  • 31. Data: 2019-05-25 08:24:41
    Temat: Re: Gdzie jest zlodziej w moim aucie?
    Od: p...@g...com

    Juz przed dwoma laty Elon dokopal Europejczykom z Ariane która z uporem maniaka (za
    pieniądze podatników) budowana jest ciągle od nowa:

    SpaceX began re-flight of previously-launched booster stages in 2017. The first
    re-flight was accomplished in March 2017, nearly a year after the booster's maiden
    flight; the second was in June 2017, only five months after its maiden flight. Both
    were successful, and both insurers and launch service customers are readily
    supporting the newly emerging market in launch services provided by multiple-use
    boosters.

    W zakładowej gazetce Ariane pojawiła się sugestia aby zwolnić tych wysokooplacanych
    menedżerów którzy twierdzili że takie lądowanie nie może się udać ;-) Musk obnaża po
    prostu niekompetencję wielu ludzi na najwyższych szczeblach i myślę że ci chętnie
    zatańczą na jego grobie ;-)

  • 32. Data: 2019-05-25 08:39:35
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Pszemol

    >Wciąż naiwnie wierzę w sukces, wypartuję moment aby dodać ze 100-200 nowych
    akcji... wykorzystać aktualną ,,przecenę

    A dlaczego wierzysz, ze to przecena a nie racjonalna wycena firmy? Moze akurat
    bedziesz mial racje, ale te akcje nie placa dywidendy, konkurencja rosnie a Ty mowisz
    o "przecenie".

    https://www.investopedia.com/articles/stocks/08/capi
    tal-losses.asp

  • 33. Data: 2019-05-25 11:10:20
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 24 May 2019 13:28:09 -0500, Pszemol wrote:
    > "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> wrote in message
    > Myślisz, że nie ma żadnych zabezpieczeń???

    Jasne że są. W 2008 r. widzieliśmy, jak fajnie działają.

    > Czyżby to był trumpowy Deuche Bank??? :-DD

    A bo Lehmann Bros lepsi? Bankom zdarza się udzielać pożyczek, które
    następnie niefortunnie przepadają. To w zasadzie istota problemu z tym
    całym obecnym "globalnym długiem".

    > Ha ha ha... dobre.

    To oczywiście nie moje, bo ja jestem kompletne beztalencie (wolę
    uściślić, w razie gdyby ktoś tego tekstu nie znał, a miał wątpliwości).

    Mateusz

  • 34. Data: 2019-05-25 12:18:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 May 2019 19:55:33 +0200, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Ale po ci to - zapomniałeś gdzie stał zanim ukradli?

    Teraz złodzieje już nie ufają jammerom jak kiedyś i stosują
    tygodniową kwarantannę na publicznym parkingu.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2019-05-25 13:53:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.05.2019 o 12:18, Marek pisze:

    > Teraz złodzieje już nie ufają jammerom jak kiedyś i stosują tygodniową
    > kwarantannę na publicznym parkingu.

    Ufają czy nie - stosują. Więc jak nie będziesz miał jakiegoś
    szczególnego farta, to dowiesz się gdzie go ostatnio zaparkowałeś.

  • 36. Data: 2019-05-25 15:04:28
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Iguan_007 <i...@g...com> wrote:
    > Pszemol

    > A dlaczego wierzysz, ze to przecena a nie racjonalna wycena firmy? Moze
    > akurat bedziesz mial racje, ale te akcje nie placa dywidendy, konkurencja
    > rosnie a Ty mowisz o "przecenie".

    To jest młoda, rosnąca i ambitna firma a nie stuletni, stabilny organizm.
    Naturalne jest, że zamiast płacić dywidendy będą wszystkie zarobione
    pieniądze inwestować w rozwój. Oni budują fabryke w Chinach i innych
    miejscach na świecie. Inwestorzy kupują akcje takich firm nie po to aby
    otrzymywać 3% dywidendy rocznie tylko liczą na dynamiczny rozwój firmy.
    Patrzą na inwestycję długoterminowo.

    Porównaj np. Amazon i to jak długo nie miał żadnych dywidend i jak długo
    przynosił straty... Niektórzy inwestorzy kupili ich akcje bardzo tanio, po
    10-15 dolków za sztuke i niedawno mieli okazję sprzedać je za $1800-2000.

    Oczywiście Tesli może się nie udać, może im zabraknąć kasy i pójść z
    torbami.. ale na tym właśnie polega ryzyko w inwestowaniu. Jak Ci to
    przeszkadza to zawsze można przełożyć kasę w rządowe obligacje :)

    > https://www.investopedia.com/articles/stocks/08/capi
    tal-losses.asp

    Cenny artykuł, ale inne kryteria mają ,,day traders" a inne inwestorzy o
    długim horyzoncie czasowym.

  • 37. Data: 2019-05-25 15:04:30
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Teraz złodzieje już nie ufają jammerom jak kiedyś i stosują
    > tygodniową kwarantannę na publicznym parkingu.

    I na czym ta kwarantanna polega?

  • 38. Data: 2019-05-25 15:26:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.05.2019 o 15:04, Pszemol pisze:

    > I na czym ta kwarantanna polega?

    Na tym, że zanim wstawisz samochód do siebie, trzymasz go przez jakiś
    czas na ulicy, żeby zobaczyć czy własciciel z policją po niego nie wpasnie

  • 39. Data: 2019-05-25 15:41:22
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Na tym, że zanim wstawisz samochód do siebie, trzymasz go przez jakiś
    > czas na ulicy, żeby zobaczyć czy własciciel z policją po niego nie wpasnie

    I przez tydzień ten gps jammer tam pracuje przy aucie?

  • 40. Data: 2019-05-25 15:49:29
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 25 May 2019 13:04:28 +0000, Pszemol wrote:
    > To jest młoda, rosnąca i ambitna firma a nie stuletni, stabilny
    > organizm.

    Dokładnie - w takich wypadkach nie ma czegoś takiego jak "racjonalna
    wycena firmy". Wartość młodych i prężnych firm zależy od potencjału, a
    ten ma charakter mocno spekulacyjny.

    > Jak Ci to przeszkadza to zawsze można przełożyć kasę w rządowe
    > obligacje :)

    I to w zasadzie jedyna rzecz, z którą ciężko mi się zgodzić. Warto
    zapytać Wenezuelczyków, co sądzą o rządowych obligacjach.

    Mateusz