  • 11. Data: 2010-07-10 11:27:57
    Temat: Re: Fiat Panda CNG - najbardziej ekonomiczny samochód w Niemczech wg ADAC
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 9 Lip, 20:21, bartekk <k...@g...com> wrote:
    > ADAC przeprowadził test mający na celu pokazać pojazdy o najniższych
    <ciach/>
    > źródło:http://www.cng.auto.pl
    Znalazłem trochę więcej:
    http://www.se.pl/auto-moto/testy/ktore-samochody-maj
    a-najnizsze-spalanie-vw-polo-12_142146.html

    Ale jak w tym teście BMW M3 spaliło 12l/100km to chyba bardzo
    delikatnie jeździli :)
    Aha i wg tej stronki VW Passat Variant 1,4 TSI EcoFuel Highline
    jeździł na benzynie, czyli benzyna jednak lepiej niż diesel wychodzi,
    albo inaczej silniki TSI są rewelacyjne :)

  • 12. Data: 2010-07-10 13:16:42
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > No rzebys wiedzial ;P

    Czyli tak jak przypuszczałem - per analogiam z Doblo ;-)
    (to drugie prezentowali na Dniu Rodzinnym Fiata,
    w wersji Pogotowie Gazowe :-) )

    Pzdr

    JKK

  • 13. Data: 2010-07-10 13:19:40
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "jacek2v" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    Aha i wg tej stronki VW Passat Variant 1,4 TSI EcoFuel Highline
    jeździł na benzynie.
    --------------------------------

    "OBA pojazdy są wyposażone w fabryczną instalację zasilania CNG"
    --------

    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2010-07-10 13:44:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 9 Jul 2010 11:21:11 -0700 (PDT), bartekk wrote:
    >ADAC przeprowadził test mający na celu pokazać pojazdy o najniższych
    >kosztach spalania paliwa. W tym celu sprawdzono, jak daleko jest w

    Kosztach, kosztach .. ludzie kupia takie auta a rzad im przywali
    podatki. A potem bedzie chodzila policja i aresztowala tych co to za
    duze spalanie kuchenki maja :-)

    >stanie zajechać pojazd z paliwem zatankowanym za 30 euro, czyli ok.
    >120zł. W teście zwyciężył Fiat Panda Natural Power - przejechał aż 724
    >km. Na drugim miejscu uplasował się VW Passat EcoFuel z wynikiem 658
    >km. Oba pojazdy są wyposażone w fabryczną instalację zasilania CNG.

    A koszt instalacji ?

    >Oto wyniki poszczególnych modeli w teście ADAC:
    >- Fiat Panda 1.2 NaturalPower (CNG) - 724 km

    I to na jednym tankowaniu ? Podobalby mi sie taki zasieg ...

    >- VW Passat 1.4 TSI EcoFuel (CNG) - 658 km

    Ciekawe .. to jest silnik z bezposrednim wtryskiem chyba ..
    pali CNG+benzyne, czy jak to rozwiazali ?

    P.S. Passat 1.4 ? Sila spokoju czy sila turbo ?

    J.

  • 15. Data: 2010-07-10 14:08:57
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > P.S. Passat 1.4 ? Sila spokoju czy sila turbo ?

    T jak Turbo.
    Koleżanka ostatnio Octavię z takim wynalazkiem zanabyła.

    Pzdr

    JKK

  • 16. Data: 2010-07-10 15:33:27
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    > T jak Turbo.
    > Koleżanka ostatnio Octavię z takim wynalazkiem zanabyła.
    >
    > Pzdr
    >
    > JKK

    1.4Turbo, instalacja jest fabryczna to ciezko cos o kosztach powiedziec.

    PZDr
    Adam

  • 17. Data: 2010-07-10 15:35:40
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    > pali CNG+benzyne, czy jak to rozwiazali ?
    >
    > P.S. Passat 1.4 ? Sila spokoju czy sila turbo ?

    Instalacje CNG sie nieco inne. Pozatym to fabryka dostosowala ta
    instalacje do tego silnika to raczej jest dobrze zrobione.
    Koszty trudno ocenic bo to jest instalacja montowana juz w fabryce.

    Zreszta nowe Doblo 1.4turbo tez bedzie na CNG.

    Fabrycznych samochodow na CNG jest kilka modeli u nas w kraju nowych do
    nabycia ale wszystko sie rozchodzi niestety o korzysci podatkowe ... ktorych
    u nas niema.

    PZDr
    Adam

  • 18. Data: 2010-07-10 15:54:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Jul 2010 15:35:40 +0200, Adam Szewczak wrote:

    > Instalacje CNG sie nieco inne. Pozatym to fabryka dostosowala ta
    >instalacje do tego silnika to raczej jest dobrze zrobione.

    I wlasnie ciekawi mnie jak zrobione.
    Wywalili ten wtryskiwacz i zaslepili dziure ?
    Wtryskuja przez niego CNG ?
    Ciagle podaja przez niego benzyne .. o czym byc moze mierzacy
    zapomnieli ?
    On wcale nie wymaga chlodzenia przez wtryskiwane paliwo ?

    Pod katem instalacji LPG sie pytam :-)

    >Koszty trudno ocenic bo to jest instalacja montowana juz w fabryce.

    I dlatego wlasnie bardzo latwo - cene z salonu podac :-)

    >Fabrycznych samochodow na CNG jest kilka modeli u nas w kraju nowych do
    >nabycia ale wszystko sie rozchodzi niestety o korzysci podatkowe ... ktorych
    >u nas niema.

    No jak nie ma - ciagle CNG sporo nizsza akcyza oblozony :-)

    J.

  • 19. Data: 2010-07-10 17:56:34
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > I dlatego wlasnie bardzo latwo - cene z salonu podac :-)

    > No jak nie ma - ciagle CNG sporo nizsza akcyza oblozony :-)

    To zadna korzysc obecnie, skoro CNG wychodzi nieco podobnie jak LPG, a
    LPG mozna na kazdym rogu zatankowac.

    Np w DE pojazdy z instalacja CNG placa nizsze te ich podatki drogowe, maja
    np przywileje jezdzenia po bus pasach, albo wjazdu w miejsca "ekologiczne",
    typu starowki, albo scisle centra wylaczone z ruchu.
    Dlatego np mamy pojazdy typu Sprinter NGT, Ducato NaturalPower, ktore w tych
    miejscach moga realizowac dostawy.

    PZDr
    Adam

  • 20. Data: 2010-07-10 19:01:14
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-07-09 23:07, Adam Szewczak pisze:

    > No rzebys wiedzial ;P
    > http://www.cng.cz/miranda2/export/sites/www.cng.cz/c
    s/zemni_plyn/vozidla_na_zemni_plyn/auta_nova/panda.j
    pg

    > PZDr
    > Adam

    Rumuński niedźwiedź z CNG ??
    Ciekawe czy miękkie ma zawieszenie czy tak samo głowa podskakuje na
    każdej nierówności jak w Vanie ??

    Pozdrawiam !!

    PS:
    Po 300km w tym wynalazku z dziką rozkoszą przesiadam się do starego
    Golfa MK3 :)