  • 41. Data: 2015-06-02 00:01:56
    Temat: Re: Fotoradar
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Czyli stwierdził, że jechał 110:P

    Nie. W ogóle sie tym nie zajmował.
    ---
    Może i nie zajmował, ale uznać, że wina nie budzi wątpliwości, musiał. Czy
    to jest owo "stwierdził" to trudno powiedzieć. Zależy co piszący miał na
    myśli :-)

  • 42. Data: 2015-06-02 01:34:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Jun 2015 00:01:56 +0200, re napisał(a):
    > Użytkownik "Budzik"

    > Nie. W ogóle sie tym nie zajmował.
    > ---
    > Może i nie zajmował, ale uznać, że wina nie budzi wątpliwości, musiał.

    Przy nakazowym w zasadzie nie musial.
    Zreszta wina nie budzila watpliwosci - jest fotka z FR.

    J.

  • 43. Data: 2015-06-02 02:56:05
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2015 23:59:02 UTC+2 użytkownik re napisał:
> [...]
    > ---
    > Hehe, pierdoły do kwadratu :-)
    >
    > Żeby wystawić mandat trzeba mieć takie prawo. I takie prawo jest, ale stawia
    > określone wymogi i gdyby nie pozwalało na używanie fotoradarów to g... by z
    > nich było. Natomiast nie kojarzę np, jakie dokładnie wykroczenia można tymi
    > fotoradarami wykrywać. Stąd proste pytanie czy akurat to można. Podobnież
    > policja nie może zbierać danych o obywatelach tak, jak Ci się wydaje, tylko
    > musi mieć prawo, które na to pozwala. No i takie jest, ale znowu, stawia

    Jest 2:25 gra telewizor leci dziennik. Akurat mówią o wypadku w którym pijany
    kierowca zabił dwie osoby i ciężko ranił trzecią. On zostanie skutecznie
    wyeliminowany z możliwości poruszania się nie tylko jezdnią ale i chodnikami na wiele
    lat. Ale pozostają inni. W parę dni zatrzymali sporo praw jazdy za piracenia. Jeśli
    nie będzie skutecznej kontroli to ci ludzie będą dalej jeździli do momentu odebrania
    po trzech miesiącach PJ. Przypilnowanie ich żeby nie jeździli jeśli liczyć tylko na
    to że wpadną w czasie przypadkowej kontroli jest prawdopodobne jak deszcz złotych
    monet. Ale jak wspomóc się techniką to część z nich da się wyłapać. Wystarczy system
    rozpoznający numery. Można w jakąś bazę danych wpisać numer(y) samochodu (ów) którymi
    mogą jeździć. Jeśli do tego mają nowe dokumenty ze zdjęciami biometrycznymi to służby
    rożne w zasadzie nie mają nic do roboty. Pokazanie w sądzie zdjęcia kierującego
    samochodem kogoś kto ma zatrzymane PJ nie daje ani obrońcy ani sędziemu żadnego pola
    do manewru.

  • 44. Data: 2015-06-02 07:14:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-02 00:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Nie. W ogóle sie tym nie zajmował.

    Zajmował, tylko pobieżnie. Skoro uznał, że jest winien zarzucanego mu
    czynu, to znaczy, że uznał, że prouszał się z taką prędkością jak we
    wniosku.

    Shrek.

  • 45. Data: 2015-06-02 08:21:07
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-06-01 o 15:55, Cavallino pisze:

    > Na nic nie trafiłeś, bo w ogóle nie zdecydowałeś się przedstawić swojej
    > wersji przed sądem.
    > A jeśli tak - to Twój przypadek niczego nie wnosi.

    Straż miejska to w zasadzie też aparat państwowy.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2015-06-02 11:33:41
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-05-31 o 17:27, k...@g...com pisze:

    > Jak nie przekroczyłeś to możesz spać spokojnie. Nie licz jednak na to że jakieś
    służby nie archiwizują wszystkich zdjęć do ewentualnego wykorzystania w przyszłości.
    Przy dokumentach ze zdjęciami biometrycznymi maszyna trafia nie tylko prędkość i
    numer rejestracyjny ale nazwisko i imię tego co jechał ( jechali) w samochodzie jeśli
    jakość zdjęcia na to pozwala. Wiem ze z punktu widzenia wolnego człowieka taka
    działalność państwa jest masakryczna. Niedawno gość co palił papierosa na swoim
    balkonie i rzucił peta na ulicę dostał mandat. nagrali go z miejskiego monitoringu.
    Trafili gościa co chciał przejechać kota a potem zabawił się na rondzie w poślizg
    kontrolowany. Tamten już po kieszeni czuje że jest obserwowany. Jak by kota
    przepuścił to prawdopodobnie nie byłby dalej obserwowany. Miał pecha bo może trafił
    na kogoś kto ma kota w domu. A że za próbę przejechania kota chyba paragrafu nie ma
    to znalazł na gnoja inny paragraf.

    Jedyne co mnie interesuje to potencjalny mandat, który mogę dostać za
    nie moje wykroczenie drogowe. Co tam jakieś archiwiazcję, przecież w
    Polsce i tak nie można funkcjonować normalnie bez posługiwania się na
    każdym kroku dowodami tożsamości, a więc co mam się przejmować jeszcze
    jedną, jakąś fotką z radaru?
    Wracając do zasadniczego pytania - na jakiej zasadzie działają te
    radary, oznaczają konkretny pojazd, który przekroczył prędkość?

  • 47. Data: 2015-06-02 11:34:29
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-06-01 o 07:17, dddddddd pisze:

    > to tak dla pocieszenia:
    > http://anuluj-mandat.pl/blog/post/przypadki-przeklam
    an-fotoradarow

    > :)

    No ale co mogę zrobić ja, zwykły kierowca, jak im udowodnić że mandat mi
    się nie należy, bo rozumiem że zdanie świadków/pasażerów będzie miało
    mniejszą rangę niż fotka z tego radaru? Oczywiście piszę tu o
    domniemanym braku rozróżniania pojazdów przekraczających prędkość przez
    fotoradar.

  • 48. Data: 2015-06-02 11:35:16
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-06-01 o 11:16, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dlaczego nie ? Generalny pomiar ruchu, generalny lub niegeneralny
    > pomiar predkosci, oplaty Viatoll, wazenie ciezarowek ... i ten modny
    > ostatnio odcinkowy pomiar predkosci.

    Wszystko podporządkowane temu aby dyscyplinować tzw bydło. Ruch drogowy,
    i sprawy z nim związane są tylko z jednym jego elementów.

    > Sie martwisz - poczekaj az cos przyjdzie :-)
    > Sa nieliczne FR, ktore obsluguja wiele pasow.
    >
    > Z drugiej strony - jak pasazerowie zobaczyli, ze zrobil ci zdjecie ?
    > Bywaja jakies przypadkowe odbicia, wlasne reflektory, slonce w oknie
    > budynku, moze sie wydawac ze cos blysnelo.
    >
    > P.S. Jaki ma czas reakcji ITD ? Bo mnie kiedys ewidentnie blysnelo, a
    > to juz chyba rok mija i nic.
    > Duzo nie bylo, ze 110/90 ...
    >

    > J.

    Ten podobno obsługuje dwa pasy. W innych sytuacjach sam widziałem jak
    radar pstryka fotkę. Tu, niestety, akurat byłem zajęty potwierdzaniem w
    Yanosiku obecności fotoradaru, tak że nie mogę potwierdzić tego co
    pasażerowie zauważyli. Ale to przecież jeżeli chodzi o samo zagadnienie
    nic nie zmienia.

  • 49. Data: 2015-06-02 11:35:33
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-06-01 o 11:14, yabba pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
    >
    > Wszystko jest możliwe. Są fotoradary, które mierzą prędkość tylko na
    > podstawie odbicia fal radiowych. Są też urządzenia wyglądające
    > podobnie, a mierzące prędkość poprzez pomiar czasu przejazdu pomiędzy
    > dwiema pętlami indukcyjnymi zatopionymi w asfalcie. Każda metoda może
    > dawać błędne odczyty prędkości.
    > Kiedyś jechałem za dwoma innymi samochodami, nie przekroczyliśmy
    > prędkości, a fotoradar każdemu zrobił zdjęcie. Nic nie przyszło.
    > Dwa lata temu przekroczyłem prędkość 90/70 - miałem nawet świadka.
> [...]

    No tak...

  • 50. Data: 2015-06-02 11:35:59
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-06-01 o 11:19, elmer radi radisson pisze:

    > Pstryknal, czy tez po prostu wpatrywali sie w szkielko i zobaczyli na
    > nim refleks swiatla? ;)

    Raczej trudno pomylić refleks z pstryknięciem fotki...