  • 31. Data: 2010-07-08 10:59:48
    Temat: Re: Europejskie ograniczenia, predkosc, radary - ot takietamrozwazania.
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Zdjęcie metra ziemi więcej i wysypanie tłucznia jest za darmo w
    > porównaniu do drążenia tuneli czy budowania wiadutków.

    Nie na całej długości autostrad w HR są wiadukty i tunele. Długaśne
    odcinki ciągną się przez w miarę równe wysoczyzny. A wymienić grunt w PL
    trzeba prawie wszędzie. Tłuczeń za darmo nie jest i dowieźć go trzeba.
    Przecież nie mówię, że budowa 1 km w PL , budowa 1 km w HR, ale to nie
    jest tak, że tam się drąży, kopie, stawia, dłubie, wozi, itp., a u nas
    po prostu kładzie.

    > Mamy świetne warunki naturalne, od Kaszub przez Mazury do Beskidów i
    > Bieszczad. Tylko ten bogaty niemiecki emeryt nie bardzo ma jak
    > dojechać...

    Może jak się zestarzeję i wzbogacę, to mi się optyka zmieni. Póki co nie
    widzę jednak konkurencji w kwestii pogody, wody, widoków...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 32. Data: 2010-07-08 11:00:58
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Yakhub wrote:

    > Bo mamy ciepłe morze i góry bez infrastruktury narciarskiej?

    W Chorwacji mają ciepłe morze do którego nie idzie wejść po tych
    skałach ;-)

    A co do bazy narciarskiej, to Chorwacja zdaje się ma tylko jedno
    stanowisko ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 33. Data: 2010-07-08 11:11:25
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Może jak się zestarzeję i wzbogacę, to mi się optyka zmieni. Póki co nie
    > widzę jednak konkurencji w kwestii pogody, wody, widoków...

    bardziej chyba w kwestii infrastruktury.

    Co robisz na wakacjach w polsce jak pada deszcz? Nic bo nie ma co. Ja np.
    kiedys wsiadlem w samochod i pojechalem 100 km dalej (3h trasy bo droga do
    dupy). Tam bylo slonce wiec na plaze.

    Ale normalnie nie ma alternatywy. Nie mozesz isc do kina, na fajny basen, do
    jakiejs sali sportowej, pojechac na wycieczke fajnym pociagiem z widokami
    (nawet w deszczu), poplynac promem, statkiem wycieczkowym, isc do wesolego
    miasteczka, isc do hali na gokarty i masa innych.

    Icek

  • 34. Data: 2010-07-08 11:14:05
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Bo mamy dużo lasów i jezior oraz góry z ciekawymi trasami do pieszych
    > wędrówek. Na tym też można zarabiać kasę, nie tylko na ciepłym morzu i
    > trasach narciarskich.

    wiesz, wszystkie normalne kraje maja morze na dole (na poludniu), a gory na
    gorze (na polnocy). Przez to w gorach jest zimno a w morzu jest cieplo.

    Nasz baltyk z temperatura 17-21 nie nazywalbym cieplym morzem w stosunku do
    27-29 w innych.

    Da sie na tym u nas robic kase pod warunkiem, ze bedzie infrastruktura.
    Ostatni raz jak jechalem z wroclawia nad polskie morze po polskich drogach
    to trasa mi zajela tyle co z wroclawia do mediolanu.

    Jak dojechalem to tylko padal deszcz i nie bylo co robic.

    Icek

  • 35. Data: 2010-07-08 11:14:59
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    LEPEK wrote:

    > Nie na całej długości autostrad w HR są wiadukty i tunele.

    Wystarczą te miejsca gdzie muszą być. 5km tunelu to kilkadziesiąt
    kilometrów autostrady, jak nie więcej.
    1 km tunelu potrafi kosztować kilkadziesiąt mln dolarów. A im dłuższy,
    tym drożej. Szwajcarzy budują ten kolejowy, 60 km, i ma kosztować 150
    mln dolarów za kilometr...

    Zresztą - o czym my mówimy.
    Oni autostrady mają, my nie.
    Oni mieli 10 lat temu wojnę, budżet i państwowość taką że żal było
    patrzeć. Budżet pięc lat temu - niecałe 20 mld dołków, bezrobocie 20
    procent. Zniszczony praktycznie całkowicie przemysł.

    I się dało.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 36. Data: 2010-07-08 11:15:36
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Dyskusja nie jest o tym, czy się da, lecz o tym, czy jest to naturalne.

    50km/h w sportowym aucie z 200 kucykami jest nienaturalne

    Icek

  • 37. Data: 2010-07-08 11:17:32
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Icek wrote:

> [...]
    > jest cieplo.
    >
    > Nasz baltyk z temperatura 17-21 nie nazywalbym cieplym morzem w

    27-29???
    Miszczu, nie przesadzaj. Adriatyk w czerwcu miał 21...

    A Bałtyk latem miewa 12...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 38. Data: 2010-07-08 11:19:58
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Nie tak jak u nas że na drodze krajowej mamy 50 km/h bo wieś za wsią.

    ale w belgii jest podobnie. Mozesz wybrac droge krajowa gdzie masz wioske za
    wioska. I ile tam przoduje jezeli chodzi o ograniczenie ? GLownie 70km/h

    U nas co wioska to jest 40km/h.

    Icek

  • 39. Data: 2010-07-08 11:25:54
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Icek pisze:

> [...]
    > (nawet w deszczu), poplynac promem, statkiem wycieczkowym, isc do wesolego
    > miasteczka, isc do hali na gokarty i masa innych.

    W HR nad morzem też nie pójdziesz na basen, do kina, na gokarty, nie
    pojeździsz pociągiem... Promem popłyniesz :) Ale to wszystko wcale nie
    bardziej niż w PL, wręcz dużo bardziej ubogo. Tylko jedna różnica: w PL
    w ciągu dwóch tygodni może 9 dni padać, a resztę czasu mżyć. W HR nie
    zdarzyło mi się dłużej, niż pół dnia deszczu na wybrzeżu. Więc nikt tam
    po tą infrastrukturę nie jedzie.

    Pozdr,

  • 40. Data: 2010-07-08 11:33:43
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-08, LEPEK <n...@n...net> wrote:

    > Może jak się zestarzeję i wzbogacę, to mi się optyka zmieni. Póki co nie
    > widzę jednak konkurencji w kwestii pogody, wody, widoków...

    I w tym problem: nie mamy co konkurować ciepłym morzem z Włochami czy
    Grecją, ani trasami narciarskimi z Austrią. Ale przydałoby się zarabiać
    na tym co mamy...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski