  • 1. Data: 2009-05-01 09:10:06
    Temat: Faksy w Era domowa/firmowa
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Co jakis czas ktos sie dopytywal o faksy w erze domowej/firmowej.

    Wreszcie sie da. Dziala w ED i EF. Dostaje sie dodatkowy nr na faksy.

    Tutaj o usludzie i terminalach:
    http://www.era.pl/pl/biznes/taryfy/taryfy_stacjonarn
    e/faks_stacjonarny

    A tu cennik:
    http://www.era.pl/r/era_pl_repo1/documents/biz/zalac
    znik_cenowy_przesylanie_faksow.pdf

    10zl netto miesiecznie abonamentu - kazdy moze ocenic czy duzo czy malo
    - ale przynajmniej jest taka mozliwosc jak nie ma kabla - co biorac pod
    uwage ostatnie tepsiane decyzje o nie budowaniu przylaczy moze
    faktycznie napedzic PTC troche klientow.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 2. Data: 2009-05-01 09:57:01
    Temat: Re: Faksy w Era domowa/firmowa
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:gtee9g$r4i$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > ale przynajmniej jest taka mozliwosc jak nie ma kabla - co biorac pod
    > uwage ostatnie tepsiane decyzje o nie budowaniu przylaczy moze faktycznie

    Obudzili sie?
    Szkoda, ze nie wpadli na pomysl zrobienia wirtualnego faksu, na zasadzie
    dwukierunkowej skrzynki poczty faksowej obslugiwanej przez neta.

    Pozdrawiam
    SDDD

  • 3. Data: 2009-05-01 10:50:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 May 2009 11:57:01 +0200, SDD wrote:
> [...]

    >Szkoda, ze nie wpadli na pomysl zrobienia wirtualnego faksu, na zasadzie
    >dwukierunkowej skrzynki poczty faksowej obslugiwanej przez neta.

    A jak klient nie ma neta ? Co dosc prawdopodobne skoro nie ma kabla
    :-)

    Poza tym musieliby nowa inwestycje otworzyc, tymczasem powyzsze jest
    juz w GSM gotowe i po 10zl .. czysty zysk :-)

    A inwestowac w faksy .. wymierajaca usluga, email lepszy :-)

    J.

  • 4. Data: 2009-05-01 11:06:21
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Obudzili sie?
    > Szkoda, ze nie wpadli na pomysl zrobienia wirtualnego faksu, na zasadzie
    > dwukierunkowej skrzynki poczty faksowej obslugiwanej przez neta.

    Jeśli to ma być w małym biurze czy urzędzie to chyba łatwiejsze dla
    użytkownika są zwykłe faksy.
    Przynajmniej ja to tak "odbieram".
    Jak miałbym komputer z internetem to i tak wysyłałbym e-maile tam gdzie się
    da, a gdzie się nie da - wolałbym wysłać zwykły faks niż faks przez e-mail.
    I obowiązkowo zadzwonić i potwierdzić czy doszedł i jest czytelny (raz
    wysłałem faks do pewnej komóki w TP majacej normalny geograficzny numer i
    było jak z "samolotem do Melbourne - wyleciał i nawet jeszcze nie wrócił.
    Faks wyszedł bo sam obserowałęm transmisję ale....."jeszcze" nie dotarł. A
    mieli tam zwykły "kombajn" wielofunkcyjny a nie jakiś system co mógłby nie
    przetrawić jeszcze).

    TPSA może kabli nie podłącza ale (mam nadzieję) nie stroni od radiodostępu
    (ale klient musi być namolny).
    W ich radiodostępach (przynajmniej GSM) faksy działają w obie strony
    (sprawdziłem osobiście) od dość dawna.
    Więc ERA faktycznie "się obudziła".
    Po prostu ludzie może przenosili numer do TP bo tam faksy działały.
    W TP jest w G4F o tyle dobrze, że transmisja na bufor podczas nadawania
    faksu z terminala radiowego nie rozpocznie się dopóki po drugiej stronie
    coś/ktoś nie odbierze telefonu (ale może odebrać paszczowo a tarnsmisja już
    się zacznie).
    W drugą stronę (odbiór na terminalu) jest lepiej bo jest dedykowany numer i
    można zakładać że stoi tam gotowy i dobrze skonfigurowany faks (zatem gdy
    COŚ odbierze to raczej to będzie faks).
    "O tyle dobrze" tyczy się tego, że CHOCIAŻ w przypadku gdy nikt nie
    odbierze, będzie zajęte,NMTN lub cokolwiek innego to terminal (podczas
    wysyłania faksu od abonenta radiodostępu) nie da "sygnału faksu".
    Ciekawe jak to działa w Erze.
    W TP gdy testowałem terminal znajomego (kilka miesięcy temu) to faksy owszem
    działały ale transmisja dial-up dointernetu to wcale.
    Przynajmniej nie działała wcale na numer 0-202122 (który TPSA podaje jako
    "jedynie słuszny" dla tych terminali) a połączenie było zainicjowane ZGODNIE
    z instrukcją terminala i wskazówkamipomocy technicznej TP.
    Nie udało się nawiązać połączenia.
    Udało się za to nawiązać połączenie (i przesłać "kilka pakietów") pod numer
    dial-up Telefonów Podlaskich.
    Nawet kawałek jednej prostej strony udało się otworzyć i zdaje sie nawet
    sprawdzić (PUSTĄ) skrzynkę pocztową co było trudne i za którymś razem
    dopiero udało sięnie przekroczyć time-outu Outlooka.
    A połączenie było zestawiane jako DATA wg wskazówek.
    Ale z punktu widzenia operatora i jego porad to "pomyślne" (jedyne)
    zestawienie transmisji do Telefonów Podlaskich odbyło się jak przy
    połączeniu modem-modem np dla usługi hyperterminal.
    Ale JAKIEŚ dane do internetu udało się wysłać i odebrać.
    Innymi sposobami - nic.

    BTW: Nie wiem czy też to zauważyliście ale chyba dial-up TP zostało
    zosrawione samopas.
    Chyba tego nie konserwują zbytnio bo to najczęsciej coraz rzadziej działa
    poprawnie.
    W sytuacjach gdy mój ADSL odmawia posłuszeństwa (ostatnio za sprawą zajęcia
    jedynej dobrej pary w kablu I klasy jest to rzadziej), próbuję połączyć
    siędial-up pod 0-202122 gdy mam coś pilnego do wysłania np mailem.
    No i bardzo często nie udaje mi się połączyć ("zdalny komputer nie
    odpowiedział").
    Na Telefony Podlaskie - bez problemu (tyle że płacę jak za międzymiastowe bo
    dzwonię w końcu do SN 25).
    Może uznali że dial-up już nikomu nie potrzebny A TYM CO POTRZEBNY to oni
    nie są zainteresowani.
    Działa to działa a jak leży to niech poleży do czasu aż "przy okazji" ktoś
    go podniesie.
    vari

  • 5. Data: 2009-05-01 11:29:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A jak klient nie ma neta ? Co dosc prawdopodobne skoro nie ma kabla
    > :-)

    Ja nie mam kabla, a mam Ere Firmowa i neta (z Playa).
    I musze placic IPFonowi za wirtualny dwukierunkowy faks - a moglbym placic
    Erze.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-05-01 11:39:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A inwestowac w faksy .. wymierajaca usluga, email lepszy :-)

    Nie mniej jednak sa tacy, ktorzy jeszcze o tym nie wiedza, a od nich tez
    mozna zarobic kaske, wiec dobrze udostepnic numer faksowy do nadsylania
    zlecen.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-05-01 11:54:51
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jaka jest maksymalna szybkość transmisji faksu?
    9,6 lub 14,4 czy może 33 kbps?
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-05-01 12:14:04
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Jaka jest maksymalna szybkość transmisji faksu?
    > 9,6 lub 14,4 czy może 33 kbps?
    > JaC

    To teleusluga GSMu i to z najwczesniejszych faz. Z tego co pamietam ze
    specyfikacji to powinna wyciagac do 14400, ale sadze ze predkosc to 9600.

    W "czystym" GSMie (bez HSCSD) nie da sie wiecej niz 14400.

    Zbaczamy powoli z tematu grupy...