eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 49

  • 31. Data: 2024-09-06 11:12:12
    Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 Sep 2024 08:45:27 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 05-09-2024 o 18:07, J.F pisze:
    >> On Thu, 5 Sep 2024 16:43:10 +0200, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 05-09-2024 o 16:34, J.F pisze:
    >>>> On Thu, 5 Sep 2024 15:32:04 +0200, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 05-09-2024 o 14:17, J.F pisze:
    >>>>>> On Thu, 5 Sep 2024 11:04:20 +0200, Cavallino wrote:
    >>
    >>>>>>>> Może nie coddziennie, ale raz czy dwa razy w roku jak się zachce, to
    >>>>>>>> czym pojechać?
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Albo jak ? :-)
    >>>>>>>
    >>>>>>> Normalnie, wsiadasz, jedziesz, zatrzymujesz się na kwadrans po 300 km i
    >>>>>>> jedziesz dalej.
    >>>>>>
    >>>>>> Brzmi pięknie tylko czy tak naprawdę jest,
    >>>>>
    >>>>> Naprawdę tak jest.
    >>>>> Przy czym jak wydasz NIECO mniej na auto, bo masz taką fanaberię, to
    >>>>> postoisz 0,5 h zamiast 15 minut, a jak będziesz się upierał, albo kupisz
    >>>>> starszą używkę, to godzinę.
    >>>>
    >>>> No właśnie, trzeba mieć odpowiednie auto,
    >>>
    >>> A czemu miałoby się kupować auto niedostosowane do własnych potrzeb?
    >>
    >> Bo nie robią, bo za drogie, bo kłamią ...
    >
    > Nic tych rzeczy, auta z 800V instalacją są obecnie tańsze niż Tesla,

    800V nie wyznacza predkości ładowania. Wszystko zależy od baterii -
    czy ogniwa są w stanie przyjąć taką moc, czy sie nie zdegradują,
    czy sie nie zapalą.

    800V może być połączone z możliwą mocą ładowania, bo złącze ma swój
    dopuszczalny prąd. Ale bateria o mniejszej pojemności może się nadal
    naładować w 15 minut mniejszym prądem.

    > mimo że lepsze, ładują się szybko i mają świetną krzywą ładowania.
    > Potwierdzone w każdym teście.

    Fakt, na youtube Kia widziałem jak się ładuje w 15 minut na 300km.

    >> No dobra - takich co się szybko łądować potrafią przybywa.
    > Akurat niekoniecznie.
    > Pozostałe (400V) ładują się szybciej niż kiedyś, ale nie tak dobrze.

    Czyli znów trzeba sie najpierw doktoryzować w temacie, jakie auto sie
    potrafi tak szybko ładować, na jakiej ładowarce, gdzie one są, i po
    ile tam prąd ? :-)

    >>>> trzeba miec odpowiednią ładowarkę,
    >>>
    >>> Nie trzeba, można korzystać ze stojących przy drogach.
    >>> W rzeczonym zakresie km akurat poustawiali wystarczająco.
    >>
    >> Za dużo takich po 200kW to plugshare nie pokazuje
    >
    > Pokazuje wystarczająco, zwłaszcza w Austrii co chwila.

    W pewnych regionach. W innych rzadko.

    No ale będzie lepiej. Chyba :-)

    >>> Auta mają teraz zasięg po 500-600 km, więc 300 km na autostradzie nie
    >>> oznacza pustej baterii.
    >> Ale wtedy się szybko nie ładuje, musisz opróżnić mocno,
    >
    > 800V ładuje się szybko bardzo długo, więc nie ma potrzeby.

    A nie ma tak, ze powyżej 50 czy 60% naładowania moc spada?
    Chyba jednak jest.

    >> No ale co to - rolnicy gorsi i na czyste powietrze nie zasługują?
    > Hejtują elektryki, to i będą mieli za swoje. ;-)

    Jest to jakaś koncepcja :-)

    >> Szybkich ładowarek nie ma co 300km?
    > Nie to jest problemem, nic co leży po stronie elektryka sensu stricte.
    > Jak kupię następnego, to i tak będzie się ładował ze dwa razy szybciej
    > niż obecny i miał o 50% większy zasięg, więc tym bardziej.
    >
    > Ale może się okazać, że po prostu bardziej się opłaca kupić hybrydę.

    I tak oto ekologia przegrała z portfelem :-)

    >>>>> Ale muszą równie fajnie jeździć, albo wynagradzać to w inny sposób.
    >>>>> i to nie raz w roku, bo raz w roku idzie zdzierżyć nawet 1h postoje po
    >>>>> drodze.
    >>>> Latem, na urlop ... w zasadzie tak.
    >>>> Ale zimą
    >>> Zimą latam w ciepłe kraje, auto ze sobą do samolotu nie wezmę.
    >>
    >> A ja lubie w zimne kraje :-)
    >
    > Ale to już nie mój problem.

    Wiec Ty jedziesz do spalinowego samolotu, a ja na elektryczne narty
    :-)

    >>>>> No nie da się, 20 letnie elektryki wymagałyby postoju co 20 km.
    >>>> Na szczęscie nie ma jeszcze 20-letnich elektryków :-)
    >>> Oczywiście że są.
    >>> Na kwasiakach, ale zawsze.
    >> Melexy ?
    > Nie jakieś Pugi stare np.

    Olaboga, ktos to popełnił 20 lat temu?

    >>>> nagrzany benzyniak szybko się chłodzi zimą na parkingu.
    >>> A jaki to ma związek ze zużyciem energii w bev?
    >> Skoro się szybko chłodzi, to szybko energia cieplna ucieka.
    >
    > Nadal nie widzę związku z tym na co odpowiadałeś.

    Jak chcesz utrzymac temperaturę, to musisz tę ucieczkę uzupełnić.

    I wychodzi już jakas moc.

    No dobra - zima jest, to i ja ciepło ubrany, jakies dwie małe farelki
    dmuchające na rece na kierownicy, i mogę jechać. 200W ?

    Ciekawe co z pasazerami.
    Moc grzejna ICE jest jednak spora :-)


    J.


  • 32. Data: 2024-09-06 16:08:48
    Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-09-2024 o 11:12, J.F pisze:
    >>>> A czemu miałoby się kupować auto niedostosowane do własnych potrzeb?
    >>>
    >>> Bo nie robią, bo za drogie, bo kłamią ...
    >>
    >> Nic tych rzeczy, auta z 800V instalacją są obecnie tańsze niż Tesla,
    >
    > 800V nie wyznacza predkości ładowania. Wszystko zależy od baterii -
    > czy ogniwa są w stanie przyjąć taką moc, czy sie nie zdegradują,
    > czy sie nie zapalą.

    No to poszukaj sobie auta z polskiego rynku z taką instalacją i sprawdź
    jak się ładują w necie, zamiast negować coś o czym nie masz zielonego
    pojęcia.

    >> mimo że lepsze, ładują się szybko i mają świetną krzywą ładowania.
    >> Potwierdzone w każdym teście.
    >
    > Fakt, na youtube Kia widziałem jak się ładuje w 15 minut na 300km.

    I o nią chodzi.
    W wyprzedaży poniżej 200 tys.

    > Czyli znów trzeba sie najpierw doktoryzować w temacie, jakie auto sie
    > potrafi tak szybko ładować, na jakiej ładowarce, gdzie one są, i po
    > ile tam prąd ? :-)

    Nie trzeba.
    Wystarczy wiedzieć.
    A że Ty nie wiesz nic i za mało czytasz, a za dużo piszesz, to już Twój
    problem.

    >> Pokazuje wystarczająco, zwłaszcza w Austrii co chwila.
    >
    > W pewnych regionach. W innych rzadko.

