/2csqm5h>

    Pierwszy wynik już jest ciekawy...

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2010-05-08 15:21:52
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > Najchętniej w dB, w tabeli lub na wykresach. Szczególnie interesują mnie

    zestawień nie widziałem ale pomiary bywają w testach,
    dużo różnych widziałem np tutaj:
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest-60
    6287.html

    brat