  • 1. Data: 2011-01-21 05:50:29
    Temat: Który procek będzie miał kilka timerów wyzwalanych z zewnątrz?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Chodzi mi o akwizycję czasu pojawiania się impulsów na zewnętrznych
    pinach mikrokontrolera. Chcę mieć 4 kanały timerów co to umieją sobie
    sprzętowo przerzucić stan licznika do podręcznego bufora gdy przyjdzie
    impuls z zewnątrz po czym zgłosić przerwanie aby soft sobie to obsłużył.
    Rozdzielczość pomiaru czasu/odstępu między impulsami rzędu 80-100MHz.

    Zna ktoś takie procki?

  • 2. Data: 2011-01-21 07:17:08
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-01-21 06:50, Pszemol pisze:
> [...]
    > impuls z zewnątrz po czym zgłosić przerwanie aby soft sobie to obsłużył.
    > Rozdzielczość pomiaru czasu/odstępu między impulsami rzędu 80-100MHz.

    Powinieneś szukać raczej czegoś z timerem i czterema wejściami
    przechwytującymi (capture). Przy tych częstotliwościach będzie ciężko,
    bo wejścia są zazwyczaj synchroniczne (trzeba by szukać czegoś z
    taktowaniem peryferiów >200MHz).

  • 3. Data: 2011-01-21 09:51:10
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 21.01.2011 06:50, Pszemol pisze:
> [...]
    > impuls z zewnątrz po czym zgłosić przerwanie aby soft sobie to obsłużył.
    > Rozdzielczość pomiaru czasu/odstępu między impulsami rzędu 80-100MHz.

    80-100Mhz * opóźnienie przerwań * zrobienie czegokolwiek z danymi...
    przy procku 1GHz masz 10 cykli na próbkę i opóźnienie przerwań pewnie
    rzędu 6 cykli - wyrobisz się? Myślę, że na procesorze ~5GHz dało by się
    to w miarę normalnie przetwarzać.

    Nie lepiej CPLD albo FPGA, zależnie co się dalej z tymi danym i ma dziać?

    Michoo

  • 4. Data: 2011-01-21 13:26:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > przy procku 1GHz masz 10 cykli na próbkę i opóźnienie przerwań pewnie
    > rzędu 6 cykli - wyrobisz się? Myślę, że na procesorze ~5GHz dało by się to

    Impulsy nie powtarzają się z częstością 80-100MHz.
    To jest rozdzielczość kwarca z jaką chciałbym mierzyć ich odstępy.
    Impulsy mierzone pojawiają się co kilka milisekund.

    > Nie lepiej CPLD albo FPGA, zależnie co się dalej z tymi danym i ma dziać?

    Aktualny projekt jest w FPGA, szukam procka aby obniżyć całkowity koszt.

  • 5. Data: 2011-01-21 13:27:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zbych" <a...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > wejścia są zazwyczaj synchroniczne (trzeba by szukać czegoś z taktowaniem

    Znalazłem procki serii 8051 firmy Silicon Labs.
    Ale one będą pracować na granicy maksymalnej...
    Szukam czegoś z innej stajni, najchętniej jakiś 32-bitowy ARM.
    Może coś z Cortex M3 ktoś zna co miałoby takie rejestry capture
    wyzwalane zewnętrznymi impulsami?

  • 6. Data: 2011-01-21 20:06:54
    Od: "m." <m...@...interia.pl>

> [...]
    > impuls z zewnątrz po czym zgłosić przerwanie aby soft sobie to obsłużył.
    > Rozdzielczość pomiaru czasu/odstępu między impulsami rzędu 80-100MHz.

    witam.
    Kazde? no prawie każde. np LPC17xx:

    "Remark: The four Timer/Counters are identical except for the peripheral
    base address. A minimum of two Capture inputs and two Match outputs are
    pinned out for all four timers, with a choice of multiple pins for each.
    Timer 2 brings out all four Match outputs.
    . A 32-bit Timer/Counter with a programmable 32-bit Prescaler.
    . Counter or Timer operation
    . Up to two 32-bit capture channels per timer, that can take a snapshot of
    the timer value when an input signal transitions. A capture event may also
    optionally generate an interrupt."

    Jak to dokładnie działa i czy pasuje twojej aplikacji to sobie trzeba
    doczytać.
    michal m.