  • 1. Data: 2011-01-27 21:31:51
    Temat: [FOCUS II] -1.6 TDCI rzęzi skrzynia? w okolicy 3tysięcy obr/min
    Od: "PM" <p...@g...pl>

    Witam,
    Focus II 1.6 TDCI nówka sztuka, odebrany w poniedziałek.
    Jak dodaję gazu, to w okolicy 3 tys.obr/min zaczyna coś rzęzić.
    Zrówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.
    Podczas postoju, raz , w czasie tego rzężenia docisnąłem trochę dźwignię
    zmiany biegów w kierunku IV biegu - tylko tak trochę, bez wciskania
    sprzęgła - rzężenie ustało.
    to samo jak docisnę do końca w prawo.
    Co to może być ?
    Czy to wynika z faktu, że to nówka jest i się jeszcze nie podocierały jakieś
    elementy (ale podobno nowe samochody już nie wymagają docierania), czy też
    coś tam po prostu lata/się odkręca/rezonuje ?
    Serwis ? Czy poczekać na rozwój sytuacji?

    Dzięki i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-01-27 21:43:17
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "PM" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Serwis ? Czy poczekać na rozwój sytuacji?

    Serwis i zrób kopię zgłoszenia. Masz gwarancję to niech sprawdzają co jest
    grane.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 3. Data: 2011-01-27 21:45:05
    Od: koziel <k...@w...pl>

    ja na przykladzie 2 aut, renault laguna i vw golf powiem Tobie, ze
    skrzynia rzezila mi najpierw na 5 biegu, potem zaczela na 3 - wniosek
    byl w obu przypadkach jeden: brak oleju w skrzyni biegow, co wiazalo
    sie z remontem, bo olej dolany na maxa - zostawal na drodze w
    przeciagu kilku-/kilkunastu- godzin.
    Ale w Twoim przypadku, skoro jest to nowe auto - jedz do serwisu, w
    koncu od tego oni sa. Masz gwarancje, wiec taka przypadlosc powinna
    byc usunieta w ramach gwarancji. I moim zdaniem nie czekaj na "rozwoj
    sytuacji".

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 4. Data: 2011-01-27 21:52:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-27 21:31, PM pisze:
> [...]
    > coś tam po prostu lata/się odkręca/rezonuje ?
    > Serwis ? Czy poczekać na rozwój sytuacji?

    A jak wciskasz sprzęgło, to rzężenie ustaje?
    Bo jak wciśniesz sprzęgło na postoju, to skrzynia przestaje się kręcić.

    W sumie brzmi jak coś niedokręconego albo niespasowanego w inny sposób.
    W serwisie powinni mieć słuchawkę do szukania takich dźwięków i mogą
    łatwo znaleźć co to grzechocze.

  • 5. Data: 2011-01-27 22:18:38
    Od: "PM" <p...@g...pl>

> [...]
    > serwisie powinni mieć słuchawkę do szukania takich dźwięków i mogą łatwo

    jak wcisnę sprzęgło to też brzęczy, i też pomaga dociśnięcie lewarka w
    prawo, co dziwniejsze - jak docisnę w lewo - to brzęczy mocniej.
    ale nie jest to brzęk metaliczny - bardziej taki 'plastikowy' jakiś, jakby
    jakiś plastikowy element wpadał w wibracje -

    A ktore ASO w Warszawie polecacie, żeby trafnie i szybko wytypowali i
    porządnie naprawili ?

  • 6. Data: 2011-01-27 22:33:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-27 22:18, PM pisze:

    > jak wcisnę sprzęgło to też brzęczy

    Czyli nie są to mechanizmy skrzyni, bo te przy wciśniętym sprzęgle się
    nie obracają

    > ale nie jest to brzęk metaliczny - bardziej taki 'plastikowy' jakiś, jakby
    > jakiś plastikowy element wpadał w wibracje -

    No to możesz pomacać ten silnik podczas pracy na tych brzęczących
    obrotach - może wystarczy wcisnąć jakiś plastik w zatrzaski i będziesz
    miał zaliczoną pierwszą własnoręczną naprawę ;)

  • 7. Data: 2011-01-27 22:45:11
    Od: "PM" <p...@g...pl>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

> [...]
    > obrotach - może wystarczy wcisnąć jakiś plastik w zatrzaski i będziesz
    > miał zaliczoną pierwszą własnoręczną naprawę ;)

    jak nie skrzynia, to jaki ma związek to, że dociskanie lewarka 'wycisza' lub
    'wzmaga' brzęk ?

  • 8. Data: 2011-01-27 23:05:14
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-27 22:45, PM pisze:
    > "Tomasz Pyra"<h...@s...spam.spam> wrote in message

    > jak nie skrzynia, to jaki ma związek to, że dociskanie lewarka 'wycisza' lub
    > 'wzmaga' brzęk ?
    A może coś nie tego z poduszkami silnika i wydaje się,że to skrzynia -
    biegi czasem nie wypadają lub nie wchodzą ciężko? Ewentualnie jakiś
    plastikowy element przy drążku zmiany biegów się urwał lub wyskoczył i
    sobie brzęczy.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 9. Data: 2011-01-28 00:00:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-27 22:45, PM pisze:

    > jak nie skrzynia, to jaki ma związek to, że dociskanie lewarka 'wycisza' lub
    > 'wzmaga' brzęk ?

    Jeżeli stoisz i masz wciśnięty pedał sprzęgła, to nic w skrzyni się nie
    obraca. A więc jeżeli brzęczy to nie jest skrzynia, a przynajmniej nie
    jej wnętrzności.

    Natomiast dociskanie lewarka może mieć taki wpływ, że brzęczeć Ci może
    np. samo mocowanie wodzika, albo jakiś lekki, luźny element zamocowany
    do silnika.
    W takich rezonansach czasami wystarczy położyć dłoń na dowolnej części
    silnika żeby brzęczenie ustało, a dociskając lewarek w jakąś stronę w
    pewnym sensie kładziesz dłoń na silniku.

  • 10. Data: 2011-01-29 11:38:50
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > A ktore ASO w Warszawie polecacie, żeby trafnie i szybko wytypowali i
    > porządnie naprawili ?

    Ja wszystkie służbowe Fordy serwisowałem a Auto Plaza na Popularnej. Byłem
    bardzo zadowolony. Radzę kożystać z recepcji przejazdowej bo we wszystkich
    fordach w firmie zakosili pokrywę silnika (w moim co prawda w UrsynCar ale
    koledzy twierdzą że też u nich zapominali zamontować). W nowej firmie tez
    chyba będe z nich kożystał. Za to odradzam UrsynCar i jakiś serwis we
    Wrocławiu (nie wiem ile tam ich jest) Miałem awarię układu wtryskowego w 1,6
    TDCI i dopiero Auto Plaza sobie z tym poradziła.
    Dopilnuj wpisu do książki (wszystkie serwisy w moim przypadku się od tego
    migały lub wpisywały lakoniczne wpisy).

    Marek P.