  • 131. Data: 2010-06-14 09:10:21
    Temat: Re: Gdzie kupic uzywke?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:h...@p...onet.pl...

    > Ale napisz o co chodzi z tymi trocinami... może sie to kiedyś przyda ;-)

    z trocinami chodzi o to, ze jesli np skrzynia niedomaga, cos stuka puka, to
    samo z mostem, dosypuja do leju drobnyuch trocin, ktore "wygluszaja" poprzez
    zmniejszenie tych luzow, na krotka mete dziala, klient zadowolony, bo
    wszystko dziala przez jakis czas cichi i sprawnie, potem kaplica

    to samo z silnikami, dolewaja rozmaitej masci uszczelniaczy i to samo, przy
    zakupie dziala sprawnie, a potem masakra, szczegolnie jak przyjdzie ci do
    glowy olej zmienic, silnik do remontu

    > ??? Które auto ma mniej niż 3 lata pełnej gwarancji?

    napisalem ze nie wiem, nie znam wszyskich marek, moze ktoras ma mniej niz 3
    lata

    > No ale o co chodzi? Nie ma przeglądów? Nie ma papierów? Ma mieć!

    alez ma, tylko z innego miasta, a jak pojedziesz do aso, to sie okaze ze to
    nie ich piueczatka :)

    > No ale przecież głupi chyba nie jesteś i umiesz sobie sprawdzić te limity
    > km.

    no pewnie, wszystko sie zgadza, tylko jak ci podepna w aso silnik pod kompa
    i go przetrzepia na przegladzie, to sie okaze ze zamiast tego co wskazuje
    wyswietlacz, masz 100kkm wiecej i juz niestety po gwaranacji

  • 132. Data: 2010-06-14 09:13:46
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup

    > Po prostu oprócz cofnięcia licznika trzeba powymieniać parę elementów
    > bo inaczej jak oglądasz auto z dużym przebiegiem co ma mało na liczniku
    > to po prostu "coś jest nie tak" i stoisz od niego z daleka...

    a ja ci mowie ze sie mylisz, sam kupilem auto z duzym przebiegiem i wiem jak
    wygladalo, a wygladalo tak, ze jakby mu ten przebieg zmnijeszyc o polowe to
    bym sie nie pokapowal, bo bylo w tak dobrym stanie, nawet nakladki na pedaly
    jezdza te same do tej pory, a minelo 5 lat, owszem gola blacha swieci
    miejscami ale mi to nie przeszkadza, jak zacznie zmienie gumki

    takze nie zawsze i wszystko sie da

  • 133. Data: 2010-06-14 09:31:17
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    > Tam nie mają lakieru do nadwozi, bo to fabryka z elementami zawieszenia.

    To jedz tam gdzie maja...

    > No, jest możliwość, że zadzwonię.

    A ja mam ci uwierzyc na slowo :P
    Ok ja dzwonilem, nie uzywaja ;>

    > Może się nie zagapił - zobaczymy.

    No tak, bo tam piekarze robia.
    Jakby zatrudnili Juranda to by nie byli do tylu... a sa juz lata w plecy
    z tego co piszesz.

    > Szczekasz.

    Raczej oczekuje, ze wysilisz sie na zdobycie minium wiedzy na temat na
    ktory chesz dyskutowac.

    > Aha.

    Ty chialbys wszystko na tacy.
    Wybacz, ale niedoczekanie twoje.

    > Nie, bo wiki w tym względzie niedużo pomaga.

    Dla laika wystarczy.

    > Tak, jestem dresem. Typowym.

    Nie wiem czy typowym, ale bardzo boisz sie, ze ktos cie bedzie z takim
    utozsamial.

    > No jakbyś zbierał puszki na szeroką skalę - to mógłbyś na tym zarobić na
    > coś lepszego, niż stary TDS.

    Spoko, juz dawno mam cos lepszego niz TDS, ale jakos zal mi rozstawac
    sie z E34. Auto nie do zdarcia, a juz w sumie nie wiele warte.

