  • 11. Data: 2009-06-28 08:48:33
    Temat: Re: [GPRS/EDGE] nieudane proby nawiazania polaczenia przy pelnym zasiegu
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Jun 2009 12:03:04 +0200, Paweł Gąska wrote:
    >W odpowiedzi na maila od J.F.

    >fakt, o tym nie pomyślałem :] nadawałbyś się na PRowca do któregoś OPa ;)

    No wiesz, przez 10 lat nie byla zajeta, wiec chyba dobrze
    zaprojektowana byla.

    A ktos byc moze wzrost ruchu zauwazyl, stosowne zlecenie rozbudowy
    wystawil - ale wiadomo - to trwa.

    J.

  • 12. Data: 2009-06-28 08:52:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Jun 2009 12:09:46 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    >Nominalnie 7. Jeśli są dwa kanały radiowe, to 7+8. Chyba, że mamy do
    >czynienia z "nowowczesym" systemem kodowania HR - half rate, wtedy te
    >liczby podwajają się.

    Mysle ze mozemy zalozyc iz HR jest powszechnie dostepny - nawet jesli
    nie stosowany.

    >Niby jest, ale po pierwsze primo - wszystkie szczeliny mogą by ć zajęte
    > na voice.

    ale czy to powinno powstrzymac przed otwarciem sesji ?
    A co z juz otwartymi ?

    >Drugie primo, bodajże Plus chwalił się lata temu, że w
    >każdym sektorze rezerwuje 1 szczelinę na DATA i chyba się z tego wycofał.

    Przydaloby sie jakies dynamiczne zarzadzanie ..

    J.

  • 13. Data: 2009-06-28 09:11:37
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Paweł Gąska pisze:
    > Witam,
    >
    > W odpowiedzi na maila od J.F.
    > z dnia: 2009-06-27 11:42:
    > jeszcze bardziej? ;)

    Kazdy sektor ma conajmniej jeden TS na stale na GPRS czyli 9600 dla
    wszystkich bedzie

  • 14. Data: 2009-06-28 09:13:11
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > Niby jest, ale po pierwsze primo - wszystkie szczeliny mogą by ć zajęte
    > na voice. Drugie primo, bodajże Plus chwalił się lata temu, że w każdym
    > sektorze rezerwuje 1 szczelinę na DATA i chyba się z tego wycofał.

    W playu napewno tak jest iz jedna szcelina jest na stale.

  • 15. Data: 2009-06-28 09:14:22
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    R.M. pisze:

    > czyli rozwiazaniem mojego problemu, bylby telefon z UMTS/HSDPA?
    > czy ktos sie orientuje jaka jest dokladnie roznica w porownaniu do GPRS?
    > (jaka min. predkosc, ilosc uzytkownikow per szczelina czasu, per kanal,
    > itd)

    W WCDMA nie ma szczelin nie ma TS, liczba uzytkownikow jest teoretycznie
    nieograniczona.

  • 16. Data: 2009-06-28 09:15:47
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Różnica jest taka, że na tym samym kanale może być więcej niż jedno
    > połączenie w tym samym czasie oraz że telefon może być zalogowany do więcej
    > niż jednej stacji w tym samym czasie. Daje to sporo większą pojemność
    > sieci, dla ciebie to znaczy mniejszą szansę na zakorkowanie. Niemniej
    > polscy zgrywusi nawet w tej okoliczności przyrody potrafili to spieprzyć

    Uzytwkonik ani w GSm ani w UMTS NIE JEST zalogowany do stacji bazowej,
    wstyd takie glupoty pisac. Po drugie MIMO nie jest realizowane w
    sieciach UMTS bo nie ma takich mozliwosci. Bedzie tak w sieciach LTE

  • 17. Data: 2009-06-28 09:32:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 28 Jun 2009 11:13:11 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a):

    > W playu napewno tak jest iz jedna szcelina jest na stale.

    Tak, zwłaszcza w Playu...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 18. Data: 2009-06-28 10:00:16
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Tak, zwłaszcza w Playu...

    Tak wlasnie w Playu GSM900. Wyjatek zrobiono tylko raz wylaczajac wogole
    GPRS/EDGE ze wszystkich 5 owczesnych stacji bazowych w Warszawie miedzy
    24 grudnia a 2 stycznia wiadmo dlaczego

  • 19. Data: 2009-06-28 21:54:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale co się masz dowiadywać? Przecież to nie jest problem, tylko normalna
    > sytuacja. Wszystkie bez wyjątku sieci telekomunikacyjne są
    > przewymarowane,
    > tzn. mają możliwość zestawienia połączeń dla małego ułamka klientów w tym
    > samym czasie - bo taka jest specyfika telekomunikacji, ludzie nie dzwonią
    > non stop, a jak dzwonią, to nie dzwonią w tym samym czasie.

    Skutki tego widać na przykład w Sylwestra o północy, gdy wszyscy wszystkim
    ślą życzenia. Albo w rejonie jakiejś katastrofy czy innego poważnego
    zdarzenia, gdy wszyscy dzwonią do wszystkich, by opowiedzieć, co się stało,
    by zapytać, czy nic się nie chciało itd.