  • 1. Data: 2011-01-20 09:59:29
    Temat: Termotransfer, laminator - raz jeszcze
    Od: Dlabink <j...@o...pl>

    Spogladam na informacje odnosnie wykonywania plytek metoda
    termotransferu z uzyciem laminatora i widze ze sa z tym duze problemy.
    Z jednej strony ciezko o dobry laminator z drugiej trzeba ponoc
    kombinowac z termostatem zeby zmienic temperature itd. Ja mam troche
    inne pytanie. Probowal ktos robic plytki nie przerobionym laminatorem?
    Temperatura niby nizsza (ale wcale nie wydaje sie za niska) ale plytki
    powinny wyjsc normalnie. Ma ktos jakies doswiadczenia z
    nieprzerabianymi laminatorami?

  • 2. Data: 2011-01-20 10:21:03
    Temat: Re: Termotransfer, laminator - raz jeszcze
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dlabink,

    Thursday, January 20, 2011, 10:59:29 AM, you wrote:

> [...]
    > Temperatura niby nizsza (ale wcale nie wydaje sie za niska) ale plytki
    > powinny wyjsc normalnie. Ma ktos jakies doswiadczenia z

    Pomyśl przez chwilę: gdyby dało się bez podwyższania temperatury, to
    jaki idiota przerabiałby termostat?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2011-01-20 10:54:26
    Od: Dlabink <j...@o...pl>

    > Pomy l przez chwil : gdyby da o si bez podwy szania temperatury, to
    > jaki idiota przerabia by termostat?
    >
    > --
    Wiele osob (stanowczo za duzo) traktuje informacje w internecie jako
    wyrocznie. A skoro wszedzie pisza ze trzeba wymieniac to wymieniaja. A
    moze wcale nie trzeba? Niemniej spotkalem informacje o korzystaniu z
    nieprzerabianych laminatorow i stad pytanie, zeby sie niepotrzebnie w
    koszta nie pchac.

  • 4. Data: 2011-01-20 12:12:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 20.01.2011 10:59, Dlabink pisze:
> [...]
    > Temperatura niby nizsza (ale wcale nie wydaje sie za niska) ale plytki
    > powinny wyjsc normalnie. Ma ktos jakies doswiadczenia z
    Na elektrodzie jest temat o tym - trzeba przeprasować płytkę kilkanaście
    razy.

    Michoo

  • 5. Data: 2011-01-20 17:13:47
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    W dniu 2011-01-20 10:59, Dlabink pisze:
> [...]
    > Temperatura niby nizsza (ale wcale nie wydaje sie za niska) ale plytki
    > powinny wyjsc normalnie. Ma ktos jakies doswiadczenia z
    Witam
    Problem między laminatorem a np utrwalaniem w drukarce czy kopiarce jest
    banalny różnica temperatury i nic więcej.
    Teraz jeżeli ten toner został w topiony w kartkę w temp ok 170 - 180 st
    bo taka mniej więcej jest w drukarkach to jedynym sposobem żeby ten
    toner oderwać znów od kartki jest przyłożenie tej samej temperatury i
    wszystko w tym temacie.
    Jedynym sposobem na użycie laminatora bez przeróbki jest znalezienie
    drukarki laserowej która ma toner utwardzany przy temperaturze ok 110 st
    bo taka jest w laminatorach o ile sobie przypominam.
    Ale niestety nie znam takich drukarek. Kiedyś była kopiarka Canona która
    nadawałby się do tego idealnie bo toner utrwalany był przez prasę a nie
    temperaturę.

    Pozdrawiam
    WojtasW

  • 6. Data: 2011-01-20 20:36:48
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Z jednej strony ciezko o dobry laminator z drugiej trzeba ponoc
    > kombinowac z termostatem zeby zmienic temperature itd.

    Tlumaczylem Ci, ze to zaden problem. W wersji dla pracusiow i
    perfekcjonistow jest to budowa termostatu w oparciu o ATMege i
    zapisywanie logow temp. na blue-rayowych plytkach;-), w wersji mniej
    skomplikowanej jest to termostat od prodiza przykrecony do obudowy
    walka. Jak bardzo chcesz, to zrobie zdjecia i Ci wysle, ale masz tego
    pelno w necie.
    Bez specjalnych czarow robie sciezki 8 mils na laminatorze za 40zl + 5
    zl termostat i starej drukarce za 200zl. W tej metodzie wazne jest tylko
    zachowanie bezwzglednej czystosci plytki (bardzo dobrze sprawdza sie cif
    - mleczko do czyszczenia i/lub pasta do zebow, jak plytka bardzo
    usyfiona, to mozna przetrzec drobnym papierem sciernym) i czystosc
    papieru - najlepiej wewnetrzna strona okladki Twojego Stylu, Elektroniki
    Praktycznej, czy cos podobnego. Plytke/papier trzymac za krawedzie lub
    peseta. No i nie odrywac papieru na sile w trakcie moczenia;-)

    > Ja mam troche
    > inne pytanie. Probowal ktos robic plytki nie przerobionym laminatorem?

    Juz Ci WojtasW opisal dlaczego sie nie da, ja od siebie dodam, ze zbyt
    niska temp. powoduje nie przyklejenie sie papieru do plytki przy
    pierwszym przejsciu i w konsekwencji rozmazanie sciezek.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2011-01-20 20:36:57
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

  • 8. Data: 2011-01-20 20:37:13
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

  • 9. Data: 2011-01-20 23:17:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 20.01.2011 21:36, Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]
    > Praktycznej, czy cos podobnego. Plytke/papier trzymac za krawedzie lub
    > peseta. No i nie odrywac papieru na sile w trakcie moczenia;-)
    Imo dobrze się sprawdzają rękawiczki lateksowe + krótka kąpiel w
    wytrawiaczu (~30sec) - na taką świeżą, czerwoną miedź toner się świetnie
    przykleja.

    Michoo

  • 10. Data: 2011-01-21 10:41:19
    Od: sp9mrn <s...@t...gmail.com>

    W dniu 2011-01-20 18:13, WojtasW pisze:

> [...]
    > drukarki laserowej która ma toner utwardzany przy temperaturze ok 110 st
    > bo taka jest w laminatorach o ile sobie przypominam.

    Jeszcze jest sztuczka pośrednia :-)
    Grzejemy płytkę na żelazku, przyklejamy kartkę z tonerem i taki zgrzany
    zestaw pakujemy do laminatora.
    Laminator prasuje i podtrzymuje temperaturę.

    Wychodzi imho lepiej niż żelazko i szmatka :-)
    Ale oczywiście to półśrodek

    MAc
    mrn