  • 71. Data: 2015-06-02 19:10:28
    Temat: Re: Fotoradar
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Żeby wystawić mandat trzeba mieć takie prawo. I takie prawo jest, ale
    > stawia określone wymogi i gdyby nie pozwalało na używanie fotoradarów
    > to g... by z nich było. Natomiast nie kojarzę np, jakie dokładnie
    > wykroczenia można tymi fotoradarami wykrywać. Stąd proste pytanie czy
    > akurat to można. Podobnież policja nie może zbierać danych o
    > obywatelach tak, jak Ci się wydaje, tylko musi mieć prawo, które na to
    > pozwala. No i takie jest, ale znowu, stawia określone wymogi.

    Oczywiście ze mandat za brak pasów mozna wystawić na podstawie zdjęcia.
    Dlaczego miałoby to być zakazane?

    Jest ujawnione wykroczenie? Jest.
    Jest dowód? Jest?
    Gdzie widzisz przeszkody?
    ---

    1. mandat można wystawić tylko kiedy prawo na to pozwala
    2. fotoradaru można użyć tylko do ujawnienia określonych wykroczeń

    Czyli trzeba mieć prawo a nie nie mieć zakazu.

    Przestudiowałeś to prawo ?

  • 72. Data: 2015-06-02 19:31:12
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 2 czerwca 2015 19:02:05 UTC+2 użytkownik re napisał:
> [...]
    > Nie ma podstawy, uprawnień nie utracili
    >
    > Ale jak wspomóc się techniką to część z nich da się wyłapać. Wystarczy
    > system rozpoznający numery. Można w jakąś bazę danych wpisać numer(y)
    > samochodu (ów) którymi mogą jeździć. Jeśli do tego mają nowe dokumenty ze
    > zdjęciami biometrycznymi to służby rożne w zasadzie nie mają nic do roboty.
    > Pokazanie w sądzie zdjęcia kierującego samochodem kogoś kto ma zatrzymane PJ
    > nie daje ani obrońcy ani sędziemu żadnego pola do manewru.
    > ---
    > Tablice należy zlikwidować a nie na nich biznes robić.

    Uprawnień nie stracili bo nie muszą zdawać egzaminu żeby odebrać dokument. Ale
    stracili prawo do kierowania pomimo posiadania uprawnień. Z angielska to może ale mu
    nie wolno. I jak złapią takiego to pomimo że mógł to odpowie za to ze mu nie było
    wolno. Jak jest zakaz zatrzymywania i postoju to możesz w takim miejscu zaparkować
    samochód. No jasne że możesz. Ale jak złapią to mandat będzie za to że nie było wolno
    tam się zatrzymywać i parkować.

  • 73. Data: 2015-06-02 19:37:59
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 2 czerwca 2015 19:10:46 UTC+2 użytkownik re napisał:
> [...]
    > 2. fotoradaru można użyć tylko do ujawnienia określonych wykroczeń
    >
    > Czyli trzeba mieć prawo a nie nie mieć zakazu.

    Ad1. Przy wykroczeniach drogowych prawo zezwala na wystawianie mandatów.
    Ad2. Fotoradar służy do ujawniania wykroczeń drogowych. Nie zapięte pasy, jazda bez
    świateł itp to wykroczenia drogowe podlegające karaniu.
    Masz jeszcze jakieś postulaty?

  • 74. Data: 2015-06-02 19:44:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-02 18:29, (Tom N) wrote:

    > przeciwko Sławomirowi W... obwinionego o to...
    > [...]
    > obwinionego Marka R...

    > Ot zwykła pomyłka pisarska, a Ty do jakiegoś trybunału chcesz lecieć...

    Nie o to chodzi że się pomylili w nazwisku, tylko o to że rozpoznali na
    podstawie dowodów, ocenili o niezbitej winie, nie czytając pewnie nawet akt.

    Shrek.

  • 75. Data: 2015-06-02 19:44:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Miroo" <b...@b...brak.i.juz> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Straż miejska to w zasadzie też aparat państwowy.

    Nie.
    To maszynka do zarabiania kasy dla gminy, taki jest jej jedyny cel.
    Prawo mogą mieć oficjalnie gdzieś, podobnie jak stan faktyczny - nic złego
    ich z tego powodu nie spotka.

  • 76. Data: 2015-06-02 20:00:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > To trochę szkoda kasy na takie zabawy - niech ma 10 dni na
    > przemyślenie i składa oswiadczenie w najbliższym komisariacie;)

    Nie posadzaj sadów o to, ze sie nasza kasa przejmują... Czy ustawodawcy...
    Przepis - nie teoria matematyczna - nie kazdy musi być mądry...

  • 77. Data: 2015-06-02 20:00:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    > Jak będzie trzeba to nawet do Strasburgera napiszę.

    Byleś dolaczył taks ;-)

  • 78. Data: 2015-06-02 20:03:50
    Od: <5...@...200350.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > Nie o to chodzi że się pomylili w nazwisku, tylko o to że rozpoznali na
    > podstawie dowodów, ocenili o niezbitej winie, nie czytając pewnie nawet akt.

    Jeszcze raz -- sąd niezawiły (od rozumu zapewne tysz) popełnił wyłącznie
    pomyłkę pisarską, a Ty oskarżasz (bez dowodów), że sąd nie czytał...

    --
    'Tom N'

  • 79. Data: 2015-06-02 20:48:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-02 20:00, Budzik wrote:

    > Nie posadzaj sadów o to, ze sie nasza kasa przejmują... Czy ustawodawcy...

    Sądy nie. Ale ustawodawca już trochę powinien. W końcu musi budżet związać.

    > Przepis - nie teoria matematyczna - nie kazdy musi być mądry...

    Ale ten jest szkodliwy - nie dość że bez sensu, to ośmiesza wymiar
    sprawiedliwości.

    Shrek.

  • 80. Data: 2015-06-02 20:50:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-02 20:03, (Tom N) wrote:

    > Jeszcze raz -- sąd niezawiły (od rozumu zapewne tysz) popełnił wyłącznie
    > pomyłkę pisarską, a Ty oskarżasz (bez dowodów), że sąd nie czytał...

    Jeszcze raz piszę, że nie chodzi o omyłkę pisarską, a o to, że w trybie
    nakazowym sądy niczego nie rozważają, niczego nie rozpoznają, a w wyroku
    stoi napisane, że to zrobili. To napiszę wprost - w wyroku nakazowym sąd
    nic nie sądzi, tylko klepie wersję oskarżyciela.

    Shrek.