eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFabia i kontrolka temperatury silnika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2010-09-06 19:12:11
    Temat: Fabia i kontrolka temperatury silnika
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Fabia 1,4 16V, przebieg 75tys km.

    Wczoraj, kilkanascie sekund po odpaleniu zimnego silnika rozległo sie
    przeciągłe piiiiip pip pip, po czym zapaliła się kontrolka temperatury płynu
    chłodnicy. Silnik wtedy był zimny, płyn jest, na zbiorniku wyrównawczym jego
    poziom na zimnym silniku mieści się w normie, ze sporym zapasem do linii
    "min". Silnik zgasiłem, zapaliłem od nowa i już było dobrze. W czasie jazdy
    temperatura normalnie sobie narosła do 90 stopni i tak już została, nic sie
    nie przegrzewało, wszystko jest po prostu dobrze, jak było, przynajmniej na
    oko.
    O co więc z tym jednorazowym uruchomieniem alarmu chodziło? Przewód do
    czujnika temperatury szlag trafia? Pompę coś zatkało na moment, a jakies
    mądre ustrojstwo stwierdziło brak ciśnienia płynu chłodzącego (??? wydumane
    to trochę, takiego czujnika chyba nie ma?). Inne możliwości?

    Drugie pytanie: szukając wszelkich nieprawidłowości znalazłem coś takiego:
    jak uruchamiam stacyjkę, na prędkościomierzu poajwia się najpierw kluczyk i
    15000 - co to jest, się domyślam, choć zastanawia mnie, dlaczego samochód,
    jakoby serwisowany w ASO tej informacji nie ma skasowanej, ale mniejsza o
    to. Chwilę po tym wezwaniu na przegląd mam następną informację: też kluczyk,
    obok niego symbol wyglądający jak tarcza zegara i liczba 139 - co to u licha
    znaczy?

    J.


  • 2. Data: 2010-09-06 19:15:41
    Temat: Re: Fabia i kontrolka temperatury silnika
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>


    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:i637dh$g23$1@inews.gazeta.pl...

    > Drugie pytanie:

    Na drugie pytanie odpowiedź już znam, więc pomińmy.

    J.


  • 3. Data: 2010-09-06 22:53:31
    Temat: Re: Fabia i kontrolka temperatury silnika
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    W dniu 06.09.2010 19:15, Jarek P. pisze:
    >
    > Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:i637dh$g23$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> Drugie pytanie:
    >
    > Na drugie pytanie odpowiedź już znam, więc pomińmy.


    To się podziel :)

    Podobną sytuację z kontrolką temperatury i piszczeniem miałem 2 razy w
    zimę przy temperaturze poniżej 20 stopni. Ponieważ więcej się problem
    nie pojawił to olałem temat. Komputer żadnych błędów nie pokazał w tym
    temacie.

    Fabia 2.0 AZL

    Pozdrawiam,

    --
    ganda


  • 4. Data: 2010-09-07 08:02:59
    Temat: Re: Fabia i kontrolka temperatury silnika
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>


    Użytkownik "Paweł Andziak" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:4c8554cb$0$27037$65785112@news.neostrada.pl...

    > To się podziel :)

    Pierwsza ikonka nie oznaczała zaległego przeglądu po 1500km, tylko 1500km do
    przeglądu, druga - 139 dni do przeglądu :-)

    J.


  • 5. Data: 2010-09-07 08:50:41
    Temat: Re: Fabia i kontrolka temperatury silnika
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>


    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:i637dh$g23$1@inews.gazeta.pl...
    > Fabia 1,4 16V, przebieg 75tys km.
    >
    > Wczoraj, kilkanascie sekund po odpaleniu zimnego silnika rozległo sie
    > przeciągłe piiiiip pip pip, po czym zapaliła się kontrolka temperatury
    > płynu chłodnicy. Silnik wtedy był zimny, płyn jest, na zbiorniku
    > wyrównawczym jego poziom na zimnym silniku mieści się w normie, ze sporym
    > zapasem do linii "min". Silnik zgasiłem, zapaliłem od nowa i już było
    > dobrze. W czasie jazdy temperatura normalnie sobie narosła do 90 stopni i
    > tak już została, nic sie nie przegrzewało, wszystko jest po prostu dobrze,
    > jak było, przynajmniej na oko.
    > O co więc z tym jednorazowym uruchomieniem alarmu chodziło? Przewód do
    > czujnika temperatury szlag trafia? Pompę coś zatkało na moment, a jakies
    > mądre ustrojstwo stwierdziło brak ciśnienia płynu chłodzącego (???
    > wydumane to trochę, takiego czujnika chyba nie ma?). Inne możliwości?

    Prawdopodobnie uszkodzony czujnik w zbiorniku wyrównawczym. Miałem podobny
    przypadek w golfie 4. Problem z tym czujnikiem uaktywniał się zwłaszcza w
    zimne dni zaraz po zapaleniu silnika. Gdy się trochę nagrzał płyn to po
    ponownym odpaleniu silnika było ok. Czeka Cię pewnie wymiana zbiorniczka
    wyrównawczego.


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: