eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGdzie się chowają używane samochody kupione w polskich salonach? › Re: Gdzie się chowają używane samochody kupione w polskich salonach?
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gdzie się chowają używane samochody kupione w polskich salonach?
    Date: Thu, 22 Nov 2012 10:25:28 +0100

    Dnia 22-11-2012 o 10:01:11 Jarek Pudelko
    <j...@b...ceti.pl> napisał(a):

    > A z czego wynika taka niechec do automatow?

    W przypadku samochodów używanych niechęć do automatów jest uzasadniona -
    nie wiadomo, czy zaraz po kupnie automat się nie rozleci - dużo łatwiej i
    taniej jest kupić używaną zwykłą skrzynię niż automata.
    W przypadku nowych - sam tego nie rozumiem. Od dwóch lat jeżdżę automatem
    (kupionym w polskim salonie) i nie mogę się nadziwić innym kupującym nowe
    auta ze zwykłą skrzynią. Żadnych zalet w porównaniu do automata, spalanie
    w przapadku automata takie samo lub mniejsze (prowadzę od nowości
    statystyki na "autocentrum" i średnia z przejechanych 77kkm to 7,6 przy
    2.0hdi, 163KM i 1,7t w C4GP). Wielokrotnie jechałem w trasy z bliźniaczym
    autem z "manualem" i miałem prawie zawsze mniejsze spalanie. W przypadku
    starszych automatów - spalanie jest trochę większe. Wygoda i komfort jazdy
    czy to w trasie czy w mieście nie do porównania.

    TG