    Cała Austria ma mniej niż do przejechania 300 km, więc o czym bredzisz,
    o jakich regionach?
    Z USA Ci się pomyliło?

    >> 800V ładuje się szybko bardzo długo, więc nie ma potrzeby.
    >
    > A nie ma tak, ze powyżej 50 czy 60% naładowania moc spada?

    Spada, ale nadal jest bardzo szybko.

    >>> Szybkich ładowarek nie ma co 300km?
    >> Nie to jest problemem, nic co leży po stronie elektryka sensu stricte.
    >> Jak kupię następnego, to i tak będzie się ładował ze dwa razy szybciej
    >> niż obecny i miał o 50% większy zasięg, więc tym bardziej.
    >>
    >> Ale może się okazać, że po prostu bardziej się opłaca kupić hybrydę.
    >
    > I tak oto ekologia przegrała z portfelem :-)

    Zawsze była na pierwszym miejscu.
    Przegrała raczej z hejtem - słabe wartości rezydualne powodują wysokie
    koszty wynajmu.

    >> Nie jakieś Pugi stare np.
    >
    > Olaboga, ktos to popełnił 20 lat temu?

    Tak.
    > Jak chcesz utrzymac temperaturę, to musisz tę ucieczkę uzupełnić.

    Niewątpliwie.
    o tym piszemy przecież.


  • 33. Data: 2024-09-08 15:56:22
    Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-09-2024 o 16:34, J.F pisze:

    > No ale posiadacze Tesli na ładowarkach Tesli mają chyba mniej
    > kłopotów?


    > To ile jest tych odpowiednich ładowarek na trasie np
    > Wrocław-Chorwacja

    Możesz sobie obejrzeć jak to w realu wygląda na podobnej trasie:
    https://youtu.be/nXHWdjzoyEU?feature=shared

    Ja bym nie dał rady tak długo jechać jednym ciągiem, ale jak widać się
    da, do tego 2 razy taniej niż spalinówką.


  • 34. Data: 2024-09-09 14:24:26
    Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 Sep 2024 16:08:48 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 06-09-2024 o 11:12, J.F pisze:
    >>>>> A czemu miałoby się kupować auto niedostosowane do własnych potrzeb?
    >>>>
    >>>> Bo nie robią, bo za drogie, bo kłamią ...
    >>>
    >>> Nic tych rzeczy, auta z 800V instalacją są obecnie tańsze niż Tesla,
    >>
    >> 800V nie wyznacza predkości ładowania. Wszystko zależy od baterii -
    >> czy ogniwa są w stanie przyjąć taką moc, czy sie nie zdegradują,
    >> czy sie nie zapalą.
    >
    > No to poszukaj sobie auta z polskiego rynku z taką instalacją i sprawdź
    > jak się ładują w necie, zamiast negować coś o czym nie masz zielonego
    > pojęcia.

    Może, ale pamiętaj, że ja się trochę na elektronice znam.

    >>> mimo że lepsze, ładują się szybko i mają świetną krzywą ładowania.
    >>> Potwierdzone w każdym teście.
    >>
    >> Fakt, na youtube Kia widziałem jak się ładuje w 15 minut na 300km.
    >
    > I o nią chodzi.
    > W wyprzedaży poniżej 200 tys.

    EV9 czy jakie inne, tańsze?

    >> Czyli znów trzeba sie najpierw doktoryzować w temacie, jakie auto sie
    >> potrafi tak szybko ładować, na jakiej ładowarce, gdzie one są, i po
    >> ile tam prąd ? :-)
    >
    > Nie trzeba.
    > Wystarczy wiedzieć.
    > A że Ty nie wiesz nic i za mało czytasz, a za dużo piszesz, to już Twój
    > problem.

    To jakie auto, i gdzie na Dolnym Śląsku można tak szybko naładować?

    >>> Pokazuje wystarczająco, zwłaszcza w Austrii co chwila.
    >> W pewnych regionach. W innych rzadko.
    >
    > Cała Austria ma mniej niż do przejechania 300 km, więc o czym bredzisz,
    > o jakich regionach?
    > Z USA Ci się pomyliło?

    Jak sobie na plugshare właczyłem filtr "od 200kW", to wyraźnie widać,
    że w Austrii one są ciekawie zgrupowane.

    >>> 800V ładuje się szybko bardzo długo, więc nie ma potrzeby.
    >> A nie ma tak, ze powyżej 50 czy 60% naładowania moc spada?
    > Spada, ale nadal jest bardzo szybko

    Ale juz nie 15 minut.
    A im bardziej naładowana, tym bardziej moc spada?

    A ja nie lubię na ostatnich kroplach ... ładować co 200km, ale za to
    10 minut? Czy pogodzić się, ze nie 15 minut, ale 20 ?

    >>>> Szybkich ładowarek nie ma co 300km?
    >>> Nie to jest problemem, nic co leży po stronie elektryka sensu stricte.
    >>> Jak kupię następnego, to i tak będzie się ładował ze dwa razy szybciej
    >>> niż obecny i miał o 50% większy zasięg, więc tym bardziej.
    >>>
    >>> Ale może się okazać, że po prostu bardziej się opłaca kupić hybrydę.
    >>
    >> I tak oto ekologia przegrała z portfelem :-)
    >
    > Zawsze była na pierwszym miejscu.
    > Przegrała raczej z hejtem - słabe wartości rezydualne powodują wysokie
    > koszty wynajmu.

    Nie rozumiem. Leasing czy co?

    >> Jak chcesz utrzymac temperaturę, to musisz tę ucieczkę uzupełnić.
    >
    > Niewątpliwie.
    > o tym piszemy przecież.

    A samochód z blachy słabo izolowanej, to i mocy trochę trzeba.
    Przyjdzie zima, możesz napisać ile trzeba na grzanie w trasie.
    Chyba, że pamiętasz z poprzedniej.

    J.


  • 35. Data: 2024-09-09 14:39:18
    Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-09-2024 o 14:24, J.F pisze:

    >>> Fakt, na youtube Kia widziałem jak się ładuje w 15 minut na 300km.
    >>
    >> I o nią chodzi.
    >> W wyprzedaży poniżej 200 tys.
    >
    > EV9 czy jakie inne, tańsze?

    Ev6 i bliżniaczy Hyundai Ioniq5.

    > To jakie auto, i gdzie na Dolnym Śląsku można tak szybko naładować?

    j.w.
    Na Dolnym Śląsku nie trzeba, jak naładujesz jak biały człowiek w domu,
    to dojedziesz gdzieś do Austrii.
    > Jak sobie na plugshare właczyłem filtr "od 200kW", to wyraźnie widać,
    > że w Austrii one są ciekawie zgrupowane.

    No i?
    Wystarczy że zatrzymasz się tam raz, może być gdziekolwiek.


    >
    >>>> 800V ładuje się szybko bardzo długo, więc nie ma potrzeby.
    >>> A nie ma tak, ze powyżej 50 czy 60% naładowania moc spada?
    >> Spada, ale nadal jest bardzo szybko
    >
    > Ale juz nie 15 minut.

    Pewnie że nie, mniej.

    > A ja nie lubię na ostatnich kroplach ... ładować co 200km, ale za to
    > 10 minut? Czy pogodzić się, ze nie 15 minut, ale 20 ?

    10 minut, ale na 150 km np.

    >> Przegrała raczej z hejtem - słabe wartości rezydualne powodują wysokie
    >> koszty wynajmu.
    >
    > Nie rozumiem. Leasing czy co?

    Albo wynajem.
    Żeby uniezależnić się od skutków hejtu.


