  • 11. Data: 2016-07-04 15:25:03
    Temat: Re: Falowa natura autostrad.
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:18:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup

    > Niemieckie austrady jakies bardzo proste nie sa - nie wiem czy to wina
    > warunkow terenowych naturalnych, czy np potrzeby omijania prywatnych
    > terenow.
    >
    > Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ?

    Wystarczy zerknąć na A2. U nas fale u niemców nagle robią sie proste.
    Co prawda budowane troche wcześniej ale cos mi sie wierzyć nie chce że te nasze fale
    to jakieś statystyczno-naukowe umocowanie mają.

    Za to na pewno wymagają więcej uwagi przy prowadzeniu.
    Bo jednak ciągle trzeba skręcać. A to może i zajmuje uwagę więc ale i męczy.

  • 12. Data: 2016-07-04 15:34:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 04.07.2016 15:17, J.F. wrote:

> [...]
    > terenow.
    >
    > Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ?

    Nie wiem, bo nie jestem taki stary, ale raczej nawet jak nowa, to
    autostrady nasze nowsze;)

    Shrek

  • 13. Data: 2016-07-04 15:40:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-04 o 10:51, J.F. pisze:
    > (...)
    > Mnie do wscieklosci doprowadzaja Niemcy na Dolnym Slasku - kawalka
    > prostej drogi nie umieli zrobic :-)
    > (...)

    Swego czasu budowano drogi z myślą o transporcie wojska. Zakręty musiały
    być co kawałek, aby nie móc ostrzelać drogi z powietrza.

    Widać to choćby gdzieniegdzie na Pomorzu - idą drogi przez las i
    praktycznie jeden zakręt przechodzi w kolejny. Brak miejscowości, rzek, gór.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2016-07-04 15:46:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Swego czasu budowano drogi z myślą o transporcie wojska. Zakręty
    >musiały być co kawałek, aby nie móc ostrzelać drogi z powietrza.

    To chyba nie to - podejrzewam, ze wiele tamtych drog to starsze niz
    samoloty.

    J.

  • 15. Data: 2016-07-04 15:52:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Wystarczy zerknąć na A2. U nas fale u niemców nagle robią sie proste.

    Po mapie sadzac - owszem, przez kilkanascie km tak.
    A potem kreci jak u nas.
    Ale co - proponujesz jezioro przestawic, zeby droga byla prosta ?

    Co prawda we Wroclawiu pare razy Odre przestawili :-)

    >Za to na pewno wymagają więcej uwagi przy prowadzeniu.
    >Bo jednak ciągle trzeba skręcać. A to może i zajmuje uwagę więc ale i
    >męczy.

    IMO - nie meczy.
    Wiecej pretensji mam na zwyklych drogach - moglbym miec np 5 km widoku
    do wyprzedzania, ale nie - jest 1km.
    Wystarczy jeden samochod z przeciwka i okazja do wyprzedzenia znika.

    J.

  • 16. Data: 2016-07-04 15:59:28
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:52:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup

    > Po mapie sadzac - owszem, przez kilkanascie km tak.
    > A potem kreci jak u nas.

    Eeee chyba sporo mniej. A przynajmniej jak mają odcinek prosty to jest prosty a jak
    coś omija to coś tam jest.

    > Ale co - proponujesz jezioro przestawic, zeby droga byla prosta ?

    Ale u nas zazwyczaj nie ma co omijać. A fale są...

    > IMO - nie meczy.
    > Wiecej pretensji mam na zwyklych drogach - moglbym miec np 5 km widoku
    > do wyprzedzania, ale nie - jest 1km.
    > Wystarczy jeden samochod z przeciwka i okazja do wyprzedzenia znika.

    A i to racja. Ale wtedy jak jest zbyt prosto to zrobią wysepki i linię ciągłą przez 3
    km :)

  • 17. Data: 2016-07-04 16:11:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >Eeee chyba sporo mniej. A przynajmniej jak mają odcinek prosty to
    >jest prosty a jak coś omija to coś tam jest.

    https://www.google.pl/maps/@52.3178136,13.9783667,11
    .95z
    https://www.google.pl/maps/@52.2991494,14.8272558,11
    .95z

    Wiekszej roznicy nie widze.
    Czyzby jakas jedna, unijna norma ? :-)

    J.

  • 18. Data: 2016-07-04 16:28:37
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Wierz mi że te zakręty mają sens
    Jest
    http://tiny.pl/g9gqq
    W utah w USA autostrada nr 80 wzdłuż za jeziorem tam kopią/kopali sól.
    Jechałem z dwoma zawodowymi kierowcami którzy jeżdżą tamtendy "często".
    Obaj podkreślają że ten odcinek to poza górami najgorszy kawałek 80.
    Dlaczego bo przez chyba 3 godziny jedziesz prosto i poprawej masz biało
    i po lewej.

    http://tiny.pl/g9gqt

    i tak przez 2 czy 3 godziny

  • 19. Data: 2016-07-04 16:37:48
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:11:19 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    https://www.google.pl/maps/@52.3184432,14.443569,12z
    https://www.google.pl/maps/@52.5600387,13.7580757,12
    https://www.google.pl/maps/@52.9074185,13.822277,12z

    A ja widze :)

    Przy czym nie czepiam sie jak zakręt jest i coś tam omija.

    Do tego łądnie widać że te niemieckie autostrady sa prowadzone na styk z obszarami
    zabudowanymi.
    A u nas jednak jak jakiś lasek/pole jest to się wioski omija.
    A i tak fale sie robią...

  • 20. Data: 2016-07-04 16:41:32
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:28:39 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > Obaj podkreślają że ten odcinek to poza górami najgorszy kawałek 80.
    > Dlaczego bo przez chyba 3 godziny jedziesz prosto i poprawej masz biało

    A mi akurat by tak pasowało :)
    Ciekawe co by powiedzieli na takie fale jak u nas.

    Może inaczej:
    Ja bym nie miał nic przeciwko gdyby te zakręty były poprzetykane odcinkami prostymi.
    Ale ostatnio się zorientowałem że prawie ciągle muszę tę kierownicę lekko szarpać w
    bok. Nie wiem czy to zdrowe dla ukądu jezdnego/opon czy nie ale już samo to mnie
    denerwuje.
    Odcinek gierkówki cz-wa - piotrków mimo że podobnie kręty to jakoś mniej denerwujący
    pod tym względem...