  • 51. Data: 2019-09-30 12:59:59
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik robot a...@o...pl ...

    > Ale na pocieszenie mozna zauważyć, że ci którzy tam jeżdżą, to
    > jednak nie są słabi kierowcy.

    Oczywiście ze nie.
    Ale co to zmeinia w kontekscie kupowania sobie miejsca?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 52. Data: 2019-10-01 11:55:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 28 Sep 2019 22:15:25 +0200, w <qmof0s$e1v$1$Adam@news.chmurka.net>, Adam
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Przecież waga (w sensie urządzenia, nie masy) to nie jest problem. Jak
    > za lekki, to dociążyć, choćby i z kilogram więcej - w czym problem?

    1kg to koszmiarnie dużo i wymierne straty w czasach.
    Dlatego projektuje się na styk, a po wyścigu zbiera oponami resztki z toru.

  • 53. Data: 2019-10-01 11:57:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 29 Sep 2019 00:27:59 +0200, w <qmompd$idg$1$Adam@news.chmurka.net>, Adam
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > No ale niech ważą BEZ paliwa, aby auto bez paliwa ważyło tyle, ile
    > trzeba, lub nieco więcej.

    I ważą bez paliwa.

    > Nie rozumiem - dla mnie to problem na poziomie przedszkolaka.

    Raczej podsumowałeś twoją wiedzę o F1...

    > To wymogi są jakieś idiotyczne, skoro widełki są zbyt wąskie, bez
    > uwzględnienia paliwa.
    > W takim układzie auta powinny być ważone przed jazdą i przed tankowaniem.

    Są ważone przed i po wyścigu.
    Bo już kiedyś wymyślono balast w postaci wody, która podczas wyścigu
    automagicznie znikała.
    A widełek nie ma -- bolid ma być nie lżejszy niż ileś-tam kg.

  • 54. Data: 2019-10-01 12:03:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    29 Sep 2019 09:59:54 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Użytkownik z ...@...pl ...

    > to prawda. Co to za sport gdzie o uczestnictwie decyduje to ile masz kasy
    > (albo twój tatus) a nie to jakim jestes kierowca.

    To raczej tak działa, że jak masz do wyboru kilku identycznych kierowców, to
    wybierasz tego z największym sponsoringiem.

  • 55. Data: 2019-10-01 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > To raczej tak działa, że jak masz do wyboru kilku identycznych
    > kierowców, to wybierasz tego z największym sponsoringiem.

    Serio? Czyli jak jeden jest powiedzmy pol procenta gorszy od drugiego ale
    wnosi za soba np 20mln dolarów to go nie wezma kosztem tego bez kasy?

    Pomijam to ze kierowcy nigdy nie sa identyczni...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 56. Data: 2019-10-01 17:09:29
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-09-30 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik robot a...@o...pl ...

    > Oczywiście ze nie.
    > Ale co to zmeinia w kontekscie kupowania sobie miejsca?

    No nic. To tylko pocieszenie ogólne takie.

  • 57. Data: 2019-10-01 18:43:59
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-10-01 o 12:03, r...@k...pl pisze:
    > 29 Sep 2019 09:59:54 GMT, w <X...@1...0.0.1>,

    > To raczej tak działa, że jak masz do wyboru kilku identycznych kierowców, to
    > wybierasz tego z największym sponsoringiem.

    Ostatnie lata w F1 pokazują, że w wyścigach biorą udział kierowcy,
    którzy są wyraźnie słabsi od najlepszych, ale są bogaci z domu więc jeżdżą.

    Takie czasy - roczny budżet Mercedesa to ponad 400 mln $. Kupa kasy, jak
    na 2 samochody biorące udział w 20 wyścigach, nie? Wychodzi po 10 mln $
    na wyścig na samochód.

    --
    MN

  • 58. Data: 2019-10-01 19:16:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >Takie czasy - roczny budżet Mercedesa to ponad 400 mln $. Kupa kasy,
    >jak na 2 samochody biorące udział w 20 wyścigach, nie? Wychodzi po 10

    Ano - to nie jest tani sport.
    Koszta tez sa - transport, ekipy liczne, trzeba im caly rok placic,
    hotele zapewniac.
    No i to, czego nie widzimy - czyli masa inzynierow gdzies w
    laboratoriach.

    Przy czym akurat Mercedesa na to stac, i moze sobie w kierowcach
    przebierac.

    A Wiliams widac - na dwoch najgorszych ich nie stac :-)

    J.

  • 59. Data: 2019-10-01 19:35:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-10-01 o 19:16, J.F. pisze:
    > A Wiliams widac - na dwoch najgorszych ich nie stac :-)

    Wiem, że żartujesz, ale może inni nie zauważą.

    Ani Russell, ani tym bardziej Kubica - nie są najgorsi.

    Kubica ciągle jest świetny, tyle, że jeździ złomem, który jest magazynem
    części zamiennych dla Russella.

    --
    MN

  • 60. Data: 2019-10-01 21:51:17

    01 Oct 2019 11:59:56 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
> [...]

    > Serio? Czyli jak jeden jest powiedzmy pol procenta gorszy od drugiego ale
    > wnosi za soba np 20mln dolarów to go nie wezma kosztem tego bez kasy?

    Pół procenta to jest lepszy najlepszy od najgorszego :).
    Jak topowy team to nie.
    Jak z końca stawki, to możliwe, ale na miejsce drugiego kierowcy.

    > Pomijam to ze kierowcy nigdy nie sa identyczni...

    Różnice są na tyle małe, że 20mln $ zaiwnestowane w samochód da więcej.