  • 1. Data: 2011-01-21 01:09:29
    Temat: Gdzie cienki laminat ?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Wiecie może, gdzie można zanabyć niewielkie (no nie całe metry
    kwadratowe...)
    cienkiego laminatu ? Co znaczy cienkiego ?
    No właśnie nie wiem - najcieńszego - ale jeszcze takiego, który jeszcze jest
    w miarę sztywny (niekoniecznie coś takiego aż
    http://pl.farnell.com/mega/400-105/elastyczny-lamina
    t-305x500/dp/4137978)

    Chodzi mi o to, że chciałbym sobie zrobić coś w rodzaju "DIY multilayer",
    więc żeby to miało jeszcze jakiś sens "grubościowy"...
    Nie wiem, ile taki laminat może mieć, ale powinien być chyba coś rzędu 0.2 -
    0.4 mm ?
    Gdzie by to zanabyć ?

  • 2. Data: 2011-01-21 08:32:30
    Temat: Re: Gdzie cienki laminat ?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    sundayman napisał(a) :
> [...]
    > więc żeby to miało jeszcze jakiś sens "grubościowy"...
    > Nie wiem, ile taki laminat może mieć, ale powinien być chyba coś rzędu 0.2 -

    Grubości 0,25 i podobne były na Alledrogo. Nie wiem jak sprawa
    wygląda na dziś. Nie da się tego tak ładnie zawinąć, jak w linku,
    ale jest wystarczająco cienki i trwały, żeby wielokrotnie zwijać w
    rulon. No może bez lutowania jeszcze.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 3. Data: 2011-01-21 08:48:42
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup

    Elo

    sundayman napisał(a) :
> [...]

    >wygląda na dziś. Nie da się tego tak ładnie zawinąć, jak w linku,
    >ale jest wystarczająco cienki i trwały, żeby wielokrotnie zwijać w

    Ale kolega nie chce tego zawijać tylko zrobić multilayer

  • 4. Data: 2011-01-21 09:45:18
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 21.01.2011 02:09, sundayman pisze:
    > Chodzi mi o to, że chciałbym sobie zrobić coś w rodzaju "DIY
    > multilayer", więc żeby to miało jeszcze jakiś sens "grubościowy"...
    Kupiłem kiedyś w tym celu na allegro ścinki jednostronnego 0.25mm. Rdzeń
    z dwustronnego 0.5mm + 2 okładki + klej dają płytkę ~1.5mm, czyli standard.

    Problemem było łączenie - zlutować "blind via" się dawało, ale żeby
    połączyć 3 warstwy musiałem jeden otwór robić 0.5 a drugi 1.2mm -
    zajmowało to sporo miejsca na płytce. No i lutowanie przelotek trwało...

    Może jakby użyć kleju przewodzącego to efekt byłby lepszy.

    Michoo

  • 5. Data: 2011-01-21 14:52:20
    Od: "Papo Smerfo" <r...@k...po>

    Órzytkownik "Michoo" napisał:
> [...]
    > zajmowało to sporo miejsca na płytce. No i lutowanie przelotek trwało...
    >
    > Może jakby użyć kleju przewodzącego to efekt byłby lepszy.

    a może by tak pszed sklejeniem do tej środkowej płytko wkutować dłuższe
    przelotki, a na nie nasadzic okładziny, dociąć i prosto lutować, obyło by
    się nawet bez kleju, przelotki by trzymały:O)

  • 6. Data: 2011-01-21 19:06:59
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    No ja na razie nie mam dokładniej koncepcji, chcę po prostu
    poeksperymentować (nie, nie nudzi mi się :)
    Oczywiście do "poważnych" tematów to na razie nic nie zastąpi płytkarni,
    ale... ot tak ciekaw jestem, co można samemu zrobić w temacie...
    Może się to do czegoś przyda (ewentualniu psu na budę :)

  • 7. Data: 2011-01-21 21:29:25
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.01.21 02:09, sundayman pisze:
> [...]
    > multilayer", więc żeby to miało jeszcze jakiś sens "grubościowy"...
    > Nie wiem, ile taki laminat może mieć, ale powinien być chyba coś rzędu

    Mi się wydaje, że do eksperymentów wystarczy Ci 0,5mm czyli w miarę
    standardowa płytka... Zewnętrzne robisz jednowarstwowe, środkową robisz
    dwuwarstwową i składasz razem (możesz bez żadnej izolacji) i masz 4
    warstwy, a grubość płytki 1,5mm, czyli standardowa :)... .

    Konop

  • 8. Data: 2011-01-23 14:46:14
    Od: "Papo Smerfo" <r...@k...sz>

    Órzytkownik "sundayman" napisał:
> [...]
    > ale... ot tak ciekaw jestem, co można samemu zrobić w temacie...
    > Może się to do czegoś przyda (ewentualniu psu na budę :)

    ja ci po prostu dałem przykład prostego lutowania pszelotek pszez płytkę
    czterowarstwową składaną z mniej warstwowych i to bez dziwnego kombinowania
    z różnymi średnicami otforuf czy skomplikowanym lutowanbiem, o to czy ci się
    to pszyda czy nie to jusz inna bajka:O)