  • 1. Data: 2013-09-04 08:14:11
    Temat: Gdzie jest elektronika w obwodach ładowania?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    Mamy układ ładowarka-kabel-urządzenie.
    Czy w kablu (przejściówka USB-A (m) - microUSB (m) ) jest jakaś
    "inteligencja"? Czy może wszystko jest w urządzeniu?
    ... bo mam taki kabel, na którym urządzenie sygnalizuje ładowanie, ale
    nie przybywa mu stanu akumulatora. No - jakoś-tak dzieje się to trochę
    nieregularnie, niekonsekwentnie. Zasilacz jest "porządny", 10W, czyli
    dwuamperowy.
    Na innym kablu ładuje jak należy.
    Trochę szkoda mi rozcinać wtyczki tego kabla, żeby sprawdzać, więc pytam.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2013-09-04 11:18:36
    Temat: Re: Gdzie jest elektronika w obwodach ładowania?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sqlwiel" napisał w wiadomości
> [...]
    >10W, czyli dwuamperowy.
    >Na innym kablu ładuje jak należy.
    >Trochę szkoda mi rozcinać wtyczki tego kabla, żeby sprawdzać, więc

    Telefony mialy rozna sygnalizacje podlaczenia glupiej ladowarki.
    Obecny standard mowi ze nalezy zewrzec linie D+ i D-.

    Moze jeden z tych kabli ma je zwarte we wtyczce uUSB, moze jest 4-ro
    przewodowy a ladowarka ma je zwarte na gniezdzie, podczas gdy drugi
    kabel jest
    "tylko do ladowania" dwuprzewodowy.

    J.

  • 3. Data: 2013-09-05 00:54:10
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    sqlwiel" <"nick (Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com) in

> [...]
    > dwuamperowy.
    > Na innym kablu ładuje jak należy.
    > Trochę szkoda mi rozcinać wtyczki tego kabla, żeby sprawdzać, więc

    Też miałem kabel z takimi objawami. Był po prostu niskiej jakości, za
    cienki (był bardzo tani). Może u Ciebie też tak jest.

    MSz

  • 4. Data: 2013-09-05 05:35:13
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Marcin Szumilas wrote in <news:5227ba1e$0$1260$65785112@news.neostrada.pl>
    > Też miałem kabel z takimi objawami. Był po prostu niskiej jakości, za
    > cienki (był bardzo tani).

    Przypuszczam, ze tak cienkim przewodem ida jedynie dwie zyly kabla (+ i
    masa zasilania), zapomniano natomiast o pinach do transmisji danych (ktore
    w przypadku ladowarek powinny byc zwarte).
    http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus#Ch
    arging_ports_and_accessory_charging_adapters
    www.usb.org/developers/devclass_docs/USB_Battery_Cha
    rging_1.2.pdf

    Nabralem sie na produkt pod nazwa "ladowarka uniwersalna" (majacy z
    ladowarka niewiele wspolnego - bedacy jedynie kablem USB - wtyczki do
    roznych telefonow), dostepny w Biedronce za 9.99zl.
    www.produkty-z-bdr.blogspot.com/2013/06/adowarka-usb
    -10w-1-z-biedronki.html

    Instrukcja obslugi informuje, ze kabel nie nadaje sie do transmisji danych
    (przewod za cienki na cztery zyly). Niestety producent najprawdopodobniej
    nie zwarl w samej wtyczce MicroUSB pinow D+ i D-, przez co smartfon
    sygnalizuje ladowanie, jednak w praktyce laduje sie w nieskonczonosc,
    najprawdopodobniej pobierajac jedynie 100mA.

    "As compared to standard downstream ports , where a portable device can
    only draw more than 100 mA current after digital negotiation with the host
    or hub, charging ports can supply currents above 500 mA without digital
    negotiation."

    Wtyczka "gruba Nokia" nie potrafi nawet naladowac telefonu Nokia 3510i
    (srednica wewnetrzna wtyku DC jest zbyt duza na bolec ulokowany w
    telefonie).

    Szczerze odradzam wiec kabel zasilajacy "USB - 10 wtyczek" z Biedro.

    Niestety Biedronka ma pecha do zwarcia pinow D+ i D-, sprzedaje zasilacz
    USB (naprawdopodobniej Philips DLP2207), ktory rowniez nie jest zgodny ze
    specyfikacja ladowarki USB.
    www.linux.rk.edu.pl/w/p/philips-dlp2207-ladowarka-za
    silacz-urzadzen-usb
    www.produkty-z-bdr.blogspot.com/2013/03/adowarka-z-2
    -portami-usb-philips-z.html

    Raportowane sa problemy z "karmieniem" niektorych telefonow, ktore ustepuja
    po zlutowaniu ze soba dwoch srodkowych pinow portu USB w samej ladowarce.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 5. Data: 2013-09-05 06:51:13
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    Dziękuję Ci (i Marcinowi) za objaśnienia. This might be the case :)
    Faktycznie, inkryminowany kabel był kupiony na Alle za kilka zł, jednak
    zdarzało się na nim przez noc dociągnąć od 20 do 100% więc nie został
    skazany na ścięcie na samym początku. Po prostu działa niekonsekwentnie,
    przypadkowo.
    Zasilacz - jeden, to oryginalny od tableta, a drugi właśnie Phillips
    2207 (dwuwyjściowy). Oba zachowują się podobnie, na dobrym kablu ładują
    jak należy, a Phillips jeszcze głośniki pociągnie.

    Pytanie: Jak rozpoznać na Alle dobry kabel? :)

    Pzdr.

  • 6. Data: 2013-09-05 08:14:49
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    sqlwiel wrote in <news:52280dc2$0$1450$65785112@news.neostrada.pl>
    > Zasilacz - jeden, to oryginalny od tableta, a drugi właśnie Phillips
    > 2207 (dwuwyjściowy). Oba zachowują się podobnie, na dobrym kablu ładują
    > jak należy

    O, czyli masz ten slynny, dwuportowy zasilacz USB z Biedro? Mowisz, ze Z
    DOBRYM kablem USB nie sprawia problemow przy ladowaniu zadnego z dostepnych
    Ci urzadzen z MicroUSB?
    W komentarzach na
    www.produkty-z-bdr.blogspot.com/2013/03/adowarka-z-2
    -portami-usb-philips-z.html
    niektorzy skarzyli sie na niezgodnosc z niektorymi urzadzeniami, ktore
    rozwiazalo zlutowanie pinow d+ i d-.

    Na poczatku sprzedawali ja w Biedro za 20zl, potem przeceniano na 7 lub
    10zl. Jesli jeszcze kiedys trafi mi sie w tej cenie - pewnie kupie. Powiedz
    tylko, czy nie sprawia problemow...

    > Pytanie: Jak rozpoznać na Alle dobry kabel?

    Wazne, by w opisie mial mozliwosc transmisji danych. Wtedy zgodnosc ze
    standardem USB (ladowarka) spada na sam zasilacz. Uzywam tylko jednego
    "niezestawowego" kabla MicroUSB kupionego oddzielnie na Allegro: Nokia
    CA-101. Dziala dobrze (testowane na kilku urzadzeniach roznych marek - w
    tym ani jednego Nokii :)
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 7. Data: 2013-09-05 08:50:37
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-05 08:14, astro pisze:
> [...]
    > DOBRYM kablem USB nie sprawia problemow przy ladowaniu zadnego z dostepnych

    Żadnego z dostępnych - czyli bez problemów z jedynym dostępnym. :)
    Tablet m723g.

    > Na poczatku sprzedawali ja w Biedro za 20zl, potem przeceniano na 7 lub
    > 10zl. Jesli jeszcze kiedys trafi mi sie w tej cenie - pewnie kupie. Powiedz
    > tylko, czy nie sprawia problemow...

    Kupiłem też na Alle, nie pamiętam za ile, ale chyba kilkanaście zł z
    wysyłką. Testowany na jednym urządzeniu, działa...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 8. Data: 2013-09-05 18:35:25
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    astro (r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl) in

> [...]
    > masa zasilania), zapomniano natomiast o pinach do transmisji danych
    > (ktore w przypadku ladowarek powinny byc zwarte).

    Tylko że ten kabel znakomicie transmitował dane, natomiast nie ładował,
    choć ikona baterii zmieniała się tak, jakby ładował.
    Da się to wytłumaczyć przez odpowiedni projekt elektryczny kabla (ilość
    żył, zwarte/niezwarte piny), czy tylko przez złą jakość kabla?

    Szkoda że już nie mam tego kabelka, bym go pociął. A może mam gdzieś?...

    MSz