  • 36. Data: 2024-09-11 05:00:29
    Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-09-01 01:13, Cavallino wrote:
    > W dniu 01-09-2024 o 03:16, ptoki pisze:
    >> On 2024-08-29 10:28, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 29-08-2024 o 16:02, J.F pisze:
    >>>> On Thu, 29 Aug 2024 15:57:45 +0200, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 29-08-2024 o 12:41, J.F pisze:
    >>
    >>> Mnie elektrownia zamknęła się w kilkudziesięciu tysiącach.
    >>> Teraz byłoby jeszcze taniej.
    >>
    >> Te panele PV to maja wiecej niz 30% sprawnosci?
    >
    > Ten prąd do wodoru to skąd chcesz brać?
    > Bo o tym jest temat.
    >

    Watek jest o sprawnosci jakoby ICE bylo do dupy bo ma 30% podczas gdy
    wszystko ma podobna sprawnosc.
    A jak sie opodatkuje wszystko jednako to i cena wychodzi taka sama. No
    co do parunastu procent.


    > Czyli w obu przypadkach prąd z paneli masz na wejściu (inne przypadki
    > nie mają żadnego sensu) i pozostaje tylko decyzja czy nośnikiem energii
    > będzie drut+bateria, ze sprawnością 80-90%, czy wodór i produkcja
    > ponowna w ogniwach paliwowych, ze sprawnością ze 3 razy mniejszą.
    >
    >>> I nie potrzebuję cysterny żeby auto zatankować.
    >>>
    >>
    >> Nie kazdy ma net metering.
    >
    > Trzeba było myśleć zawczasu.

    Nieistotne. Za jakis czas nawet ten co mial kase i sie w pv wbil
    zostanie pozbawiony net-meteringu.

    > Na netbilingu samochód też zresztą może służyć za magazyn taniej energii
    > ze słońca, ładowanej z nadwyżek, więc też za friko.

    Nie jak stoi pod praca.

    > Wychodzi drożej, bo trzeba opomiarować i zautomatyzować układ, ale się da.

    Nie, nie da sie. Chyba ze masz dwa.

    --
    Lukasz


  • 37. Data: 2024-09-11 05:06:51
    Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-09-02 03:30, J.F wrote:
    > On Sat, 31 Aug 2024 20:16:24 -0500, ptoki wrote:
    >> On 2024-08-29 10:28, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 29-08-2024 o 16:02, J.F pisze:
    >>>> On Thu, 29 Aug 2024 15:57:45 +0200, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 29-08-2024 o 12:41, J.F pisze:
    >>
    >>> Mnie elektrownia zamknęła się w kilkudziesięciu tysiącach.
    >>> Teraz byłoby jeszcze taniej.
    >>
    >> Te panele PV to maja wiecej niz 30% sprawnosci?
    >> Bo o tym byl temat.
    >
    > Te tanie nie mają 30%, ale chyba jednak nie o tym mowa.
    >
    > Słoneczko świeci jak świeci, abo wyciągniesz z tego ileś tam energii
    > elektrycznej, albo nie - sprawność nie ma znaczenia.
    >

    Podobnie mozna powiedziec o benzynie czy dizlu. Albo o dizlu z oleju
    rzepakowego. Leci? Leci. Pali sie? tak. Kij tam sprawnosc.

    Ale jakims cudem fanbojow boli ze spaliniak sie grzeje i energie traci
    ale juz ich nie boli ze PV sie grzeje i energii nie robi bo tez traci.

    > Co najwyzej możesz się zastanawiać czy lepiej ogniwa stawiać, czy
    > rzepak siać, czy buraki cukrowe, czy ziemniaki.
    >

    No wlasnie. Na moje to przed taka agroenergia nie ma ucieczki. I
    chemikalia sa najlepszym magazynem energii jaki istnieje. A przynajmniej
    podobnie dobre w porownaniu do liion - choc zalezy do czego.

