-
81. Data: 2013-03-05 14:39:25
Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "R2r" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5135ef44$...@n...home.net.pl...
>>> Idąc tym tropem to jakbym policzył zdarzenia swoje i żony to ze 2 razy
>>> było puknięcie przodem, a reszta to tył (z 5 razy) i boki. Wliczam
>>> przypadki, kiedy nie było nikogo w samochodzie. W żadnym z tych
>>> zdarzeń nie było dzieci w samochodzie :)
>> Mowa jest o _wypadkach_ nie stłuczkach. A wypadku to nie lekkie
>> stuknięcie w tył na światłach :-)
> Znaczy nie wiesz o czym mowa.
> "Lekkie stuknięcie na światłach" - jak to raczyłeś nazwać - zostawiło
> trwałe ślady pourazowe widoczne na badaniu RM kręgosłupa szyjnego u mojej
> żony. Ja nie byłem badany, a kto wie czy u mnie nie jest podobnie.
> Tak więc nie neguj i nie lekceważ czegoś tylko dlatego, że nie potwierdza
> Twojej tezy.
Wszystkie 5 razy to były wypadki, czy może jednak niektóre to stłuczki?
Niczego nie neguję statystyki są jakie są i nic tego nie zmieni.
Przy wypadkach tył + przód tyle samo samochodów otrzymuje uderzenie od
przodu co i od tyłu.
Przy wypadkach tył + bok nikt nie ma uderzenia od tyłu a połowa od przodu
Przy wypadkach samochód + przeszkoda znaczna większość następuje przodem lub
przodem + bokiem, natomiast od tyłu margines.
Nie ma co naciągać rzeczywistości - znacznie częściej przy wypadku następuje
uderzenie od przodu niż od tyłu.
Pozdrawiam
Ergie
-
82. Data: 2013-03-05 14:42:38
Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
Od: "Chris" <c...@s...pl>
Artur Maśląg nabazgrał(a):
> W dniu 2013-03-05 13:42, R2r pisze:
>> W dniu 2013-03-05 13:27, Ergie pisze:
>>> A czy tak trudno się zastanowić czy większa jest liczba wypadków gdy
>>> uderzenie następuje od przodu czy od tyłu.
>> No, zastanowiłem się.
>> Wychodzi mi na to, że przez jakieś 25 lat dwa razy zdarzyło mi się w coś
>> przyłożyć przodem. Natomiast w tył dostałem 5 razy.
>> :-)
> Idąc tym tropem to jakbym policzył zdarzenia swoje i żony to ze 2 razy
> było puknięcie przodem, a reszta to tył (z 5 razy) i boki. Wliczam
> przypadki, kiedy nie było nikogo w samochodzie. W żadnym z tych
> zdarzeń nie było dzieci w samochodzie :)
Jak mówi Karol Zielonka z PIMOT-u, większość organizacji testujących
foteliki bada je pod kątem ochrony przy zderzeniu czołowym. Polski instytut
chce jednak zmian w przepisach tak, aby podczas testów fotelików
uwzględniano również ochronę podczas zderzeń bocznych. To niezwykle istotne,
bo właśnie takie zdarzenia w 2011 r. okazały się najczęstsze w Polsce. Jak
podaje Komenda Główna Policji, w ubiegłym roku stanowiły one aż 27,9 proc.
wszystkich wypadków. Zginęło w nich 16,6 proc. spośród wszystkich zabitych
na polskich drogach, a rannych zostało 29,8 proc. z wszystkich
poszkodowanych.
Tak więc głównie w ocenie trzeba patrzeć na uderzenia boczne a nie czołowe.
--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.
-
83. Data: 2013-03-05 14:49:13
Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2013-03-05 14:42, Chris pisze:
(...)
> Jak mówi Karol Zielonka z PIMOT-u, większość organizacji testujących
> foteliki bada je pod kątem ochrony przy zderzeniu czołowym. Polski
> instytut chce jednak zmian w przepisach tak, aby podczas testów
> fotelików uwzględniano również ochronę podczas zderzeń bocznych. To
> niezwykle istotne, bo właśnie takie zdarzenia w 2011 r. okazały się
> najczęstsze w Polsce. Jak podaje Komenda Główna Policji, w ubiegłym roku
> stanowiły one aż 27,9 proc. wszystkich wypadków. Zginęło w nich 16,6
> proc. spośród wszystkich zabitych na polskich drogach, a rannych zostało
> 29,8 proc. z wszystkich poszkodowanych.