    > W dodatku masz problem ze zrozumieniem tekstu pisanego jak widać.

    To ze piszesz bzdury akurat zrozumialem bardzo dobrze.

    > Ma się. Tylko, że masz na tyle ciasny umysł, że tego nie ogarniasz.

    Haha, wlanie ze nie ma sie.
    Tylko jeszcze nie wpadles na to, dlaczego.

    > Być może nie pęknie głowica, tam może w międzyczasie pęknąć wiele innych
    > rzeczy.

    O, a to co znowu za ciekawostki?
    U mnie osobiscie TDS 4 lata, 100kkm i jedyne co nie tyle pekalo, a sie
    rozpadlo to pompa wody, ktora zostala wymieniona na taka co sie juz nie
    rozpadnie.
    Wiele innych TDSow, ktore dobrze znam tez nie maja zadnych problemow,
    typu pekanie czegokolwiek.

    > I tutaj się bardzo mylisz - bo wcale nie trzeba jeździć bez wody, żeby w
    > TDS-ie głowica pękała.

    A co trzeba?

    > Nie mówimy tutaj o ważności, tylko o WADZIE, kretynku.

    A ponoc taka wysoka kultura... :P

    >Wadzie, która
    > spodowowała ODEJŚCIE od produkcji głowic żeliwnych.

    Bzdura.
    To nie ciezar byl przyczyna odejscia od glowic zeliwnych.

    > To, że coś gorzej przewodzi ciepło, nie oznacza, że bardziej się przy
    > tym odkształca.

    Nie wiesz jednak.

    > Znowu pieprzysz od rzeczy. W jakiej sytuacji chętniej pęka? Jak w niego
    > walisz młotkiem?

    W takiej samej sytuacji, w ktorej jest aluminium.

    > Nie, te wszystkie pęknięcia długich głowic alu 6 cylindrowych to są
    > zwidy posiadaczy takich pojazdów.

    Nie to nie sa zwidy, bo posiadacze tych pojazdow nie maja problemow z
    pekajacymi glowicami.
    Te pekajace glowice to tylko twoj wymysl.
    Wejdz sobie na forum BMW, rozne problemy z tymi samochodami sa tam dosc
    dobrze opisane i zobacz ile znajdziesz watkow o pekajacych glowicach.
    Jest nawet forum specjalnie poswiecone silnikom diesla w BMW, jak wiesz
    wiekszosc to 6 cylindrowe, tylko i wylacznie z glowicami aluminiowymi...
    poszukaj tych swoich wyimaginowanych pekajacych glowic.

    > Normalnie Karolek napisał, że nie
    > pękają, to nie pękają.

    Raczej to ty sobie ubzdurales, ze pekaja :P

    > Nie wiesz, bo LEPSZE zastosowaie może oznaczać niższe koszty produkcji,
    > łatwiejszą obróbkę, łatwiejsze naprawy, itp.

    To swoja droga... skurcz zeliwa jest wiekszy niz alu, co raczej nie jest
    zaleta.
    Podobnie lejnosc, alu ma lepsza.
    Jednak najwazniejsze jest to, ze glowica zeliwna nie daje juz rady w
    nowoczesnych wysilonych silnikach.

    > Na pewno wszyscy producenci kierowali się przy wdrażaniu głowic
    > aluminiowych tym, że rzadziej niż żeliwne pękają. Taak, to był
    > najpoważniejszy argument. ROTFL ;)

    No raczej byl bardzo wazny, bo troche lipa by byla jakby glowice zaczely
    pekac jeszcze na gwarancji :>
    A zeliwne by pekaly, no chyba, ze robiliby glowice gabarytami
    przypominajace te z samochodow ciezarowych :>

    > W TDS-ach wykracza poza te "dane" warunki pracy.

