  • 1. Data: 2013-09-02 20:12:40
    Temat: jaki przenośny router 3G
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    Witam,
    do tej pory miałem wbudowany modem 3G w laptopa, teraz mam zamiar kupić
    laptopa bez wbudowanego modemu. Potrzebowałbym routera przenośnego o
    następujących parametrach:
    1) brak konieczności podłączania do zasilania (wbudowana bateria) fajnie
    jak by szybko po uruchomieniu łapał sieć 3G lub ew. długo wytrzymywał w
    trybie gotowości (idealnie by było jak by był cały czas włączony, a po
    intensywniejszym korzystaniu bym go sobie ładował)
    Z internetu mobilnego korzystam rzadko (nie codziennie), max godzinę,
    dwie dziennie (jak więcej to i tak podłączam laptopa do prądu), nie
    będzie mi przeszkadzać konieczność noszenia routera czy włączenia go
    przed skorzystaniem z internetu, jeśli nie będę musiał go nigdzie podłączać.
    2) Dobry zasięg, stabilna praca (internet z t-mobile)
    3) wbudowany modem HSPA lub ew. możliwość podłączenia modemu
    zewnętrznego - musi obsługiwać modem MF195 (mam takie dwie sztuki więc
    nie będę kupował kolejnego). Sprzęt mam gdzie nosić- laptopa noszę
    zawsze z torbą w której mam miejsce na taki sprzęt (ale ma leżeć na dnie
    tej torby, więc fajnie by było żeby taki router włączyć i o nim zapomnieć
    4)możliwość wymuszenia trybu 3G (w jakimś modemie nie miałem możliwości
    wyboru "3G only" i przy słabym zasięgu pracował na 2G)

  • 2. Data: 2013-09-02 22:25:26
    Temat: Re: jaki przenośny router 3G
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Mon, 02 Sep 2013 20:12:40 +0200, ddddddd napisał(a):

> [...]
    > 4)możliwość wymuszenia trybu 3G (w jakimś modemie nie miałem możliwości
    > wyboru "3G only" i przy słabym zasięgu pracował na 2G)

    Sapido Mb-1132 lub MB 1112

  • 3. Data: 2013-09-02 22:57:08
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-09-02 22:25, Piotrek pisze:

    > Sapido Mb-1132 lub MB 1112

    1112 wygląda ciekawie, w specyfikacji 1132 - jak i innych routerów jakie
    oglądałem - nie ma modemu ZTE MF-195 - nie wiem czy jest on taki
    niekompatybilny, czy rzadko spotykany i nie testowany?

    Łukasz

  • 4. Data: 2013-09-03 09:26:22
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    > Sapido Mb-1132 lub MB 1112

    a co powiecie o Huawei E5331 ?

    Łukasz

  • 5. Data: 2013-09-04 09:39:35
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...org>

    W dniu 2013-09-02 20:12, ddddddd pisze:

> [...]
    > tej torby, więc fajnie by było żeby taki router włączyć i o nim zapomnieć

    Zapomnieć nie da rady - on ma baterię, którą trzeba ładować.

    Paweł

  • 6. Data: 2013-09-04 09:53:38
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-09-04 09:39, Paweł Muszyński pisze:

    > Zapomnieć nie da rady - on ma baterię, którą trzeba ładować.

    bardziej chodziło mi o to, że router mogę włączyć i w stanie czuwania
    (nie połączony z komputerem, mógłby być nie połączony z internetem, ale
    zalogowany do sieci żeby w razie czego szybko nawiązał połączenie)
    zużywał mało energii (ale nie jest to wymóg konieczny, koniecznym jest
    wbudowany akumulator oraz możliwość ładowania przez usb)

    Łukasz

  • 7. Data: 2013-09-04 15:49:46
    Od: Rafał Wiśniewski <r...@p...onet.pl>

    On 2013-09-02 20:12, ddddddd wrote:
    Huawei E5220 ma fastboot (uruchamia sie w 5 sekund)
    RW