  • 1. Data: 2011-01-27 16:43:41
    Temat: Jaka jest historia uprawnień straży gminnych do używania fotoradarów?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dostałem dzisiaj (koniec stycznia 2011) fotę z początku czerwca 2010.
    Ostatnio było spore zamieszanie z ich uprawnieniem do FR. Wiem, że jakoś
    jesienią TK orzekł, że nie powinni używać. Czy to powoduje niemożność
    dalszego karania kierowców, którym zrobiono fotę, ale jeszcze nie
    'przetworzono'?

    Teraz zdaje się w rozporządzeniu zostali pominieci i dalej nie mogą używać FR.
    Ale jak ugryźć mój temat, czyli fota zrobiona przed wyrokiem TK, a przysłana
    teraz? Jeszcze nie widziałem dokładnie tego, co przysłali, odebrała rodzina.
    Tak właściwie to chyba powinien przyjść wyrok z sądu po tym czasie, prawda?
    Tymczasem list jest z urzędu miasta Pszczyna.

    Pies gonił mandat, ale w ten sposób traci się (teoretycznie) podstawowy
    koncept systemu punktów karnych, dzięki któremu ktoś z niezerowym
    kontem wolniej jeździ, bo nie chce dobić do 24. Może tez bym wolniej
    jeździł, a tak to jeszcze ze trzy foty z cyklu koszmar minionego lata mi
    przyślą poniewczasie i nagle powstanie poważny problem.
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2011-01-27 16:58:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .
    > Dostałem dzisiaj (koniec stycznia 2011) fotę z początku czerwca 2010.

    A w jakim celu?
    Kolekcjonerskim?

    Bo na wystawienie mandatu jest miesiąc, a później do sądu tylko mogą.

  • 3. Data: 2011-01-27 17:00:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    .

    > A w jakim celu?
    > Kolekcjonerskim?
    >
    > Bo na wystawienie mandatu jest miesiąc, a później do sądu tylko mogą.

    ale zakazu pytania po miesiacu w celu wysłania do sądu, albo wniosku o
    ukaranie za przekroczenie predkosci albo wniosku o ukaranie za
    niewskazanie komu oddało sie samochód nie ma.

  • 4. Data: 2011-01-27 17:05:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .

    > ale zakazu pytania po miesiacu w celu wysłania do sądu, albo wniosku o
    > ukaranie za przekroczenie predkosci albo wniosku o ukaranie za
    > niewskazanie komu oddało sie samochód nie ma.

    A obowiązek odpowiedzi jest?

  • 5. Data: 2011-01-29 00:35:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2011, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości
    .

    > A w jakim celu?

    Pouczenie. Nieskuteczne.
    Żeby obywatel wiedział że prawo łamie :P
    (a nuż nieświadomie :|)

    > Bo na wystawienie mandatu jest miesiąc, a później do sądu tylko mogą.

    Ale czy urząd *musi* mieć podstawę prawną w postaci usiłowania ukarania
    obywatela, nie może mu posłać "informacji"?

    pzdr, Gotfryd