  • 21. Data: 2013-09-01 16:49:03
    Temat: Re: F11 525xd
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-01 12:20, Użytkownik Cavallino napisał:

    > I tak z czystym sercem dołożysz następne 2 tys do wyjazdu?
    > Bo ja mam opory szczerze mówiąc.
    > Zwłaszcza że przyjemność z jazdy jak już pisałem zbliżona (przy autach z
    > mojego zasięgu cenowego).

    Jeśli bym taki samochód kupił to dokładał bym do każdego wyjazdu
    bez bólu serca. Większość ludzi kupując samochód jednak bierze
    pod uwagę tak podstawowe koszty jego utrzymania jak ubezpieczenia,
    koszt garażu i wysokość spalania na setkę.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2013-09-01 18:49:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Jeśli bym taki samochód kupił to dokładał bym do każdego wyjazdu
    > bez bólu serca.

    A jakbyś miał drugi, którego jazdy kosztują o połowę mniej?

  • 23. Data: 2013-09-01 19:38:05
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-09-01 18:49, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > A jakbyś miał drugi, którego jazdy kosztują o połowę mniej?

    Jeśli by kupił, to znaczy, że go stać. Jak kogoś na coś stać i
    jednocześnie sprawia mu to przyjemność, to to realizuje. Oszczędzać może
    na czymś innym. Np. na codziennej jeździe jakimś ekodupowozem,
    zostawiając wydumkę z V12 na wypady w miejsca, gdzie można poczuć radość
    z jazdy.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 24. Data: 2013-09-02 07:36:13
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-09-01 12:20, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    ale są jeszcze pośrednie osoby - dlatego też są pośrednie auta :)
    Ja bym chciał jak najmocniejsze auto, ale mnie na takie nie stać (na
    zakup i eksploatację), dlatego też wybieram diesle bo diesel o mocy
    180KM pali o 50% mniej niż benzyniak o tej mocy.

    jeżdżąc od święta - tak. Jeżdżąc na co dzień z kosztami musisz się liczyć...

    > I tak z czystym sercem dołożysz następne 2 tys do wyjazdu?
    > Bo ja mam opory szczerze mówiąc.
    > Zwłaszcza że przyjemność z jazdy jak już pisałem zbliżona (przy autach z
    > mojego zasięgu cenowego).

    Ale w twoim zasięgu cenowym jest może nie M550d, ale 535d (albo
    przynajmniej 530d) na pewno (tylko nie chcesz o tym słyszeć :), a radość
    z jazdy...różnica jest spora :)

    Łukasz

  • 25. Data: 2013-09-02 09:30:06
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-02 07:36, ddddddd pisze:

> [...]
    > zakup i eksploatację), dlatego też wybieram diesle bo diesel o mocy
    > 180KM pali o 50% mniej niż benzyniak o tej mocy.

    Czy aby na pewno?

    ~180KM to musi być 2.0+ TD albo jakiś mocno wykręcony <2.0TD
    W trasie spali od 6 w górę, w mieście pewnie 8 wzwyż.
    Możliwości tuningowe takiego silnika jakby właściciel się zdecydował to
    pewnie ~200-250KM

    ~180KM dla benzyniaka to spokojnie <=2.0T które spali w trasie od 7
    wzwyż i w mieście od 12 wzwyż, do tego pozostaje montaż LPG
    zmniejszający koszty o +- 50%, możliwości tuningowe w razie czego w
    zależności od tego co to za silnik 200-300KM (pomijam TSI i pochodne
    badziewia)

    No i gdzie ta połowa?

    Pomijam już fakt kosztów serwisowych...

    Lewis

  • 26. Data: 2013-09-02 12:03:40
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-09-02 09:30, Lewis pisze:
> [...]

    napisałem jak jest w moim przypadku, być może nie jest to regułą

> [...]
    > W trasie spali od 6 w górę, w mieście pewnie 8 wzwyż.
    > Możliwości tuningowe takiego silnika jakby właściciel się zdecydował to

    dokładnie stare 530d - moje spalanie średnie 8,5l/100km myślę że z 535d
    będzie podobnie (bo do tego dążę) - nie liczę na to że będzie tyle samo
    palił, a jedynie na różnicę w spalaniu w stosunku do benzyniaka podobnej
    mocy. 535d też powinien się w kilometrówce zmieścić (0,84zł nett/km) a
    na tym mi zależy, bo powyżej już musiałbym dopłacać z własnej kieszeni.

    > ~180KM dla benzyniaka to spokojnie <=2.0T które spali w trasie od 7
    > wzwyż i w mieście od 12 wzwyż

    mi w trasie autostradowej palił 15-16/100 (2.0T, 211KM), diesel na tej
    samej trasie pali 10/100

    do tego pozostaje montaż LPG
    > zmniejszający koszty o +- 50%, możliwości tuningowe w razie czego w
    > zależności od tego co to za silnik 200-300KM (pomijam TSI i pochodne
    > badziewia)

    LPG odpada, duży zbiornik zajmuje dużo miejsca, mały trzeba często
    dotankowywać.

    > No i gdzie ta połowa?

    powyżej

    > Pomijam już fakt kosztów serwisowych...

    ja też, bo przy kosztach paliwa 20.000zł rocznie można je pominąć...

    Łukasz

  • 27. Data: 2013-09-02 12:25:56
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-02 12:03, ddddddd pisze:

> [...]
    > na tym mi zależy, bo powyżej już musiałbym dopłacać z własnej kieszeni.

    > mi w trasie autostradowej palił 15-16/100 (2.0T, 211KM), diesel na tej

    Nie wiem co to musiał być za samochód i silnik. U mnie 2.0T 270KM w
    trasie rekordowo spalił 5.4 czy 5.5 jazda za tirem i nóż na gardle.
    Normalnie pali z 7-8 a zapierdzielając 150-200km/h nie wyszedłem ponad 13.

    U braciaka 2.3T 282KM pali normalnie 9-10LPG zapierdzielając 150-200 do
    16LPG.

    > LPG odpada, duży zbiornik zajmuje dużo miejsca, mały trzeba często
    > dotankowywać.

    Miejsca w bagażniku tracisz tyle to koło zapasowe.

    Lewis

  • 28. Data: 2013-09-02 13:55:53
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > Jeśli by kupił, to znaczy, że go stać.
    Oj, niekoniecznie...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 29. Data: 2013-09-02 15:55:20
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-09-02 13:55, R2r pisze:

    > Oj, niekoniecznie...

    Zdaje się, że rozmawiamy o normalności, a nie o klinicznych przypadkach
    choroby pt. "zastaw się, a postaw się".

  • 30. Data: 2013-09-02 15:59:09
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-09-02 12:25, Lewis pisze:

    > Nie wiem co to musiał być za samochód i silnik. U mnie 2.0T 270KM w
    > trasie rekordowo spalił 5.4 czy 5.5 jazda za tirem i nóż na gardle.
    > Normalnie pali z 7-8 a zapierdzielając 150-200km/h nie wyszedłem ponad 13.

    jak się uprę to pewnie 3.0d spali 4/100- tylko kto by tak jeździł...
    benzyniak to Impreza GT - i nie był to problem mojego silnika, znajomy
    ma już drugą taką imprezę i jak jedzie spokojnie to mu 8 weźmie, a jak
    ciśnie to 16 spokojnie. A fakt - butowałem to auto bo skubaniec moment
    obrotowy dość daleko miał i żeby jechać efektywnie 5 bieg trzeba było
    wrzucać przy 150km/h (żeby przyspieszał tak samo jak diesel z 'piątką'
    wrzuconą przy 110km/h...)
    Na trasie nieautostradowej diesel pali mi 8/100, a benzyniak palił
    12-13/100. na autostradzie diesel 10/100, benzyniak 15-16/100. Jak by
    nie patrzeć wychodzi sporo drożej

    > U braciaka 2.3T 282KM pali normalnie 9-10LPG zapierdzielając 150-200 do
    > 16LPG.

    to jakie ma chwilowe spalanie przy 180 czy 200km/h?

    > Miejsca w bagażniku tracisz tyle to koło zapasowe.

    no i przy 16l/100 tankować musisz co 300km, szukać stacji przy 250km, a
    jak znajdziesz jakąś mając 220km przejechane to tankujesz, bo nie wiesz
    czy będzie następna. Nie, tankowanie 3x dziennie mi nie odpowiada, a
    sensowny zbiornik (na 600km) zajmuje dużo bagażnika. Niestety taką mam
    pracę, jeżdżę dużo i szkoda mi czasu na tankowania :)