    Przestan juz klamac.
    TDSy nie maja zadnych problemow z glowicami, to jest twoj jakis chory
    wymysl.

    > Nie, debilku, nie ubzdurałem sobie.

    Uuu znowu wysoka kultura :P

    > Problem długich głowic aluminiowych
    > od lat spędza sen z powiek właścicielom chociażby takich aut jak Nissan
    > Patrol 2.8 TD. Ponieważ jesteś debilem, to nie zauważyłeś, że nie tylko
    > TDS ma takie głowice, o jakich piszę. Dziwnym trafem w obu tych
    > silnikach ta głowica zachowuje się dokładnie tak samo, jeśli dojdzie do
    > przegrzania - zaczyna się krzywić i pękać.

    Przestan pierdolic.
    TDSy nie maj problemow z glowicami, podobnie jak cala reszta znakomitych
    silnikow diesla od BMW, ktore rowniez maja 6 cylindrow i aluminiowe glowice.

    >Jej naprawa raz, że jest
    > trudna, dwa - jest dużo bardziej kosztowna, niż głowic żeliwnych, które
    > - o dziwo - praktycznie w ogóle po TAKIM SAMYM przegrzaniu nie mają
    > pęknięć.

    LOL, ale fachura z ciebie.
    Co jak co, ale zeliwne glowice z cala pewnoscia naprawia sie trudniej!

    > Nawet 5-cylindrowe (też długie) w Audi 2.5 TDI. Ale ponieważ
    > jesteś debilem, dalej się będziesz upierał, że Ty wiesz lepiej - to
    > wejdź sobie na forum rajdy4x4.pl, tam gości, którym odjechała do nieba
    > głowica Patrola jest od groma i tam możesz swoje rewelacje im
    > przedstawiać - na pewno będą Cię bardzo kochać za to ;)

    A co mnie patrol... mowa o TDSach.
    Ale jak juz gdzies mnie odsylasz, to moze sam zerknij jak sie sprawuja
    krotkie, zeliwne glowice w VMach :P

    > Nie żartuj - myślałeś?

    Ano, to jest takie cus, z czego istnienia nie zdajesz sobie sprawy.

    > Nie tylko moje, ale nic Ci do tego ;)

    To jest tam was dwoch? :P

    > To jeszcze musisz sobie tą wiedzę poukładać i skonfrontować wszystko z
    > czymś takim, co się nazywa EKONOMIA produkcji. Możesz dojść do ciekawych
    > wniosków.

    Tak tak, ekonomia produkcji :P
    Tak sobie to tlumacz.

    > Ja nie dobieram materiałów do produkcji głowic. Za daleko pojechałeś.

    No jak to, znasz przeciez dokladnie wszystkie stopy jakie stosuja
    producenci, wiesz, ktore materialy sa lepsze i dlaczego ich nie
    stosuja... takie rzeczy to musi wiedziec gosc, ktory dobiera te materialy.

    > To, że młody jesteś, to wyziera z każdego posta....

    No i...?

    > Haha akurat jest takich kilka zagadnień, w których jeśli nie będziesz
    > sam czegoś dotykał i sam się na własnych błędach uczył - to najlepsza
    > książka Ci nic nie wytłumaczy ;) No ale to wszystko jeszcze przed Tobą.

    Ale naprawde, zacznij moze od tej ksiazki.
    Potem bedziesz snul wlasne teorie i moze wprowadzisz cos odkrywczego.
    Jak narazie to tylko farmazony usukteczniasz w swoich postach.

    --
    Karolek

  • 134. Data: 2010-06-14 14:28:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > nakladki na pedaly jezdza te same do tej pory, a minelo 5 lat, owszem gola
    > blacha swieci miejscami ale mi to nie przeszkadza, jak zacznie zmienie

    Nikt nie mówi że zawsze i wszystko, ale zwłaszcza gdy oglądasz kilka aut
    wybranego wcześniej producenta i modelu i wszystkie są w podobnym
    stanie to łatwo wyłapiesz auto z cofniętym licznikiem bo będzie dziwnie :-)

  • 135. Data: 2010-06-14 14:33:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > przy zakupie dziala sprawnie, a potem masakra, szczegolnie jak przyjdzie
    > ci do glowy olej zmienic, silnik do remontu

    No cóż... brzmi to niewesoło. Ale kupując nowsze auta mam mniej szans
    się z czymś takim spotkać, na szczęście.

    > napisalem ze nie wiem, nie znam wszyskich marek,
    > moze ktoras ma mniej niz 3 lata

    Nawet gdyby była taka marka to stałbym od niej z daleka :-)

    > alez ma, tylko z innego miasta, a jak pojedziesz do aso, to sie okaze ze
    > to nie ich piueczatka :)

    A ja nie chcę widzieć pieczątek - ja chce widzieć rachunki zapłacone
    faktury.

    > no pewnie, wszystko sie zgadza, tylko jak ci podepna w aso silnik pod
    > kompa i go przetrzepia na przegladzie, to sie okaze ze zamiast tego co
    > wskazuje wyswietlacz, masz 100kkm wiecej i juz niestety po gwaranacji

    W USA jest cofanie licznika dosyć mocno tępione, idzie się za to do pierdla
    jak Cię złapią. Dodatkowo, właśnie dzięki bazom danych jak Carfax możesz
    się skapnąć że coś jest nie tak z licznikiem jak masz w bazie danych
    w zeszłym miesiącu wpisany przegląd przy 200k km a dziś auto jest do
    sprzedaży ze 100k km :-)

  • 136. Data: 2010-06-14 14:54:07
    Od: "::[TOOMAS]::" <t...@o...pl>

    W dniu 2010-06-08 12:02, MZ pisze:

    > Foki, a już na pewno Foki diesla nie kupowałbym "na oko" tylko "na
    > warsztat". Komputer prawdę Ci powie.

    A tu zdziwiłbyś się. Ja sprzedawałem swoją, tyle e TDDi. Podjechaliśmy
    do warsztatu, podpieli posprawdzali i powiedzieli, że silnik zajechany
    bo analiza spalin kiepska. Poszedłem do mechanika u którego serwisowałem
    autko i poradził aby go trochę podczas jazdy potrzymać na wysokich
    obrotach aby sie przedmuchał układ wydechowy. Tak zrobiłem i okazała
    się, że po tym zabiegu analiza spalin wyszła idealnie. Dlaczego się tak
    stało? Bo niestety mam za lekką nogę i jeżdzę delikatnie. No a pierwszy
    mechanik juz wydał opinie że silnik zajechany a silnik w świetnym stanie..

  • 137. Data: 2010-06-14 15:23:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup

    > No cóż... brzmi to niewesoło. Ale kupując nowsze auta mam mniej szans
    > się z czymś takim spotkać, na szczęście.

    teoria tak glosi, jednak jak sam widzisz, sa wazniejsze rzeczy niz blacha,
    ktora naprawde jest stosukowo tania w naprawie :)

    > A ja nie chcę widzieć pieczątek - ja chce widzieć rachunki zapłacone
    > faktury.

    :) a powiec mi po wala mi, zwyklemu uzytkownikowi gromadzic papierki za
    wykonane naprawy?
    zreszta i te faktury rownie latwo podrobic

> [...]
    > się skapnąć że coś jest nie tak z licznikiem jak masz w bazie danych
    > w zeszłym miesiącu wpisany przegląd przy 200k km a dziś auto jest do

    no i to kolejny dowod na to, ze rozmawiamy o calkowicie dwoch roznych
    swiatach ;)

  • 138. Data: 2010-06-15 02:33:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup

    > teoria tak glosi, jednak jak sam widzisz, sa wazniejsze rzeczy niz blacha,
    > ktora naprawde jest stosukowo tania w naprawie :)

    Ciągle próbuję mówić o czymś innym - jak kupujesz stare auto
    z dużym przebiegiem to oczywiście blachy są małym zmartwieniem.
    Im młodsze auto z mniejszym przebiegiem kupujesz tym mniejsze
    mają znaczenie potencjalne usterki silnika i zawieszenia a większe
    mają znaczenie sprawy blacharskie, bo mogą sugerować rzeczy
    nie objęte normalnie gwarancją: uszkodzenie zawieszenia (4-ślad),
    rdza pod szpachlą, cieknąca klima, itp, itd...
    Jak kupujesz nowsze auto używane to płacisz za niego sporo kasy.
    Zbyt dużo aby kupować rdzę pod szpachlą, a skrzynia i silnik są wciąż
    na gwarancji.

    > :) a powiec mi po wala mi, zwyklemu uzytkownikowi gromadzic
    > papierki za wykonane naprawy?

    Choćby po to, że naprawy objęte są gwarancją...
    Wrzucam je więc do teczki opisanej SAMOCHÓD i sobie tam leża.
    Nie przeglądam pedantycznie co miesiąc która naprawa już się
    przedatowała, więc jest duża szansa że będę miał faktury za
    naprawę zrobioną nawet 5 lat temu przy sprzedaży auta...

    > zreszta i te faktury rownie latwo podrobic

    Wszystko można podrobić, tylko po co skoro nie ma obowiązku
    posiadania takich faktur? Jak je masz to bonus, nie masz - trudno.

    > no i to kolejny dowod na to, ze rozmawiamy o calkowicie dwoch roznych
    > swiatach ;)

    Nie masz historii przebiegu auta w książce serwisowej nawet w Polsce?
    Właśnie takie faktury, na których zwykle widnieje aktualny przebieg
    auta są dodatkowym dowodem prawdziwości licznika przy sprzedaży.

  • 139. Data: 2010-06-15 09:38:30
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To jedz tam gdzie maja...

    A po co? Przecież mamy takie wynalazki jak telefony.

    > A ja mam ci uwierzyc na slowo :P
    > Ok ja dzwonilem, nie uzywaja ;>

    Do kogo dzwoniłeś? Bo dealer Volvo w KRakowie stwierdził, że od 2 lat Volvo
    ma CAŁĄ powłokę lakierniczą wodną (baza i bezbarwny) i na lakierni też
    malują bezbarwnym wodnym. Taką samą informację otrzymałem w Toyocie. Taką
    samą w Mercedesie.

    > No tak, bo tam piekarze robia.
    > Jakby zatrudnili Juranda to by nie byli do tylu... a sa juz lata w plecy z
    > tego co piszesz.

    Jak widać - nie wszyscy są.
    DuPont faktycznie nie ma lakierów bezbarwnych wodnych w ofercie, widocznie
    na ulotce dot. produktu jakaś firma podała nieprawdziwe dane. Co nadal nie
    zmienia faktu, że lakiery takie mają Sikkens, AkzoNobel, BASF i kilku innych
    pomniejszych producentów.

    > Ty chialbys wszystko na tacy.
    > Wybacz, ale niedoczekanie twoje.

    To po co zabierasz głos w dyskusji, skoro nie chcesz rozmawiać o konkretach?

    > Dla laika wystarczy.

    Laik mało z tego w ogóle zrozumie.

    > Nie wiem czy typowym, ale bardzo boisz sie, ze ktos cie bedzie z takim
    > utozsamial.

    Szczerze powiem, że trochę to tak jest - boję się, że ktoś mógłby mnie
    utożsamić z dresem, bo to by oznaczało, ze coś w swoim zachowaniu
    przeoczyłem ;)

    > Spoko, juz dawno mam cos lepszego niz TDS, ale jakos zal mi rozstawac sie
    > z E34. Auto nie do zdarcia, a juz w sumie nie wiele warte.

    Hmm ja tam nie lubię mebli w ogródku.

    > To ze piszesz bzdury akurat zrozumialem bardzo dobrze.

    Mogę Cię w związku z tym od dzisiaj nazywać Błyskotliwy Karolek?

    > Haha, wlanie ze nie ma sie.
    > Tylko jeszcze nie wpadles na to, dlaczego.

    Nie, nie wpadłem. Oświeć mnie.

> [...]
    > rozpadnie.
    > Wiele innych TDSow, ktore dobrze znam tez nie maja zadnych problemow, typu

    Oczywiście, wiem przecież, że Twój TDS to jest nieśmiertelny i bezawaryjny
    model.

    > A ponoc taka wysoka kultura... :P

    Chyba mogę sobie pozwolić na nazywanie Cię w ten sposób, skoro nie
    odróżniasz wagi od wady.

    > Bzdura.
    > To nie ciezar byl przyczyna odejscia od glowic zeliwnych.

    Bezpośrednio nie - pośrednio kilka rzeczy o tym zadecydowało, m.in. ekonomia
    produkcji głowic alu.

    > Nie wiesz jednak.

    Nic nie wiem nic nie wiem ratuj mnie.

    > W takiej samej sytuacji, w ktorej jest aluminium.

    No to muszę Ci powiedzieć, że niestety mylisz się. Chociażby na przykładzie
    wspomnianego Nissana Patrola - silniki 2.8 TD z długą głowicą alu mają z nią
    ustawiczne problemy nawet po JEDNYM przegrzaniu. Silniki 4.2 z długą żeliwną
    głowicą można katować do woli i nic im się nie dzieje - najwyżej dolewasz
    wody i jedziesz dalej. Dziwne, no nie?

> [...]
    > wiekszosc to 6 cylindrowe, tylko i wylacznie z glowicami aluminiowymi...
    > poszukaj tych swoich wyimaginowanych pekajacych glowic.

    Hmm.. czyli mówisz, ze na forum BMW http://bmw-diesel.pl/viewforum.php?f=6
    sekcja poświęcona problematyce przegrzewania się silników TDS i problemów z
    tym związanych to jest jakaś moja chora projekcja?

    > Raczej to ty sobie ubzdurales, ze pekaja :P

    No i jeszcze kilku użytkowników BMW.. No ale może ja źle te fora czytam. I
    koledzy mnie kłamią.

    > To swoja droga... skurcz zeliwa jest wiekszy niz alu, co raczej nie jest
    > zaleta.

    No i co się z tego powodu dzieje? ;)

    > Podobnie lejnosc, alu ma lepsza.
    > Jednak najwazniejsze jest to, ze glowica zeliwna nie daje juz rady w
    > nowoczesnych wysilonych silnikach.

    Najlepszą lejność ma woda. ;) Ciekawe dlaczego nie robią z niej głowic.

    A to, dlaczego nie robią obecnie silników z głowicami żeliwnymi - wynika z
    wielu czynników, z których najważniejszymi są ekonomia oraz chęć
    dostosowania produktu do coraz bardziej wymagającej UE jeśli chodzi o emisję
    spalin. Żywotność silnika zaczyna odchodzić na dalszy plan, zresztą już od
    lat i można sobie pozwolić na to, żeby wsadzać doń głowice z jasnych
    względów mniej żywotne, bo klient ma zgoła inne preferencje przy zakupie
    auta w salonie.

    > No raczej byl bardzo wazny, bo troche lipa by byla jakby glowice zaczely
    > pekac jeszcze na gwarancji :>
    > A zeliwne by pekaly, no chyba, ze robiliby glowice gabarytami
    > przypominajace te z samochodow ciezarowych :>

    Jak to "by pękały" skoro przez długie lata praktycznie tylko takie montowano
    do samochodów i samochody te robiły setki tysięcy kilometrów, nim w ogóle
    dochodziło do jakiejkolwiek ingerencji w silnik?

    > Przestan juz klamac.
    > TDSy nie maja zadnych problemow z glowicami, to jest twoj jakis chory
    > wymysl.

    Oczywiście, na forum też sami ludzie z chorymi wymysłami.

    > Przestan pierdolic.
    > TDSy nie maj problemow z glowicami, podobnie jak cala reszta znakomitych
    > silnikow diesla od BMW, ktore rowniez maja 6 cylindrow i aluminiowe
    > glowice.

    Bo TDS-y mają 2x większy stopień sprężania, niż silnik benzynowy! Dlatego
    głowice tam są poddawane dużo większym obciążeniom i szybciej się kończą.

    > LOL, ale fachura z ciebie.
    > Co jak co, ale zeliwne glowice z cala pewnoscia naprawia sie trudniej!

    Jeśli w ogóle dochodzi do konieczności naprawiania takiej głowicy - to tak.

    > A co mnie patrol... mowa o TDSach.

    Bo Patrol jest doskonałym przykładem na to, jak taka właśnie głowica
    poddawana długotrwałym obciążeniom mówi grzecznie "do widzenia", jeśli tylko
    na moment zapomnisz o monitorowaniu temperatury silnika. Przy czym ten sam
    Patrol ma inny silnik z głowicą żeliwną, który jest nie do zajechania i
    wszyscy chętnie by się na niego poprzesiadali (gdyby był popularną
    jednostką).

    > Ale jak juz gdzies mnie odsylasz, to moze sam zerknij jak sie sprawuja
    > krotkie, zeliwne glowice w VMach :P

    VM jest spieprzony praktycznie od A do Z. Natomiast skoro się tak już
    zacząłeś podniecać - popatrz na pierwsze lata produkcji VW Passata nowy
    model (B6) z silnikiem 2.0 TDI. Też były masakryczne problemy z pękającymi
    głowicami alu.

    > Tak tak, ekonomia produkcji :P
    > Tak sobie to tlumacz.

    Uhum, chcesz powiedzieć, że w momencie decydowania się na produkcję silnika
    producent zakłada, że do tego będzie dokładał? ;))

    > No jak to, znasz przeciez dokladnie wszystkie stopy jakie stosuja
    > producenci, wiesz, ktore materialy sa lepsze i dlaczego ich nie stosuja...
    > takie rzeczy to musi wiedziec gosc, ktory dobiera te materialy.

    Nigdy nie poznasz dokładnie wszystkich stopów, jakie stosują producenci -
    jest tego za dużo.

    > No i...?

    No i też tak kiedyś miałem ;) Przechodzi z wiekiem, jeśli się chce na pewne
    rzeczy spojrzeć z dystansu.

    > Ale naprawde, zacznij moze od tej ksiazki.
    > Potem bedziesz snul wlasne teorie i moze wprowadzisz cos odkrywczego.
    > Jak narazie to tylko farmazony usukteczniasz w swoich postach.

    O książki się nie martw - mam ich aż za dużo. Samymi książkami jednak nic
    nie zdziałasz.

    Jurand.

  • 140. Data: 2010-06-15 15:41:33
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]

    > Jak kupujesz nowsze auto używane to płacisz za niego sporo kasy.
    > Zbyt dużo aby kupować rdzę pod szpachlą, a skrzynia i silnik są wciąż

    a ja ci nadal probuje wytlumaczyc, ze z twoim podejsciem kupujac stosunkowo
    nowe auto sugerujesz sie ze z silnikiem i reszta napweno bedzie wszystko ok,
    i ogladasz blachy i jak ktos zamias tje klepac, wymieni na uzywane z innego
    auta, to kupisz szrota, tylko dlatego ze ci tester nie zapikal, wzglednie
    kupisz nawet niebite auto, ale zajezdzone przez jakiegos debila

    > Nie masz historii przebiegu auta w książce serwisowej nawet w Polsce?

    masz, tylko ksiazke wraz z pieczatkami kupujesz na allegro :)