  • 11. Data: 2011-06-11 20:24:40
    Temat: Re: Fujifilm finepix P4000 - czy warto kupić?
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    Grzebiąc za tym S4000, znalazłem jeszcze coś ciekawego:
    "Kodak EasyShare MAX Z990"
    Zalety w porównaniu do S4000:
    - jaśniejszy obiektyw: F2.8
    - możliwość zapisu zdjęć w trybie RAW
    - szybki AF 0.35sek
    - odstęp między zdjęciami 0.6s
    - i co najciekawsze: możliwość ręcznego ustawienia ostrości, i chyba
    wszystkiego innego

    http://www.ephotozine.com/article/kodak-easyshare-ma
    x-z990-ultra-zoom-review-16272

    Jest nieznacznie droższy od S4000.

    Maksymilian Dutka

  • 12. Data: 2011-06-11 22:00:06
    Temat: Re: Fujifilm finepix S4000 - czy warto kupić?
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-06-11 19:08, XX YY pisze:
    >[...]
    > to co bedzie w praktyce przeszkadzac :
    > 1. opoznienie obrazu w celowniku elektronicznym. To opoznienie nie
    >[...]
    >[...]
    > 3. Zoom sterowany silnikiem elektrycznym - zmiana zakresu trwa
    > wiecznosc . Zdecydowanie lepiej sprawdza sie nastawa ogniskowej
    > recznie.

    Zdarzaja sie hybrydy w których sterowanie ogniskową odbywa się bez
    pomocy silnika - za pomocą pierścienia na obiektywie. Ze starych modeli
    mogę wymienić np. Konica Minoltę A1, A2, A200, Panasonica FZ-50 (chyba
    kilka innych Panasoniców też tak miało). Ze współczesnych - Fuji HS-10,
    HS-20.
    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 13. Data: 2011-06-13 18:53:37
    Temat: Re: Fujifilm finepix P4000 - czy warto kupić? - rozwiązanie
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    W dniu 2011-06-11 09:34, Maksymilian Dutka pisze:
    > Witam, grupowiczów.
    >
    > Ostatnio zastanawiam się nad zakupem w miarę dobrego kompakta. W oko
    > wpadł mi Fujifilm finepix P4000,
    (...)
    No więc tak: w sklepach obadałem następujące modele:
    1) Kodak EasyShare Max Z990,
    2) Fujifilm finepix S4000,
    3) Nikon Coolpix P500

    Ad.1 Tragedia: przy małej ogniskowej (zerowym zoomie) nie chciał złapać
    ostrości na ustawieniu auto, i uparcie otwierał lampę błyskową - po tym
    podziękowałem temu modelowi,
    Ad.2 AF robi bzzzy, bzzzzy, bzzzzy, ale w końcu łapie ostrość,
    opóźnienie obrazu na wyświetlaczu: tragedia, straszna pixel-oza,
    stabilizacja przy max. zoomie taka sobie. Złapał jakąś zacinkę, jak
    zobaczył coś ciemnego,
    Ad.3 AF działa od strzała prawie jak w lustrzance, opóźnienie obrazu:
    akceptowalne (na oko 0.2s), super trzyma się go w ręce, i stabilizacja
    obrazu działa całkiem dobrze.

    Jakości zdjęć tak bardzo nie sprawdzałem, bo powinna być podobna na tych
    modelach, tylko na tym P500 zobaczyłem na max. zoomie jak wygląda jakaś
    krawędź, i tragedii nie było.

    Reasumując: W moim P500 ładuję się właśnie akumulator ;)

    Maksymilian Dutka