  • 1. Data: 2010-07-09 20:21:11
    Temat: Fiat Panda CNG - najbardziej ekonomiczny samochód w Niemczech wg ADAC
    Od: bartekk <k...@g...com>

    ADAC przeprowadził test mający na celu pokazać pojazdy o najniższych
    kosztach spalania paliwa. W tym celu sprawdzono, jak daleko jest w
    stanie zajechać pojazd z paliwem zatankowanym za 30 euro, czyli ok.
    120zł. W teście zwyciężył Fiat Panda Natural Power - przejechał aż 724
    km. Na drugim miejscu uplasował się VW Passat EcoFuel z wynikiem 658
    km. Oba pojazdy są wyposażone w fabryczną instalację zasilania CNG.

    Oto wyniki poszczególnych modeli w teście ADAC:

    - Fiat Panda 1.2 NaturalPower (CNG) - 724 km

    - VW Passat 1.4 TSI EcoFuel (CNG) - 658 km (kategoria: najlepszy wynik
    EcoTest)

    - VW Golf BlueMotion Trendline DPF - 610 km (kategoria: najlepszy
    diesel)

    - Ford Fiesta 1.4 LPG Titanium - 568 km (kategoria: najlepszy model z
    LPG)

    - Toyota Prius 1.8 Executive - 467 km (kategoria: najlepsze auto
    zasilane benzyną)

    - Chevrolet Matiz 1.0 SX - 325 km (kategoria: najmniejsza pojemność
    silnika)

    - Saab 9-3 SportCombi 2.0t Biopower Vector - 279 km (kategoria:
    bioetanol)

    - Land Rover Discovery 3.0 TDV6 SE automat DPF - 239 km (kategoria:
    najgorszy wynik, diesel)

    - Chevrolet Corvette C6 Coupe - 181 km (kategoria: największa
    pojemność silnika)

    - BMW ActiveHybrid X6 - 171 km (kategoria: najgorszy wynik, benzyna)

    źródło: http://www.cng.auto.pl

  • 2. Data: 2010-07-09 21:07:16
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "bartekk" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
[...]

    No tak, ale tam CNG jest w zasadzie w takich ilosciach stacji jak u nas
    LPG. Dwa za samochod z CNG sa znizki podatkowe.
    I w zasadzie to tyle w tej kwestii.

    PZDr
    Adam

  • 3. Data: 2010-07-09 21:51:29
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    W teście zwyciężył Fiat Panda Natural Power - przejechał aż 724
    km.
    --------------------
    Gdzie upchnęli zbiornik - pod podłogą ?

    Na drugim miejscu uplasował się VW Passat EcoFuel z wynikiem 658
    km.
    -------------------
    Biorąc pod uwagę wielkość auta, rożnica jest minimalna.

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2010-07-09 21:54:17
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "bartekk" <k...@g...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > km. Oba pojazdy są wyposażone w fabryczną instalację zasilania CNG.
    >
    > Oto wyniki poszczególnych modeli w teście ADAC:

    (...)

    Nie widać nigdzie silników elektrycznych. Czyżby okazały się
    małokonkurencyjne?

  • 5. Data: 2010-07-09 23:07:04
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości
    > W teście zwyciężył Fiat Panda Natural Power - przejechał aż 724
    > km.
    > --------------------
    > Gdzie upchnęli zbiornik - pod podłogą ?

    No rzebys wiedzial ;P
    http://www.cng.cz/miranda2/export/sites/www.cng.cz/c
    s/zemni_plyn/vozidla_na_zemni_plyn/auta_nova/panda.j
    pg

    PZDr
    Adam

  • 6. Data: 2010-07-09 23:43:23
    Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl>

    >- Chevrolet Matiz 1.0 SX - 325 km (kategoria: najmniejsza pojemność
    >silnika)

    To chyba na obrotomierzu nie schodzili nim poniżej 6k RPM. :)
    Jeśli badaliby najmniejszą pojemność silnika, to jest jeszcze Matiz 0.8,
    który przynajmniej mi przy normalnej jeździe spala 30 Euro
    na dystansie 550 km, a więc prawie 2x tyle. Dodam że jeżdzę
    tak jak wszyscy, co przy małym silniku generuje pewne obciążenia,
    a na dodatek codziennie rano katuję co chwila gaz stojąc w korkach.
    Mało wiarygodny ten test.

    Pzdr
    Paweł

  • 7. Data: 2010-07-10 02:31:38
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "pavellz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tak jak wszyscy, co przy małym silniku generuje pewne obciążenia,
    > a na dodatek codziennie rano katuję co chwila gaz stojąc w korkach.

    Hmm... ja bym zalecał włączenie myślenia prede wszystkim.

    30 Euro = w Niemczech ok. 1.4 E/litr = 21 litrów.

    Jeśli przy normalnej jeździe Twój matiz zrobi 550 km na 21 litrach paliwa,
    to chylę czoła.

    Jurand.

  • 8. Data: 2010-07-10 09:51:20
    Od: bartekk <k...@g...com>

    On 9 Lip, 21:51, "J_K_K" <J...@i...fm> wrote:
    >  W teście zwyciężył Fiat Panda Natural Power - przejechał aż 724
    > km.
    > --------------------
    > Gdzie upchnęli zbiornik - pod podłogą ?

    Pod podłogą, ta Panda jest produkowana w Polsce w Tychach na płycie
    podłogowej 4x4.
    W zbiornikach mieści się około 12m3 sprężonego metanu, koszt 1 m3 CNG
    to 2.22zł

    Pozdrawiam
    Bartekk
    http://www.cng.auto.pl

  • 9. Data: 2010-07-10 10:28:22
    Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl>

    > Hmm... ja bym zalecał włączenie myślenia prede wszystkim.

    Zawsze tak zgryźliwie polemizujesz? :)

    > 30 Euro = w Niemczech ok. 1.4 E/litr = 21 litrów.

    Faktycznie, zasugerowałem się zeszłorocznymi cenami w Austrii,
    które nie odbiegały wówczas zauważalnie od PL.

    > Jeśli przy normalnej jeździe Twój matiz zrobi 550 km na 21 litrach paliwa,
    > to chylę czoła.

    Aż tak to nie, ale poza miastem przy oszczędnej jeździe w 25 możnaby
    spróbować się zamknąć.

    Pzdr
    Paweł

  • 10. Data: 2010-07-10 11:19:28
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 9 Lip, 20:21, bartekk <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > EcoTest)
    >
    > - VW Golf BlueMotion Trendline DPF - 610 km (kategoria: najlepszy

    Zadziwiająco dobry wynik VW Golf BlueMotion, mhh.
    A niektórzy twierdzą i zresztą z danych fabrycznych też można to
    wyczytać, że beznyna pali niewiele więcej niż diesel i że się nie
    opłaca kupować diesla - tym bardziej nowego.
    Nawet w prasie co jakiś czas porównania się pojawiają mające tego
    dowodzić :)
    A tu prius (który jest chyba hybrydą, a nie zwykłym beznynowcem?)
    150km za dieslem :)
    I komu tu wierzyć? :D

    Pzdr.
    Jacek