>
> Tak więc głównie w ocenie trzeba patrzeć na uderzenia boczne a nie czołowe.
Stąd też napisałem wcześniej: "Jestem bardzo ciekaw jak to policzono,
skoro ruch w tych państwach wygląda inaczej...", a nasz 'warrior'
łaskawie to wyciął, ponieważ nie pasowało do teorii.
Zresztą do metodologii badań np. ADAC było (i jest) sporo uwag.
-
84. Data: 2013-03-05 14:52:35
Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
Od: "Chris" <c...@s...pl>
Ergie nabazgrał(a):
> Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:kh4p05$q8i$...@n...news.atman.pl...
>>> A czy tak trudno się zastanowić czy większa jest liczba wypadków gdy
>>> uderzenie następuje od przodu czy od tyłu.
>> Szkoda, że resztę wyciąłeś,
> Wyciąłem powtarzane mity o wymiotowaniu i nogach.
>> a nad truizmami to się nie ma co
>> zastanawiać i ich odkrywanie wygląda cokolwiek zabawnie.
> Ja ich nie odkrywam dla mnie one są oczywiste i dlatego kupiłem fotelik
> montowany tyłem - bo mam na uwadze bezpieczeństwo własnych dzieci.
> Najwyraźniej dla Ciebie to nie był truizm, skoro poświęciłeś wiele czasu
> i energii, na dyskusję z tym poglądem.
http://youtu.be/Yk2stLdEeZ8?t=2m10s
To coś dla ciebie panie żabka ...
--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.
-
85. Data: 2013-03-05 14:54:51
Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
Od: "Chris" <c...@s...pl>
Artur Maśląg nabazgrał(a):
> W dniu 2013-03-05 14:42, Chris pisze:
> (...)
>> Jak mówi Karol Zielonka z PIMOT-u, większość organizacji testujących
>> foteliki bada je pod kątem ochrony przy zderzeniu czołowym. Polski
>> instytut chce jednak zmian w przepisach tak, aby podczas testów
>> fotelików uwzględniano również ochronę podczas zderzeń bocznych. To
>> niezwykle istotne, bo właśnie takie zdarzenia w 2011 r. okazały się
>> najczęstsze w Polsce. Jak podaje Komenda Główna Policji, w ubiegłym roku
>> stanowiły one aż 27,9 proc. wszystkich wypadków. Zginęło w nich 16,6
>> proc. spośród wszystkich zabitych na polskich drogach, a rannych zostało
>> 29,8 proc. z wszystkich poszkodowanych.
>> Tak więc głównie w ocenie trzeba patrzeć na uderzenia boczne a nie
>> czołowe.
> Stąd też napisałem wcześniej: "Jestem bardzo ciekaw jak to policzono,
> skoro ruch w tych państwach wygląda inaczej...", a nasz 'warrior'
> łaskawie to wyciął, ponieważ nie pasowało do teorii.
> Zresztą do metodologii badań np. ADAC było (i jest) sporo uwag.
Ja bym dodał więcej, w krajach cywilowanych z siecią atostrad większość
wypadków to są właśnie wchania w dupę ze względu na wysokie prękości
przelotowe i nie wychamowanie przed korkiem na autostradzie stąd np. zwyczaj
awaryjnych na autostradzie w niemczech przy korkach na autostradach.
--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.
-
86. Data: 2013-03-05 15:02:52
Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello R2r,
Tuesday, March 5, 2013, 2:00:09 PM, you wrote:
>>>> A czy tak trudno się zastanowić czy większa jest liczba wypadków gdy
>>>> uderzenie następuje od przodu czy od tyłu.
>>> No, zastanowiłem się.
>>> Wychodzi mi na to, że przez jakieś 25 lat dwa razy zdarzyło mi się w coś
>>> przyłożyć przodem. Natomiast w tył dostałem 5 razy.
>>> :-)
>> Mi się uderzenie w tył zdarzyło raz - w pierwszych miesiącach jazdy.
>> Od tamtego czasu nauczyłem się na tył uważać.
> I co robisz uważając podczas zatrzymania za kimś na czerwonym albo
> przepuszczania pieszego na przejściu? :-)
Nie jadę jak wariat do ostatniej chwili. Jakoś skutkuje.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
87. Data: 2013-03-05 15:05:24
Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kh4soe$tvq$...@n...news.atman.pl...
> Jak podaje Komenda Główna Policji, w ubiegłym roku stanowiły one aż 27,9
> proc. wszystkich wypadków. Zginęło w nich 16,6 proc. spośród wszystkich
> zabitych na polskich drogach, a rannych zostało 29,8 proc. z wszystkich
> poszkodowanych.
