  • 11. Data: 2010-12-29 13:35:40
    Temat: Re: Focus 1.8 TDCI 2008
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Piotr Czyż" <i...@i...com> napisał w wiadomości
    news:iff9pp$cv8$3@mx1.internetia.pl...

    > Samochód flotowy to nie jest tylko narzędzie pracy handlowca jeżdżącego
    > od miasta do miasto.

    Prawda, tyle że w PL jest zazwyczaj odwrotnie.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 12. Data: 2010-12-29 14:18:36
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 10-12-29 12:50, kml pisze:

    > Użytkownik "MS" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 60 tys/km po 2 latach? Coś nie bałdzo.

    zależy. u mnie w firmie na tych samych stanowiskach pracy jedni robią
    30/rok kkm rok a inni 80 kkm/rok. Nie mniej nie zdarzyło się aby auta z
    takim przebiegiem 60kkm były wymieniane. W dobrych czasach przebieg to
    wymiany to był cca. 180 tys teraz to nawet 230 kkm - kryzys panie kryzys ;).
    Do załozyciela wątku sprawdź jaka to firma była właścicielem, może coś
    się wyjaśni.
    pozdrawiam
    marcin

  • 13. Data: 2010-12-29 18:49:23
    Od: MS <h...@w...pl>

    W dniu 2010-12-29 14:18, Marcin Jan pisze:

> [...]
    > ;).
    > Do załozyciela wątku sprawdź jaka to firma była właścicielem, może coś

    Już wiem, autko było po dzwonku i odkupił je jeden z pracowników serwisu
    no i wstawił w komis teraz. Także przebieg możliwy.

  • 14. Data: 2010-12-29 19:36:56
    Od: daxus <d...@p...onet.pl>

    On 2010-12-29 09:26, MS wrote:
    > Witam
    >
    > Jest taki samochód z przebiegiem 60 tyś, oczywiście po lifcie. Czy ktoś
    > ma doświadczenia z tym silnikiem ??? słyszałem wiele dobrego o 1.6 TDCI,
    > oglądałem niedawno focusa z 1.6 i był dosyć mocno brudny - na głowicy
    > były ślady oleju, tak jakby uszczelka sie pociła, fakt że na pewno
    > właściciel go nie mył. Auto sprzedawane przez dealera forda z gwarancją.

    ja od prawie półtora roku mam Focusa II 1.8 TDCI z 2006 roku.
    Kupiłem jako 3-latka z przebiegiem ok 70 tys. km. Do samego silnika nie
    mogę się przyczepić - w mieście (Wrocław) pali niecałe 7l, ale fakt że
    jeżdżę delikatnie. w Trasie ok 6l. Silnik całkiem mocny i dynamiczny
    115KM, ale trzeba wachlować trochę biegami.
    Niestety trzeba uważać na osprzęt - alternator mi padł ot tak sobie przy
    85 tys. km- 700zł poszło się jeb... bo nikt tego nie naprawia - nie ma
    części zamiennych. Ostatnio padł klakson :). Na szczęście skombinowałem
    za friko stary i przerobiłem wtyczke i chadzia.
    Teraz nie kupiłbym diesla - jeżdżę głównie po mieście.
    Droższe ubezpieczenie, bo pojemność 1,8. Droższe filtry, więcej oleju
    wchodzi - drożej przy wymianie. W każdej chwili może paść turbina ,
    wtryski i kij go wie co tam jeszcze.
    Teraz to bym brał benzyniaka z małą pojemnością ehh :)
    Powodzenia

  • 15. Data: 2010-12-30 00:22:28
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > wtryski i kij go wie co tam jeszcze.
    > Teraz to bym brał benzyniaka z małą pojemnością ehh :)

    Najlepiej Matiza 0,8

  • 16. Data: 2010-12-30 10:01:21
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2010-12-29 09:26, MS pisze:
> [...]
    > były ślady oleju, tak jakby uszczelka sie pociła, fakt że na pewno
    > właściciel go nie mył. Auto sprzedawane przez dealera forda z gwarancją.

    Wg mechaników np ABS CAR i doradców z ASO którymi rozmawiałem już
    wielokrotnie na ten temat silniki 1.8 tdci cieszą się lepszą opinią niż
    1.6 tdci. Co do osprzętu silników 1.8 tdci to nie było z nimi większych
    problemów. Natomiast jeżeli chodzi o dynamikę to 1.8 tdci 115KM ma
    większy moment i jest bardziej żwawy podczas jazdy niż 1.6 tdci pomimo
    że ten ma 16 a nie 8 zaworów i generalnie jest silnikiem nowocześniejszym.
    Zaleta 1.6 to przede wszystkim o około 0.5 l na 100km mniejsze zużycie
    paliwa i to koniec zalet w stosunku do 1.8 tdci.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 17. Data: 2010-12-30 10:06:02
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2010-12-29 19:36, daxus pisze:

> [...]
    > wtryski i kij go wie co tam jeszcze.
    > Teraz to bym brał benzyniaka z małą pojemnością ehh :)

    Diesel nigdy nie nadawał się do jazdy po mieście a nowe diesle z DFP już
    kompletnie się nie nadają a dodatkowo zużycie paliwa może być większe
    niż małej benzyny właśnie przez DFP.

    Do miasta nadaje się turbo benzyna - duży moment, większy zakres
    użytecznych obrotów i generalnie szybsze nagrzewanie się zimą.

    Co do padających turbin to padają one głownie przez samych kierowców -
    normalnie turbo wytrzymuje tyle co silnik. W turbo benzynach ten efekt
    może się tylko nasilić - turbina pracuje w dużo trudniejszych warunkach
    niż w dieslach.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 18. Data: 2010-12-30 11:47:42
    Od: daxus <d...@p...onet.pl>

    On 2010-12-30 00:22, Agent wrote:

    > Najlepiej Matiza 0,8

    ee no nie przesadzajmy, jest mnostwo samochodow z pojemnoscia 1,2 albo 1,4