    Inaczej ujmujac, nie ma krola w tym temacie. Benzyna czy dizel kontra
    akumulatory wychodza bardfzo podobnie a biorac pod uwage detale to
    paliwa plynne nadal sa gora.

    >>> I nie potrzebuję cysterny żeby auto zatankować.
    >> Nie kazdy ma net metering.
    >> Jak robisz prad w domu, wciskasz w siec za darmo a placisz 1pln za kwh
    >> pod praca to jaka masz sprawnosc?
    >
    >
    > Ale to jeszcze inna sprawność.
    >

    Ano. Ale nie wyzsza od wegla z kopalni do kol elektryka. Juz o
    ogrzewaniu w elektryku nie wspominam.

    I co ciekawe jakos nie widac webast napedzanym olejem z frytek w
    elektrykach. Temat braku ciepla w elektryku w zimie bylby zamkniety w
    jeden sezon.

    --
    Lukasz


  • 38. Data: 2024-09-11 07:15:45
    Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-09-2024 o 05:00, ptoki pisze:
    > On 2024-09-01 01:13, Cavallino wrote:
    >> W dniu 01-09-2024 o 03:16, ptoki pisze:
    >>> On 2024-08-29 10:28, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 29-08-2024 o 16:02, J.F pisze:
    >>>>> On Thu, 29 Aug 2024 15:57:45 +0200, Cavallino wrote:
    >>>>>> W dniu 29-08-2024 o 12:41, J.F pisze:
    >>>
    >>>> Mnie elektrownia zamknęła się w kilkudziesięciu tysiącach.
    >>>> Teraz byłoby jeszcze taniej.
    >>>
    >>> Te panele PV to maja wiecej niz 30% sprawnosci?
    >>
    >> Ten prąd do wodoru to skąd chcesz brać?
    >> Bo o tym jest temat.
    >>
    >
    > Watek jest o sprawnosci

    No właśnie.
    Skąd ten prąd do wodoru?

    >>> Nie kazdy ma net metering.
    >>
    >> Trzeba było myśleć zawczasu.
    >
    > Nieistotne.

    Istotne na dziś.


    > Za jakis czas nawet ten co mial kase i sie w pv wbil
    > zostanie pozbawiony net-meteringu.

    O ile dożyje.
    A nawet jeśli - przejeździ sobie na tym milion kilometrów.


    >
    >> Na netbilingu samochód też zresztą może służyć za magazyn taniej
    >> energii ze słońca, ładowanej z nadwyżek, więc też za friko.
    >
    > Nie jak stoi pod praca.

    Jak ktoś nie pracuje w fabryce, to może.


    >
    >> Wychodzi drożej, bo trzeba opomiarować i zautomatyzować układ, ale się
    >> da.
    >
    > Nie, nie da sie.

    No patrz, a ja jakoś znam ludzi, którzy dali radę.


  • 39. Data: 2024-09-11 08:04:35
    Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Sep 2024 22:06:51 -0500, ptoki wrote:
    > On 2024-09-02 03:30, J.F wrote:
    >> On Sat, 31 Aug 2024 20:16:24 -0500, ptoki wrote:
    >>> On 2024-08-29 10:28, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 29-08-2024 o 16:02, J.F pisze:
    >>>>> On Thu, 29 Aug 2024 15:57:45 +0200, Cavallino wrote:
    >>>>>> W dniu 29-08-2024 o 12:41, J.F pisze:
    >>>
    >>>> Mnie elektrownia zamknęła się w kilkudziesięciu tysiącach.
    >>>> Teraz byłoby jeszcze taniej.
    >>>
    >>> Te panele PV to maja wiecej niz 30% sprawnosci?
    >>> Bo o tym byl temat.
    >>
    >> Te tanie nie mają 30%, ale chyba jednak nie o tym mowa.
    >>
    >> Słoneczko świeci jak świeci, abo wyciągniesz z tego ileś tam energii
    >> elektrycznej, albo nie - sprawność nie ma znaczenia.
    >>
    > Podobnie mozna powiedziec o benzynie czy dizlu. Albo o dizlu z oleju
    > rzepakowego. Leci? Leci. Pali sie? tak. Kij tam sprawnosc.

    No ale diesel, tzn ON z ropy sie konczy, smrodzi i emituje CO2.

    Rzepak niby tylko smrodzi, ale ludzie chcą też jeść :-)

    Hm, wytłoki z rzepaku niech wp*ją :-)

    > Ale jakims cudem fanbojow boli ze spaliniak sie grzeje i energie traci
    > ale juz ich nie boli ze PV sie grzeje i energii nie robi bo tez traci.

    Ale to bez znaczenia na razie - słoneczko nam energii i ciepła
    dostarcza tyle samo.

    Moze kiedys w przyszłosci, gdy będzie dylemat - pole uprawne, czy
    instalacja PV ...

    >> Co najwyzej możesz się zastanawiać czy lepiej ogniwa stawiać, czy
    >> rzepak siać, czy buraki cukrowe, czy ziemniaki.
    >>
    > No wlasnie. Na moje to przed taka agroenergia nie ma ucieczki. I

    Takie zwykłe rosliny to mało wydajne są :-(

    > chemikalia sa najlepszym magazynem energii jaki istnieje. A przynajmniej
    > podobnie dobre w porownaniu do liion - choc zalezy do czego.

    Ale li-ion to przeciez tez chemikalia.

    > Inaczej ujmujac, nie ma krola w tym temacie. Benzyna czy dizel kontra
    > akumulatory wychodza bardfzo podobnie a biorac pod uwage detale to
    > paliwa plynne nadal sa gora.

    Ale ropa sie konczy i klimat podgrzewa.

    >>>> I nie potrzebuję cysterny żeby auto zatankować.
    >>> Nie kazdy ma net metering.
    >>> Jak robisz prad w domu, wciskasz w siec za darmo a placisz 1pln za kwh
    >>> pod praca to jaka masz sprawnosc?
    >>
    >> Ale to jeszcze inna sprawność.
    >>
    > Ano. Ale nie wyzsza od wegla z kopalni do kol elektryka.

    Elektrownie maja spora sprawnosc, a przynajmniej sie staraja.
    Gorzej z kopalniami.

    > Juz o ogrzewaniu w elektryku nie wspominam.

    > I co ciekawe jakos nie widac webast napedzanym olejem z frytek w
    > elektrykach. Temat braku ciepla w elektryku w zimie bylby zamkniety w
    > jeden sezon.

    Moze jeszcze nikt na to nie wpadl.
    Opracuj, opatentuj, bogaty bedziesz :-)

    Jakby sie jeszcze dom dało ogrzewac olejem po frytkach i obierkami ...

    J.


  • 40. Data: 2024-09-11 08:13:12
    Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-09-2024 o 08:04, J.F pisze:

    >> Ale jakims cudem fanbojow boli ze spaliniak sie grzeje i energie traci
    >> ale juz ich nie boli ze PV sie grzeje i energii nie robi bo tez traci.
    >
    > Ale to bez znaczenia na razie - słoneczko nam energii i ciepła
    > dostarcza tyle samo.

    Do tego bez smrodzenia, hałasowania i płacenia....

    >> Juz o ogrzewaniu w elektryku nie wspominam.
    >
    >> I co ciekawe jakos nie widac webast napedzanym olejem z frytek w
    >> elektrykach.

    Zdarzały się w 15 letnich zabytkach, ludzie sobie montowali.
    Głównie z uwagi na skopane ogrzewanie fabryczne.
    W trojaczkach.

    Teraz - nie ma po co, kilkanaście procent ubytku z dużej baterii nie
    stanowi problemu.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: