  • 1. Data: 2009-08-29 15:17:23
    Temat: GPS z A-GPS
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Witam! Niektóre komóry mają GPS, a nie które GPS AGPS... Co to właściwie
    jest GPS AGPS? Czy będzie GPS bez internetu? proszę o wyrozumiałość, ale
    różne rzcey o tym czytałem, więc b. proszę o wypowiedź praktyka. Pozdr!

  • 2. Data: 2009-08-29 15:22:34
    Temat: Re: GPS z A-GPS
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Adax pisze:

    > Witam! Niektóre komóry mają GPS, a nie które GPS AGPS... Co to właściwie
    > jest GPS AGPS? Czy będzie GPS bez internetu? proszę o wyrozumiałość, ale
    > różne rzcey o tym czytałem, więc b. proszę o wypowiedź praktyka. Pozdr!

    AGPS - Asystent GPS. Zanim komórka złapie sygnał GPS (FIX) to wstępnie w
    przybliżeniu lokalizuje pozycję urządzenia w oparciu o sygnał z
    nadajników BTS (operatora)

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 3. Data: 2009-08-29 15:24:14
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Flo pisze:

    > AGPS - Asystent GPS. Zanim komórka złapie sygnał GPS (FIX) to wstępnie w
    > przybliżeniu lokalizuje pozycję urządzenia w oparciu o sygnał z
    > nadajników BTS (operatora)

    Tu masz ładnie opisane
    http://pl.wikipedia.org/wiki/AGPShttp://pl.wikipedia
    .org/wiki/AGPS

  • 4. Data: 2009-08-29 16:02:08
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Witam! Niektóre komóry mają GPS, a nie które GPS AGPS... Co to właściwie
    > jest GPS AGPS? Czy będzie GPS bez internetu? proszę o wyrozumiałość, ale
    > różne rzcey o tym czytałem, więc b. proszę o wypowiedź praktyka. Pozdr!

    Odbiornik GPS pobiera stosunkowo dużo prądu. W telefonach GSM zasilanych
    z akumulatora włącza się go tylko gdy jest potrzebny. Jednak aby
    odbiornik określił swoją pozycję konieczne są pewne informacje
    przesyłane przez satelity sytemu GPS dość rzadko. Jeśli odbiornik
    pozostawał wyłączony przez dłuższy czas to nie miał on możliwości
    odebrania potrzebnych danych i na pierwsze określenie pozycji
    (skompletowanie wszystkich danych) trzeba dłużej poczekać. Aby skrócić
    ten czas część danych zamiast z satelitów pobiera się okresowo przez
    Internet. To właśnie nazywa się AGPS.

    Paweł

  • 5. Data: 2009-08-29 16:33:25
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Poprawiony link

  • 6. Data: 2009-08-29 17:09:12
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dłużej poczekać. Aby skrócić ten czas część danych zamiast z satelitów
    > pobiera się okresowo przez Internet. To właśnie nazywa się AGPS.

    Dzięki wszytkim za podpowiedzi! I tylko 1 pytańko: gdy nie będę miał
    internetu w telefonie, albo będę miał zablokowany, to czy taki GPS będzie
    funkcjonalny?

    Jaki telefon polecacie w przyzwoitej cenie z GPS? Pozdr!

  • 7. Data: 2009-08-29 17:37:46
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    > Dzięki wszytkim za podpowiedzi! I tylko 1 pytańko: gdy nie będę miał
    > internetu w telefonie, albo będę miał zablokowany, to czy taki GPS będzie
    > funkcjonalny?
    tak q 100%
    > Jaki telefon polecacie w przyzwoitej cenie z GPS?
    żaden. Dlaczeo? bo GPS (w naszym rozumieniu) to dobiornik pewnych
    danych. Skąd mamy wiedzieć co z owymi danymi masz zamiar robic? Wejdź
    na allegro, telefony i akcesoria, każ szukać w opisach GPS i masz 7000
    prawidłowych odpowiedzi
    ToMasz

  • 8. Data: 2009-08-29 21:29:24
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    Użytkownik "Adax" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jaki telefon polecacie w przyzwoitej cenie z GPS?

    Żaden. Lepiej kupić dobrą komórkę z Bluetoothem i BT GPS - na przykład
    Altiny za około 120 zł. Ten ostatni pracuje 12 godzin na akumulatorze i
    łapie sygnał po minucie, a telefon łapie po kilkunastu i zżera baterię w
    znacznie szybszym tempie (próbowałem na Nokii E66).

    > Pozdr!

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 9. Data: 2009-08-30 06:58:36
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <s...@s...op.pl> napisał w
    wiadomości news:h7c6k1$p0a$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > łapie sygnał po minucie, a telefon łapie po kilkunastu i zżera baterię w
    > znacznie szybszym tempie (próbowałem na Nokii E66).

    Dzięki! Też już zdążyłem przeczytać, że z komórą najlepiej współpracuje
    moduł GPS. A czy BT wkomórze nie zrzera energii? Jak długo możesz pracować
    komórką z załączonym BT i nawigacją? Pozdr!

  • 10. Data: 2009-08-30 07:23:55
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 29 Sie, 17:17, "Adax" <A...@o...pl> wrote:
> [...]
    > jest GPS AGPS?  Czy będzie GPS bez internetu? proszę o wyrozumiałość, ale
    > różne rzcey o tym czytałem, więc b. proszę o wypowiedź praktyka. Pozdr!

    http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702_gps_koszt.
    htm