    From: Paweł <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: GPS z A-GPS
    Date: Sat, 29 Aug 2009 18:02:08 +0200

    > Witam! Niektóre komóry mają GPS, a nie które GPS AGPS... Co to właściwie
    > jest GPS AGPS? Czy będzie GPS bez internetu? proszę o wyrozumiałość, ale
    > różne rzcey o tym czytałem, więc b. proszę o wypowiedź praktyka. Pozdr!

    Odbiornik GPS pobiera stosunkowo dużo prądu. W telefonach GSM zasilanych
    z akumulatora włącza się go tylko gdy jest potrzebny. Jednak aby
    odbiornik określił swoją pozycję konieczne są pewne informacje
    przesyłane przez satelity sytemu GPS dość rzadko. Jeśli odbiornik
    pozostawał wyłączony przez dłuższy czas to nie miał on możliwości
    odebrania potrzebnych danych i na pierwsze określenie pozycji
    (skompletowanie wszystkich danych) trzeba dłużej poczekać. Aby skrócić
    ten czas część danych zamiast z satelitów pobiera się okresowo przez
    Internet. To właśnie nazywa się AGPS.

    Paweł