eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 96

  • 51. Data: 2012-11-14 23:36:53
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Wed, 14 Nov 2012 07:08:18 +0100, J.F. napisał(a):

    > Dnia Tue, 13 Nov 2012 23:29:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> Akurat smar miedziowy w połączeniu z aluminium to niezbyt dobry pomysł, bo
    >> tworzą się doskonałe warunki korozji elektrochemicznej.
    >> Smar miedziowy służy do smarowania elementów stalowych.
    >
    > Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze na polaczeniu stali i miedzi korozja
    > elektrochemiczna jest jeszcze wieksza :-)

    Może odporność na korozję większa pomimo większej różnicy potencjaów?

    Na obu opakowaniach smaru miedziowego które mam, jest napisane że nie wolno
    dopuszczać do kontaktu smaru z elementami aluminiowymi.

    Skorodowane aluminium po kontakcie z takim smarem też widziałem.


  • 52. Data: 2012-11-14 23:41:11
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Wed, 14 Nov 2012 14:43:25 +0100, Maciek napisał(a):

    > W dniu 2012-11-14 13:49, Filip pisze:
    >> Nie powinno się stosować żadnego smaru miedziowego!!!!!!!!!!! Ludzie,
    >> skąd Wy macie takie pomysły???
    > Z warsztatu? Przy wymianie kół regularnie smarowali mi całą piastę
    > smarem miedziowym.

    Czyli jak widać że to, że ktoś pracuje w warsztacie nie przeszkadza w tym
    że jest idiotą który nie ma pojęcia nawet o tym jak działa śruba...
    Przykre i straszne, bo potem samochody po takich "artystach" jeżdżą po
    ulicach.

    Wystarczy popatrzeć na to:
    http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Polac
    zenie_srubowe_(sruba_zwykla).svg&page=1

    Nawalenie smaru pomiędzy współpracujące elementy zdecydowanie zmniejszy
    siłę F którą połączenie jest zdolne przenieść.
    Jest to mniej-wiecej tak samo mądre jak nasmarowanie tarcz hamulcowych.


  • 53. Data: 2012-11-15 00:07:26
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: Adam Wołk-Jankowski <j...@b...tego.1000lecie.pl>

    Jeżeli koniecznie chcesz kupić nowe to większość ASO sprzedaje felgi
    popularnych producentów, jedynie dekielki są markowane ;)
    Ceny nie koniecznie są dużo wyższe niż w innych sklepach ale troszkę drożej
    pewnie będzie.

    Jeżeli chodzi o używane to, o ile nie masz jakiegoś wyjątkowego wynalazku,
    nie powinno być problemu z zakupem felg idealnie pasujących.

    Ja mimo wszystko próbowałbym kupić idealnie pasujące a już na pewno nie
    kombinowałym z ET.
    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski


  • 54. Data: 2012-11-15 06:31:49
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-11-14 23:41, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Wed, 14 Nov 2012 14:43:25 +0100, Maciek napisał(a):
    >
    >> W dniu 2012-11-14 13:49, Filip pisze:
    >>> Nie powinno się stosować żadnego smaru miedziowego!!!!!!!!!!! Ludzie,
    >>> skąd Wy macie takie pomysły???
    >> Z warsztatu? Przy wymianie kół regularnie smarowali mi całą piastę
    >> smarem miedziowym.
    >
    > Czyli jak widać że to, że ktoś pracuje w warsztacie nie przeszkadza w tym
    > że jest idiotą który nie ma pojęcia nawet o tym jak działa śruba...
    > Przykre i straszne, bo potem samochody po takich "artystach" jeżdżą po
    > ulicach.
    >
    > Wystarczy popatrzeć na to:
    > http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Polac
    zenie_srubowe_(sruba_zwykla).svg&page=1
    >
    > Nawalenie smaru pomiędzy współpracujące elementy zdecydowanie zmniejszy
    > siłę F którą połączenie jest zdolne przenieść.
    >
    nie, żebym sie czepiał, ale śruba powinna pracować na rozciąganie
    (ścinanie czy zginanie są zjawiskami nieporządanymi w poł śrubowym).

    Więc co ma w tym wypadku smar do tego "jaką siłę F którą połączenie jest
    zdolne przenieść" ?



  • 55. Data: 2012-11-15 09:04:04
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-11-14 22:34, Dykus pisze:
    >> A gdzie w większych miastach, gumiarze biorą 5 dych za przerzucenie
    >> kół??? Jeszcze można ładny czas w kolejce stracić.
    > Nie przesadzaj. A jak jeszcze mają przechowalnie opon, to nawet do
    > bagażnika z garażu nie trzeba przekładać... Pełen luksus. ;)
    I wszystko za 5 dych? W mojej okolicy w zeszłym roku cena nie schodziła
    poniżej 80 PLN i terminy były dłuuuuuugie, albo można było przyjechać i
    postać, bo może ktoś nie przyjedzie. W tym roku nie spodziewam się
    znacznych obniżek :->

    --
    Pozdrawiam
    Maciek


  • 56. Data: 2012-11-15 09:09:39
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-11-15 06:31, AL pisze:
    > Więc co ma w tym wypadku smar do tego "jaką siłę F którą połączenie jest
    > zdolne przenieść" ?
    Zwłaszcza, gdy jest to smar na piaście (zapewne położony w celu
    zmniejszenia jej korozji i trudności z późniejszym rozdzieleniem piasty,
    felgi, ewentualnie jeszcze tarczy). O smarowaniu śrub nic nie pisałem :->

    --
    Pozdrawiam
    Maciek


  • 57. Data: 2012-11-15 09:11:10
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: "Axel" <a...@o...nospam.pl>

    "Artur Maśląg" wrote in message news:k8057p$da9$1@node2.news.atman.pl...

    > Zdradź adres warsztatu :) Kiedyś przyzwoity był na Łuckiej, ale się
    > skończył :>

    Na Luckiej zdaje sie byly dwa, tuz obok siebie. Obu juz nie ma?

    --
    Axel


  • 58. Data: 2012-11-15 09:13:50
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-11-15 09:09, Maciek pisze:
    > Zwłaszcza, gdy jest to smar na piaście (zapewne położony w celu
    > zmniejszenia jej korozji i trudności z późniejszym rozdzieleniem piasty,
    > felgi, ewentualnie jeszcze tarczy). O smarowaniu śrub nic nie pisałem :->
    Ups. Obrazka nie obejrzałem. Niemniej jednak siły tam przedstawione nie
    są przenoszone przez śruby kół, a przez kołnierz piasty, na który
    nasadzana jest felga. Innymi słowy nie bardzo jest szansa na poślizg
    między felgą, a piastą.

    --
    Pozdrawiam
    Maciek


  • 59. Data: 2012-11-15 09:59:53
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-15, Axel <a...@o...nospam.pl> wrote:
    > "Artur Maśląg" wrote in message news:k8057p$da9$1@node2.news.atman.pl...
    >
    >> Zdradź adres warsztatu :) Kiedyś przyzwoity był na Łuckiej, ale się
    >> skończył :>
    >
    > Na Luckiej zdaje sie byly dwa, tuz obok siebie. Obu juz nie ma?
    >
    Jeden jeszcze jest ale sadzac po stanie budynku i okolicznych to
    niedlugo zaoraja to ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 60. Data: 2012-11-15 10:15:45
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Thu, 15 Nov 2012 06:31:49 +0100, AL napisał(a):

    > W dniu 2012-11-14 23:41, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Wed, 14 Nov 2012 14:43:25 +0100, Maciek napisał(a):
    >>
    >>> W dniu 2012-11-14 13:49, Filip pisze:
    >>>> Nie powinno się stosować żadnego smaru miedziowego!!!!!!!!!!! Ludzie,
    >>>> skąd Wy macie takie pomysły???
    >>> Z warsztatu? Przy wymianie kół regularnie smarowali mi całą piastę
    >>> smarem miedziowym.
    >>
    >> Czyli jak widać że to, że ktoś pracuje w warsztacie nie przeszkadza w tym
    >> że jest idiotą który nie ma pojęcia nawet o tym jak działa śruba...
    >> Przykre i straszne, bo potem samochody po takich "artystach" jeżdżą po
    >> ulicach.
    >>
    >> Wystarczy popatrzeć na to:
    >> http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Polac
    zenie_srubowe_(sruba_zwykla).svg&page=1
    >>
    >> Nawalenie smaru pomiędzy współpracujące elementy zdecydowanie zmniejszy
    >> siłę F którą połączenie jest zdolne przenieść.
    >>
    > nie, żebym sie czepiał, ale śruba powinna pracować na rozciąganie
    > (ścinanie czy zginanie są zjawiskami nieporządanymi w poł śrubowym).
    >
    > Więc co ma w tym wypadku smar do tego "jaką siłę F którą połączenie jest
    > zdolne przenieść" ?

    Bo po przekroczeniu przyczepności F, śruby zaczną pracować na ścinanie.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: