  • 41. Data: 2011-12-19 20:33:42
    Temat: Re: GNU Linux nie jest stabilnym systemem - prawdziwy dowód
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    poniedziałek, 19 grudnia 2011 20:28 wielka mądrość na czytelników
    pl.comp.os.linux spłynęła, gdy tako rzekł(a) xan:

    > Zapomniałeś dopisać ze na konsole musi wybulić już sporo kasy na gierke,
    > na windowsa po prostu sobie "ściągnie". Jak kiedyś zaczną solidnie
    > trzepać za piraty to szybko popularność windy spadnie

    Na konsoli również można grać w pirackie wersje. Zazwyczaj tylko w taką grę
    nie można pograć przez sieć, co powoduje, że niektóre gry tracą swoją rację
    bytu. Ale sytuacja na PC coraz częściej zaczyna wyglądać podobnie (vide
    choćby konieczność aktywacji przez Internet).

    Jednak faktem jest, że nowe tytuły na PC są zazwyczaj około dwa razy tańsze
    niż analogiczne w wersji na konsole.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 42. Data: 2011-12-19 20:38:40
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    poniedziałek, 19 grudnia 2011 20:53 wielka mądrość na czytelników
    pl.comp.os.linux spłynęła, gdy tako rzekł(a) xan:

    > A ty do swojej obiektywnej oceny wybrałeś może Ubuntu które co 6 miechów
    > ma premiere z prawie najnowszym softem w duzej mierze pobranej z gałęzi
    > "test" debiana.

    Nie chce mi się szukać informacji na ten temat, ale z tego co pamiętam, nowe
    wydania Ubuntu są forkiem gałęzi unstable Debiana. Choć nie wykluczam, że
    coś mogło się w tej sprawie zmienić ostatnimi czasy.

  • 43. Data: 2011-12-19 23:35:44
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > -skoro i tak będzie uzywał oryginalnych gier) . Reszta - poczta, www,
    > jakaś tam prosta obsługa pendriva, cyfrówki, obrazków filmów - działała

    no wlasnie- "jakaś tam". niektorym takie "jakie coś" nie odpowiada
    co do pendrajwa: czy ubuntu /najpopularniejszy linuks na desktopie/
    nauczylo sie juz wywalac pliki bedace na pendrajwie od razu w p*zdu
    czy nadal chowa je w .trash-jakistam_numerek ukrytym katalogu?
    oczywiscie, coby go wykasowac, trza wlaczyc pokazywanie ukrytych
    katalogow- i oczywiscie przy odmontowywaniu /bo pod biurkowymi
    linuksami *trzeba* odmontowywac/ ow katalog nie jest kasowany...
    wiec w sumie- nie dziwie sie jakos temu 1%

  • 44. Data: 2011-12-19 23:39:43
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > Owszem, może robić różnicę, tak samo jak mnie robi różnicę brak wielu
    > funkcjonalności linuksowych w Windowsie.

    np?

    powloka jest, kompilator tez jest.

    > kamerki, drukarki, skanera, touchpada,

    alez oczywiscie. canony sa super uzywalne pod linuksem: tak samo jak
    wszelkie urzadzenia wielofunkcyjne.
    ah, oczywiscie: linux nauczyl sie juz obslugiwac dzwiek przestrzenny
    na sluchawkach na kartach creativa, prawda?

    > może wystarczy tylko zakupy
    > wykonywać świadomie a nie według ostatniej reklamy typu "nie dla idiotów".
    > Linux niestety na początku jest trochę bardziej wymagający.

    raczej chciales powiedziec: na nowszy sprzet popatrz sobie przez
    szybke, co najwyzej googlaj za rozwiazaniami ktore moga dzialac

  • 45. Data: 2011-12-20 07:59:38
    Od: rePeter <n...@s...no>

    Mon, 19 Dec 2011 15:39:43 -0800 (PST)
    Szymon von Ulezalka <a...@i...pl> napisał(a):

    > np?
    >
    > powloka jest, kompilator tez jest.

    W commodorkach też były.
    Jestem zmuszony do korzystania z tej "powłoki" więc żeby się od razu nie
    chlastać instaluję wpierw zestaw narzędzi GNU i da się żyć, choć raczej
    podle.
    Napisać, że przecież jest powłoka w Windows, to mniej więcej tak jak
    napisać, że jest obsługa wszelkich urzadzeń wielofunkcyjnych w Linuksie.

    > alez oczywiscie. canony sa super uzywalne pod linuksem: tak samo jak
    > wszelkie urzadzenia wielofunkcyjne.
    > ah, oczywiscie: linux nauczyl sie juz obslugiwac dzwiek przestrzenny
    > na sluchawkach na kartach creativa, prawda?

    Rozumiem, że próbowałeś i się nie udało, współczuję.
    Właśnie używam całkiem świeżego canona, sterowniki są na stronie
    Canon, zresztą w jakimś pakiecie linuksowym również.

    Mam pytanie do oponentów, czy na grupy windowsowe też przychodzą fanatycy
    innych systemów aby udowadniać, że Windows jest do dupy, ponieważ coś tam
    ma inaczej niż w innych systemach?
    Przy okazji polecam Ci grupę użytkowników Amigi, oni to dopiero mają system
    nieprzystający do Windows. Uprzedzam, że dla Amigi nadal tworzony i
    rozwijany jest system i wychodzi nowy sprzęt.

    --
    Piotr Grzegorzyca pozdrawia
    http://komputerowe.zakamarki.net

  • 46. Data: 2011-12-20 08:03:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-20 08:59, rePeter pisze:
> [...]
    > nieprzystający do Windows. Uprzedzam, że dla Amigi nadal tworzony i
    > rozwijany jest system i wychodzi nowy sprzęt.

    Kulą w płot, na różne fora/grupy dyskusyjne związane z Amigą i
    pochodnymi, co jakiś czas wchodzi ktoś, by uświadamiać, jak system nie
    przystaje do dzisiejszych standardów :)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 47. Data: 2011-12-20 08:45:46
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 19 Dec 2011 09:07:34 +0100,
    Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> screamed:

    > A ja od dłuższego czasu nie spotkałem się z osobą, która na nowym
    > komputerze nie miałaby legalnego systemu.

    Nie jest to jednoznaczne z zakupem systemu. Ja spotkałem się
    na laptopach (instalacja XP zamiast V/7).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 09:44:51 user up 13022 days, 21:39, 1 user, load average: 0.94, 0.71, 0.19 ]

    Christ: A man who was born at least 5,000 years ahead of his time.

  • 48. Data: 2011-12-20 08:58:56
    Od: rePeter <n...@s...no>

    Tue, 20 Dec 2011 09:03:29 +0100
    Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Kulą w płot, na różne fora/grupy dyskusyjne związane z Amigą i
    > pochodnymi, co jakiś czas wchodzi ktoś, by uświadamiać, jak system nie
    > przystaje do dzisiejszych standardów :)

    No o tym właśnie piszę, zawsze znajdzie się ktoś kogo mierzi fakt, że ktoś
    inny używa czegoś odmiennego. BTW amigowy OS4 chyba wcale zaś tak nie
    odstaje, tylko softu trochę brak.

  • 49. Data: 2011-12-20 09:02:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-20 09:58, rePeter pisze:

    > No o tym właśnie piszę, zawsze znajdzie się ktoś kogo mierzi fakt, że ktoś
    > inny używa czegoś odmiennego. BTW amigowy OS4 chyba wcale zaś tak nie
    > odstaje, tylko softu trochę brak.

    Jeśli brakiem softu nazwiemy np brak sterowników, to może masz rację.
    Brak ochrony pamięci jedni nazywają wadą, ale są i tacy co nazwą to
    zaletą...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 50. Data: 2011-12-20 09:11:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-20 09:45, Artur M. Piwko pisze:
> [...]
    >>

    > Nie jest to jednoznaczne z zakupem systemu. Ja spotkałem się
    > na laptopach (instalacja XP zamiast V/7).

    Sam mam taką sytuację, bo kupowałem laptopa z opcją downgrade'u... Więc
    znowu - ten windows jest legalny....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl