  • 41. Data: 2011-04-11 07:43:39
    Temat: Re: F1 - DRS
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-04-10 23:35, J.F. pisze:

    > Nie bardzo, loteria z wiatrem tez go niszczyla.
    > A takze czekanie na sprzyjajacy.

    Loteria z wiatrem to loteria z wiatrem. Była jest i będzie dopóki
    nie zaczną skakać w halach. Zawodnicy musieli umieć wykorzystywać
    każdy wiatr. Taki Ahonen np. jak był w formie to potrafił daleko
    skoczyć z każdym wiatrem. Natomiast te punkty +/- równoważne
    nie rzadko +/- 10 metrom skoku, to jakaś porażka. Wypowiadali się
    o tym sami skoczkowie. To nic więcej jak wielki krok do ustawiania.
    Wiatru przynajmniej nikt ustawiać nie mógł. Kończmy ten EOT. ;)

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 42. Data: 2011-04-11 08:37:14
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No wiesz - a jakby tak pozwolic na NOS, ale ograniczyc pojemnosc
    > butli. Kazdy moze uzywac kiedy chce, ale na dlugo nie starczy :-)

    I to by było lepsze. W tej sytuacji liczy się taktyka: trzeba sobie
    zaplanować kiedy tego użyć żeby nie zmarnować bo się skończy. Zasady
    używania DRSu w ogóle mi sie nie podobają, już lepiej jakby można tego
    używać w dowolnym momencie ale na przykład maks 1 minutę w wyścigu - choć to
    też trąci myszką. W sumie ciekawe też jest rozwiązanie z gier komputerowych:
    jest "nitro" które się powoli (najlepiej bardzo powoli) ładuje a potem mamy
    przez chwilę kopa - trzeba sobie dobrze zaplanować manewry i momenty
    wyprzedzania (no, to już zależy od gry ;) ). Chyba najbliższy temu jest
    KERS.

    wit

  • 43. Data: 2011-04-11 08:41:46
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:
    > Może usiąść kąciku i zacząć płakać. Albo mieć jaja i próbować
    > odzyskać pozycję na następnym kółku.

    Równie dobrze, zamiast DRSu, można wprowadzić ograniczenie prędkości na
    prostych dla tych, za którymi ktoś jedzie.

    wit

  • 44. Data: 2011-04-11 09:45:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MMS" <n...@S...interia.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli to fikcja, a nie wyścig :(

    Nie - skoro ktoś Cię dogania, to jest szybszy.
    Fikcja to była przez lata, gdy szybszy nie był w stanie wyprzedzić
    wolniejszego.

    > Wystarczy, że się zbliży i może odpalić odrzutowca, a broniący może tylko
    > patrzyć jak się oddala.

    Jeśli jest wolniejszy - to tak.
    Jeśli jest szybszy - to żaden DRS mu nie zaszkodzi.

    Poza tym kółko później to on może skorzystać z DRS.
    Problem w tym, że jeśli nie jest szybszy, czyli w 99% przypadków użycia DRS,
    kółko później już będzie za daleko.
    Naprawdę byś wolał, żeby z przodu był wolniejszy kierowca i bolid i nie dało
    się go wyprzedzić?
    Ja zupełnie odwrotnie.

  • 45. Data: 2011-04-11 10:44:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w
    > On Sun, 10 Apr 2011 21:29:27 +0200, J.F
    >
    > Ale przecie jest trochę serii gdzie w podobnej sytuacji możesz
    > np właczyć overboost.

    Ale overboost jest nielimitowany, a butla podtlenku swoja pojemnosc
    ma.
    Zuzyjesz, to na pozniej zabraknie.
    No chyba zeby i do overboosta licznik podlaczyc.

    > Metoda byłaby prosta: zabanować tarcze z kompozytów, narzucić
    > regulaminem prostą, prymitywną aerodynamikę, zmniejszyć
    > przyczepność, by wyjazd poza linię wyścigową nie powodował aż
    > takiej straty i zabanować sekwencyjne/półautomatyczne skrzynie
    > biegów. Tylko że zaraz będzie płacz, że ograbia się
    > ,,najbardziej zaawansowaną technicznie serię wyścigową'' [1] z
    > jej przewagi technicznej.

    Albo zrobic tory z dwoma rownoleglymi fragmentami i wtedy sie okaze
    kto szybciej jedzie :-)

    J.

  • 46. Data: 2011-04-11 10:48:50
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-04-11 09:45, Cavallino pisze:

    > Nie - skoro ktoś Cię dogania, to jest szybszy.
    > Fikcja to była przez lata, gdy szybszy nie był w stanie wyprzedzić
    > wolniejszego.

    Bredzisz strasznie. Skoro jest szybszy to dlaczego jest z tyłu?
    To tak jakby Lech prowadził 1:0, przeciwnik wyrównał i sędzia
    orzekł wynik na korzyść przeciwnika, bo przegrywał, ale dogonił,
    więc powinien wygrać. To jest dokładnie tak.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 47. Data: 2011-04-11 11:03:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Bredzisz strasznie. Skoro jest szybszy to dlaczego jest z tyłu?

    Bo np. wcześniej zmienił opony, miał kolizję, nie udały mu się
    kwalifikacje.....
    Mnóstwo jest takich sytuacji.

    Wyznacznik jest prawidłowy - skoro się tak mocno zbliżył do poprzednika to w
    danym momencie jest szybszy, więc powinien mieć możliwość jego wyprzedzenia.
    DRS tą możliwość daje (wcześniej jej po prostu nie było).

    Do tego DRS wcale nie odbiera wyprzedzonemu możliwości zrobienia tego
    samego, łatwo sobie wyobrazić że jadący na bardziej świeżych oponach
    wyprzedzony zawodnik, po kilku kółkach zaczyna kręcić lepsze czasy, dogania
    konkurenta i wyprzedza - tak jak wyprzedzano Hamiltona wczoraj.

    Dotychczas sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej - wszyscy się wlekli
    temptem najwolniejszego, bo nie było jak i gdzie wyprzedzić.
    Ja rozumiem że niektórym kapelusznicze zapędy rodem z polskich dróg
    przekładają się na tory F1, ale ja mam dokładnie odwrotne potrzeby -
    najszybsi mają jechać na czele, a najwolniejsi na końcu.
    I załatwianie sprawy w boksie nijak mi nie wystarcza.

  • 48. Data: 2011-04-11 11:27:01
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Rychu" <r...@a...pl> wrote in message

    > Bredzisz strasznie. Skoro jest szybszy to dlaczego jest z tyłu?

    Mam niejasne wrazenie, ze w zyciu nie obejrzales zadnego wyscigu F1, bo nie
    zadalbys tak durnego pytania...

    > To tak jakby Lech prowadził 1:0, przeciwnik wyrównał i sędzia
    > orzekł wynik na korzyść przeciwnika, bo przegrywał, ale dogonił,
    > więc powinien wygrać. To jest dokładnie tak.

    I jeszcze debilniejszego porownania.

    --
    Axel

  • 49. Data: 2011-04-11 12:28:08
    Temat: [OT] Re: F1 - DRS
    Od: "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl>

    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <t...@s...won> napisał w wiadomości

    > Ja wolę to - polecam zobaczyć całość :-)
    > http://www.youtube.com/watch?v=Gw-AxiVqihM&feature=r
    elated

    W kontekście flejma RWD vs. FWD:

    Jak w tamtych czasach prezentowała się taka Alfa 155 (tudzież inne FWD) na
    tle M3 i 190 EVO? A Audi? Na filmiku widzę V8, ale to z kolei pewnikiem
    Quattro.

    --
    ### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
    ### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###

  • 50. Data: 2011-04-11 12:39:31
    Temat: Re: [OT] Re: F1 - DRS
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 11/04/2011 11:28, Staszek Sosenko wrote:

> [...]
    >
    > Jak w tamtych czasach prezentowała się taka Alfa 155 (tudzież inne FWD)
    > na tle M3 i 190 EVO? A Audi? Na filmiku widzę V8, ale to z kolei

    Nie wiem jak wtedy, ale dzisiaj FWD nieźle sobie radzą:

    http://www.btcc.net/html/standings.php

    Kamil