  • 1. Data: 2010-02-21 11:28:17
    Temat: Energooszczędny zestaw.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Poszukuję zestawu komputerowego według wymogów:
    - maksymalnie korzystny przelicznik szybkosci procesora do ceny (m.in.
    obróbka video) - zalezy mi na czyms szybkim, ale nie jestem skłonny placic
    ceny x 2 za 10% przyrost mocy.
    - brak gier - zintegrowana karta graf. mile widziana
    - 2 lub 4GB RAM
    - możliwość podłączenia dysku ATA (to juz pewnie herezja wiec nie upieram
    sie)
    - NAJWAZNIEJSZE - jak najmniejszy pobór prądu (moj obecny komp z 3 dyskami
    pobiera ponizej 90W) - oczywiscie mysle o poborze podczas normalnego
    działania, a nie podczas najbardziej wymagajacych co do mocy obliczen (nota
    bene jak ten pobór mocy moze skakac w zaleznosci od tego, co sie robi?)

    Jest szansa na cos takiego w obecnych technologiach?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 2. Data: 2010-02-21 15:47:20
    Temat: Re: Energooszczędny zestaw.
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    wiadomości news:21022010.1B8B09FC@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > (nota
    > bene jak ten pobór mocy moze skakac w zaleznosci od tego, co sie robi?)

    Moj Dell Studio 1555 pobiera podczas normalnej pracy 25W z włączonym
    ekranem, maksymalnie 45W. :-)
    Mój stacjonarny komputer z monitorem CRT 17" 170W podczas normalnej pracy.
    W pracy sprawdzałem i komputer biurowy z Dual Core i zintegrowaną grafiką na
    intelu, z monitorem LCD 19" pobiera 75W (monitor 25W).

  • 3. Data: 2010-02-21 16:35:36
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 21 Feb 2010 11:28:17 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> [...]
    > bene jak ten pobór mocy moze skakac w zaleznosci od tego, co sie robi?)
    >
    > Jest szansa na cos takiego w obecnych technologiach

    W tej chwili do obróbki video (h.264) używam dwóch komputerów. Jeden na już
    wiekowym Q6600, a drugi na Phenomie II x4. Oprócz tego robiłem testy na
    nowym Athlonie x4 i na i7. i5 jeszcze do mnie nie trafiło. I7 bije wszystko
    na głowę dopóki nie podzieli się to przez cenę. Athlon II bije wszystkich
    stosunkiem wydajność/cena. Tylko ogólnie jest mało wydajny. Najbardziej bym
    polecał Phenoma II x4 (a najlepiej x2 podkręconego do x4). AMD ostatnio
    robi wyśmienite grafiki wbudowane w chipset za drobne pieniądze (HD4100,
    HD4200). Przy "dużym" {x4) procesorze i pełnym obciążeniu potrafi to zabrać
    pareset watów, ale jak obciążenie spadnie to (w przeciwieństwie do intela)
    potrafi zejść gwałtownie z mocą.

  • 4. Data: 2010-02-21 17:01:50
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hlrncr$s0g$...@n...onet.pl...
    > polecał Phenoma II x4 (a najlepiej x2 podkręconego do x4).

    Może od razu podkręć do x6, albo x8.

    > pareset watów, ale jak obciążenie spadnie to (w przeciwieństwie do intela)
    > potrafi zejść gwałtownie z mocą.

    Kolejna osoba, która wytyka prescotta....

  • 5. Data: 2010-02-21 18:19:25
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

> [...]

    > bene jak ten pobór mocy moze skakac w zaleznosci od tego, co sie robi?)
    >
    > Jest szansa na cos takiego w obecnych technologiach?

    Z 45 W procków AMD na AM3 to Athlon II X2 240e 2800 MHz jeśli chodzi o
    częstotliwość lub Athlon II X4 605e 2300 MHz jeśli chodzi o ilość rdzeni.
    Wydajniejszych 45 W na AM3 ZTCW nie ma.

    Płytę microATX na AM3 ze zintegrowaną grafiką i złączem ATA dostaniesz bez
    problemu, przykład pierwszy z brzegu: Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H.

    Do tego jakiś niezbyt mocny (sprawność drastycznie spada poniżej 20%
    obciążenia), ale o dużej sprawności (z certyfikatem 80+) zasilacz, np.
    BeQuiet! Pure Power L7 300W.

    --
    GLaF

  • 6. Data: 2010-02-21 21:25:00
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 21 Feb 2010 18:01:50 +0100, qwerty napisał(a):

    > Może od razu podkręć do x6, albo x8.

    A jak to zrobić?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 7. Data: 2010-02-21 21:41:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g...@n...takiego.numeru.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Do tego jakiś niezbyt mocny (sprawność drastycznie spada poniżej 20%
    > obciążenia), ale o dużej sprawności (z certyfikatem 80+) zasilacz, np.
    > BeQuiet! Pure Power L7 300W.

    dzieki wszystkim za odpowiedz.
    Zasilacz mam obecnie jakis ok, moc 350, dostosowany do semprona 3000 -
    bedzie ok?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 8. Data: 2010-02-21 22:22:27
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Leszek K." <l...@n...pl> wrote in message
    > Przy "dużym" {x4) procesorze i pełnym obciążeniu potrafi to zabrać
    > pareset watów, ale jak obciążenie spadnie to (w przeciwieństwie do intela)
    > potrafi zejść gwałtownie z mocą.

    bzdura panie kochany

  • 9. Data: 2010-02-21 23:05:38
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 21 Feb 2010 21:41:01 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Zasilacz mam obecnie jakis ok, moc 350, dostosowany do semprona 3000 -
    > bedzie ok?

    Do energooszczędnego procka i zintegrowanej grafy mocy wystarczy w
    zupełności.

    --
    GLaF

  • 10. Data: 2010-02-21 23:42:14
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 21 Feb 2010 18:01:50 +0100, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:hlrncr$s0g$...@n...onet.pl...
    >
    > Może od razu podkręć do x6, albo x8.

    A to ciekawostka. Jak z czterordzeniowego zrobić x6? Może Ty potrafisz?
    A z x2 550 to tak mniej więcej 70% na x4 mi poszło.

    > Kolejna osoba, która wytyka prescotta....

    Moment. Q6600 to nie prescott. To zwykłe c2 x2. może nie cudo ale tanie.