> Tak więc głównie w ocenie trzeba patrzeć na uderzenia boczne a nie
> czołowe.
Jak to stwierdziłeś? 27,9% wypadków według Ciebie oznacza "głównie" ? Skoro
od przodu i tyłu miałoby być mniej to znaczy że prawie jedna czwarta to
uderzenie od dołu albo od góry :-)
Po drugie nie sądzisz chyba że w tych 27,9% wypadków uderzenie nastąpiło
dokładnie pod kątem 90 stopni? Tak więc do oceny należałoby znać rozkład
procentowy kątów.
Pozdrawiam
Ergie
-
88. Data: 2013-03-05 15:10:07
Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kh4tfb$ukp$...@n...news.atman.pl...
> Ja bym dodał więcej, w krajach cywilowanych z siecią atostrad większość
> wypadków to są właśnie wchania w dupę ze względu na wysokie prękości
> przelotowe i nie wychamowanie przed korkiem na autostradzie stąd np.
> zwyczaj awaryjnych na autostradzie w niemczech przy korkach na
> autostradach.
Przy wjechaniu w dupę tyle samo samochodów otrzymuje uderzenie od przodu co
i od tyłu. Natomiast drzewa i barierki bardzo rzadko gonią samochód od tyłu.
Pozdrawiam
Ergie
-
89. Data: 2013-03-05 15:13:12
Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
Od: "Chris" <c...@s...pl>
Ergie nabazgrał(a):
> Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:kh4tfb$ukp$...@n...news.atman.pl...
>> Ja bym dodał więcej, w krajach cywilowanych z siecią atostrad większość
>> wypadków to są właśnie wchania w dupę ze względu na wysokie prękości
>> przelotowe i nie wychamowanie przed korkiem na autostradzie stąd np.
>> zwyczaj awaryjnych na autostradzie w niemczech przy korkach na
>> autostradach.
> Przy wjechaniu w dupę tyle samo samochodów otrzymuje uderzenie od przodu
> co i od tyłu. Natomiast drzewa i barierki bardzo rzadko gonią samochód
> od tyłu.
Tylko że główna siła uderzenia idzie w tył a nie w przód, pomyśl troszkę i
nie ośmieszaj się już.
Co do zderzeń z drzewem/słupem to bardzo często to to uideżenia boczne z
powodu poślizgu auta i płynięcia bokiem bez kontroli ...
--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.
-
90. Data: 2013-03-05 15:14:20
Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2013-03-05 15:02, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello R2r,
>
> Tuesday, March 5, 2013, 2:00:09 PM, you wrote:
>
>>>>> A czy tak trudno się zastanowić czy większa jest liczba wypadków gdy
>>>>> uderzenie następuje od przodu czy od tyłu.
>>>> No, zastanowiłem się.
>>>> Wychodzi mi na to, że przez jakieś 25 lat dwa razy zdarzyło mi się w coś
>>>> przyłożyć przodem. Natomiast w tył dostałem 5 razy.
>>>> :-)
>>> Mi się uderzenie w tył zdarzyło raz - w pierwszych miesiącach jazdy.
>>> Od tamtego czasu nauczyłem się na tył uważać.
>> I co robisz uważając podczas zatrzymania za kimś na czerwonym albo
>> przepuszczania pieszego na przejściu? :-)
>
> Nie jadę jak wariat do ostatniej chwili. Jakoś skutkuje.
LOL - a ja sobie spokojnie stałem na czerwonym, stałem, patrzę
w lusterka - coś idzie moim pasem, z lewej bariera, z prawej autobus,
z przodu samochód - nie ma gdzie uciekać....łubudu...służby wszelakie.
Innym razem było spokojniej - zatrzymałem się na czerwonym, a tu sru
ze środkowego ktoś wyskoczył, łubudu w mój bagażnik (z hakiem ;) ).
Kolejny raz - stoję na czerwonym, strzałka zielona w prawo, czekam bo na
zielonym jadą, a tu sru w dupsko i wylatuję na środkowy pas wprost
przed ciężarówkę.
Miejsca chyba dość znane w DC:
1. Puławska na wysokości Auchan (przed przebudową).
2. Czerniakowska/Witosa (przed przebudową)
3. Żwirki i Wigury/Wawelska.
Jazda zupełnie lajtowa - przez grzeczność przypomnę, że wręcz mnie masz
za kapelusza :)