-
61. Data: 2016-07-07 14:05:30
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Od: s...@g...com
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 12:42:54 UTC+2 użytkownik masti napisał:
> s...@g...com wrote:
>
> > W dniu czwartek, 7 lipca 2016 09:24:16 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
napisał:
> >> Hello Sczygiel,
> >>
> >> Thursday, July 7, 2016, 9:03:27 AM, you wrote:
> >>
> >> >> >o. np tu:
> >> >> >https://www.google.pl/maps/@52.2542379,19.4307264,1
2.92z
> >> >> >odcinek 10km. 4 zmiany kierunku i w praktyce cały czas trzeba napinać
kierownicę.
> >> >> Czy ty nie przesadzasz?
> >> > Z czym?
> >> > Z tym że ciągle na odcinku 10 km trzeba kierownicę popychać/ciągnąć zamiast
jechac prosto?
> >>
> >> Czym Ty jeździsz, że musisz kierownicę popychać i ciągnąć? Jak sobie
> >> radzisz przy bocznym wietrze? Najmujesz parobka do ciągnięcia i
> >> popychania kierownicy? A na normalnych zakrętach zatrzymujesz ruch i
> >> montujesz obrotnicę?
> >>
> > Majster, co innego trzymać ją w miejscu i jechac prosto a co innego musieć ciągle
napinać ją to w jedną to w drugą stronę.
> > Na gierkówce tego problemu nie ma. Jest zakręt, pokonuje się go chwilę i dalej
jedzie prosto. Na odcinku lódź-toruń prostych odcinkó jest jak na lekarstwo.
>
> moze jeździj taksówką jak cię prowadzenie męczy?
>
Coś ci szwankuje czytanie ze zrozumieniem. Gdzieś pisałem o męczeniu?
Zresztą nie widzę nic niestosownego w dbaniu aby roboty mieć jak najmniej.
Ty lubisz robić rzeczy niepotrzebne?
-
62. Data: 2016-07-07 14:08:56
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Od: masti <g...@t...hell>
s...@g...com wrote:
> W dniu czwartek, 7 lipca 2016 12:42:54 UTC+2 użytkownik masti napisał:
>> s...@g...com wrote:
>>
>> > W dniu czwartek, 7 lipca 2016 09:24:16 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
napisał:
>> >> Hello Sczygiel,
>> >>
>> >> Thursday, July 7, 2016, 9:03:27 AM, you wrote:
>> >>
>> >> >> >o. np tu:
>> >> >> >https://www.google.pl/maps/@52.2542379,19.4307264,1
2.92z
>> >> >> >odcinek 10km. 4 zmiany kierunku i w praktyce cały czas trzeba napinać
kierownicę.
>> >> >> Czy ty nie przesadzasz?
>> >> > Z czym?
>> >> > Z tym że ciągle na odcinku 10 km trzeba kierownicę popychać/ciągnąć zamiast
jechac prosto?
>> >>
>> >> Czym Ty jeździsz, że musisz kierownicę popychać i ciągnąć? Jak sobie
>> >> radzisz przy bocznym wietrze? Najmujesz parobka do ciągnięcia i
>> >> popychania kierownicy? A na normalnych zakrętach zatrzymujesz ruch i
>> >> montujesz obrotnicę?
>> >>
>> > Majster, co innego trzymać ją w miejscu i jechac prosto a co innego musieć
ciągle napinać ją to w jedną to w drugą stronę.
>> > Na gierkówce tego problemu nie ma. Jest zakręt, pokonuje się go chwilę i dalej
jedzie prosto. Na odcinku lódź-toruń prostych odcinkó jest jak na lekarstwo.
>>
>> moze jeździj taksówką jak cię prowadzenie męczy?
>>
> Coś ci szwankuje czytanie ze zrozumieniem. Gdzieś pisałem o męczeniu?
skoro marudzisz, żę Ci to przeszkadza.
> Zresztą nie widzę nic niestosownego w dbaniu aby roboty mieć jak najmniej.
> Ty lubisz robić rzeczy niepotrzebne?
pokaż mi choć jedną drogę gdzie jadąc prosto nie musisz ruszać
kierownicy.
Słabo trollujesz
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
63. Data: 2016-07-08 10:31:40
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Od: huri_khan <s...@s...pl>
Poszukaj w przepisach informacji, że odcinek prosty nie może być dłuższy
niż około 2,5km.
--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Cruze 1,8 LT]
-
64. Data: 2016-07-08 16:13:24
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 09:24:16 UTC+2 użytkownik RoMan
Mandziejewicz napisał:
> Hello Sczygiel,
>> Czym Ty jeździsz, że musisz kierownicę popychać i ciągnąć? Jak
>> sobie
>> radzisz przy bocznym wietrze? Najmujesz parobka do ciągnięcia i
>> popychania kierownicy? A na normalnych zakrętach zatrzymujesz ruch
>> i
>> montujesz obrotnicę?
>
>Majster, co innego trzymać ją w miejscu i jechac prosto a co innego
>musieć ciągle napinać ją to w jedną to w drugą stronę.
>Na gierkówce tego problemu nie ma. Jest zakręt, pokonuje się go
>chwilę i dalej jedzie prosto. Na odcinku lódź-toruń prostych odcinkó
>jest jak na lekarstwo.
>Moje auto może nawet 2-3km jechac prosto i dalej trzymać się na
>jednym pasie autostrady. Wtedy wystarczy trzymac kierownicę.
>Podczas jazdy na tych łukach trzeba ciągle kierownicę lekko skręcać.
Skrecic, a potem skrecona trzymac, na jedno wychodzi :-)
No chyba, ze droga dobrze wyprofilowana, zakrety plynne i promien
ciagle sie zmienia, wtedy trzeba stale pracowac ... jednym palcem :-)
Choc bezpieczniej dwoma :-)
>Ale wiesz co? Pogrzebię sobie w ustawieniach bo mam tam trzy tryby.
>Może w tym co mam ustawiony jest tak że nawet przy małym skręcie
>układ silniej próbuje wrócić do pozycji neutralnej.
No coz, w mniej skomplikowanych autach roznie bywa - ale czesto
pokonanie lagodnego zakretu niemal nie wymaga uzycia sily.
A jak juz i tak musisz kierownice trzymac (wole nie ufac autu, ze
prosto pojedzie, mimo dziur, kamieni, podmuchow wiatru), to
praktycznie zadnej roznicy nie ma czy skret czy prosto.
J.
-
65. Data: 2016-07-08 16:19:28
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik jerzu.xyz napisał w wiadomości
On Mon, 4 Jul 2016 15:17:20 +0200, "J.F."
>>Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ?
>Nie wiem od kiedy, ale czytałem o tym jakieś 15 lat temu w jakimś
>pisemku pop-naukowym. Chyba to był Focus.
Nasze rozporzadzenie jest z 1999.
Ale niemieckie autostrady to nierzadko Hitlera pamietaja - wtedy chyba
jeszcze takiej normy nie bylo ?
J.
-
66. Data: 2016-07-09 16:47:36
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Od: s...@g...com
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 14:08:57 UTC+2 użytkownik masti napisał:
> s...@g...com wrote:
>
> > Coś ci szwankuje czytanie ze zrozumieniem. Gdzieś pisałem o męczeniu?
>
> skoro marudzisz, żę Ci to przeszkadza.
>
Nadinterpretujesz.
> > Zresztą nie widzę nic niestosownego w dbaniu aby roboty mieć jak najmniej.
> > Ty lubisz robić rzeczy niepotrzebne?
>
> pokaż mi choć jedną drogę gdzie jadąc prosto nie musisz ruszać
> kierownicy.
>
Na tych prostych odcinkach między tymi zawijasami jakos nie muszę.
> Słabo trollujesz
>
Postaram sie poprawić :)
-
67. Data: 2016-07-09 17:00:39
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Od: s...@g...com
W dniu piątek, 8 lipca 2016 16:13:33 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
> W dniu czwartek, 7 lipca 2016 09:24:16 UTC+2 użytkownik RoMan
> Mandziejewicz napisał:
> > Hello Sczygiel,
> >> Czym Ty jeździsz, że musisz kierownicę popychać i ciągnąć? Jak
> >> sobie
> >> radzisz przy bocznym wietrze? Najmujesz parobka do ciągnięcia i
> >> popychania kierownicy? A na normalnych zakrętach zatrzymujesz ruch
> >> i
> >> montujesz obrotnicę?
> >
> >Majster, co innego trzymać ją w miejscu i jechac prosto a co innego
> >musieć ciągle napinać ją to w jedną to w drugą stronę.
> >Na gierkówce tego problemu nie ma. Jest zakręt, pokonuje się go
> >chwilę i dalej jedzie prosto. Na odcinku lódź-toruń prostych odcinkó
> >jest jak na lekarstwo.
>
> >Moje auto może nawet 2-3km jechac prosto i dalej trzymać się na
> >jednym pasie autostrady. Wtedy wystarczy trzymac kierownicę.
> >Podczas jazdy na tych łukach trzeba ciągle kierownicę lekko skręcać.
>
> Skrecic, a potem skrecona trzymac, na jedno wychodzi :-)
>
Gdyby było tak bezboleśnie to bym sie nawet nie odzywał :)
> No chyba, ze droga dobrze wyprofilowana, zakrety plynne i promien
> ciagle sie zmienia, wtedy trzeba stale pracowac ... jednym palcem :-)
> Choc bezpieczniej dwoma :-)
>
Feler taki ze w tej mojej foce jednak trzeba nieco ciągnąc tę kierownicę i jednak z
siłą która po podróży w ciagu tych 1,5-2h jednak daje się odczuć.
Nie jest to kłopot na miare kontuzji. To raczej upierdliwość.
> >Ale wiesz co? Pogrzebię sobie w ustawieniach bo mam tam trzy tryby.
> >Może w tym co mam ustawiony jest tak że nawet przy małym skręcie
> >układ silniej próbuje wrócić do pozycji neutralnej.
>
> No coz, w mniej skomplikowanych autach roznie bywa - ale czesto
> pokonanie lagodnego zakretu niemal nie wymaga uzycia sily.
>
Niestety, miałem ustawienie sport. Po przestawieniu na komfort albo standard niewiele
sie zmienia albo wręcz nic w tym zakresie.
-
68. Data: 2016-07-10 18:45:50
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Od: masti <g...@t...hell>
s...@g...com wrote:
> Na tych prostych odcinkach między tymi zawijasami jakos nie muszę.
tylko tak ci się wydaje. Puść kierownicę. zobaczymy gdzie wylądujesz :)
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett