  • 21. Data: 2019-05-07 21:02:43
    Temat: Re: Energia odnawialna a samochody.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 7 May 2019 20:53:35 +0200, nadir napisał(a):

    > Obecnie jest kupa samochodów, które można kupić za roczny zarobek.
    Jasne, ale co z tego? Porównywaliśmy jedynie koszt Forda T i Nissana.

    > Jak za to co oferuje Leaf za swoją cenę, to tak. Jak na auto miejskie
    > i/lib kolejne w rodzinie jest za duży(choć to kwestia potrzeb) i za
    > drogi. Jak na podstawowe auto na wyjazdy ma taką sobie wielkość i
    > gówniany zasięg.
    > Podstawowa wersja kosztuje u nas prawie 160 tys. zł, za tą kwotę można
    > przebierać w autach jak w ulęgałkach.
    Wersja Visia -139 000 zł. Owszem, relatywnie mały zasięg i problemy z
    ładowaniem. Dlatego, póki co, nie ma wielu chętnych bo zastosowanie
    będzie jedynie w specyficznych, rzadko spotykanych okolicznościach.
    Tylko przypomnę dla porządku że kiedy pani Benz jechała do mamy to
    kupowała paliwo w aptekach :) I czym się to skończyło?

    --
    Jacek
    Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

  • 22. Data: 2019-05-07 21:37:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, May 7, 2019 at 9:02:47 PM UTC+2, Jacek Maciejewski wrote:

    > Jasne, ale co z tego? Porównywaliśmy jedynie koszt Forda T i Nissana.

    Tylko trzeba jeszcze brac pod uwage, ze wtedy nie bylo VATu, akcyzy, ZUSu ;)
    a w sumie toto pewnie przekracza 1/2 ceny pojazdu...

  • 23. Data: 2019-05-07 21:45:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Tylko trzeba jeszcze brac pod uwage, ze wtedy nie bylo VATu, akcyzy,
    >ZUSu ;)
    >a w sumie toto pewnie przekracza 1/2 ceny pojazdu...

    ZUS moze nie bylo, ale na emerytury trzeba bylo ludziom placic.

    Cos mi chodzi po glowie, ze Ford zalozyl wlasny zus - tzn obiecywal
    pracownikom emerytury.

    Nie bylo PIT, nie bylo VAT, ale jakies podatki byly, wszak panstwo,
    stan i miasto trzeba utrzymywac.
    No i niskie byly.

    Model T zdaje sie ze uproszczony do granic mozliwosci - taki
    wspolczesny golas, a moze Tata :-)

    Wczesniej samochody byly drogie, ale cos mi chodzi po glowie, ze
    pozniej drozsze modele tez sie sprzedawaly.

    A ile w tym zasluga tasmy ... chyba nie az taka duza, predzej
    produkcji masowej ... ale maszyny tez kosztuja.

    J.

  • 24. Data: 2019-05-07 21:57:06
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 07 May 2019 19:31:45 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Zaiste, komuś kto wbrew całemu światu robi spację przed pytajnikiem,
    > trudno uwierzyć że ktoś mógł się przejąć losem świata :)

    To jeszcze nic! Najgorsi są ci, co nie stawiają kropki na końcu zdania.

    Mateusz

  • 25. Data: 2019-05-07 22:12:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W usa wtedy chyba 3% dochodowego bylo. Przed I Wojna Swiatowa w Europie najbardziej
    pazernym pod wzgledem podatkow byla Austria, czy jak ona sie wtedy nazywala. Mieli
    makabrycznie wysoka stawke dochodowego 11%.

  • 26. Data: 2019-05-07 22:27:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jasne, ale co z tego? Porównywaliśmy jedynie koszt Forda T i Nissana.

    Tylko, że tego nie da się tak wprost porównać. Ford T, to początek
    montażu taśmowego, Leaf jest składany w/g współczesnych standardów,
    najtańsi podwykonawcy, kupa robotów i automatów. Odpowiadający mu
    gabarytowo i przewyższający stopniem skomplikowania samochód z silnikiem
    spalinowym kosztuje połowę ceny.

    > Wersja Visia -139 000 zł. Owszem, relatywnie mały zasięg i problemy z
    > ładowaniem. Dlatego, póki co, nie ma wielu chętnych bo zastosowanie
    > będzie jedynie w specyficznych, rzadko spotykanych okolicznościach.

    Ja tam widzę na oficjalnej stronie Nissana cenę Leaf-a zaczynającą się
    od 157 700zł. Jak dla mnie zasięg i nawet czas ładowania jako drugiego
    samochodu, do miasta jest nawet akceptowalny, ale nie właduję 160 tys. w
    coś co będzie więcej stało niż jeździło.

    > Tylko przypomnę dla porządku że kiedy pani Benz jechała do mamy to
    > kupowała paliwo w aptekach :)

    Ale nie kupowała go w ampułkach i nie aplikowała przez 3 godziny.

    > I czym się to skończyło?

    Tylko tym, że paliwo kupujemy na stacjach benzynowych a nie w aptekach,
    czas tankowania niewiele się zmienił.

  • 27. Data: 2019-05-07 23:08:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >W usa wtedy chyba 3% dochodowego bylo.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Income_tax#United_Stat
    es
    https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_taxation_in
    _the_United_States#Legal_foundations

    Wychodzi mi na to, ze w latach 1895-1913 podatku dochodowego nie bylo.

    >Przed I Wojna Swiatowa w Europie najbardziej pazernym pod wzgledem
    >podatkow byla Austria, czy jak ona sie wtedy nazywala. Mieli
    >makabrycznie wysoka stawke dochodowego 11%.

    A jak to z dziesieciną bylo ?

    J.

  • 28. Data: 2019-05-07 23:09:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 07 May 2019 19:57:06 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > To jeszcze nic! Najgorsi są ci, co nie stawiają kropki na końcu zdania.

    Jeśli pijesz do mnie to wiedz że tzw. emotikon zastępuje kropkę na równi
    z pytajnikiem czy wykrzyknikiem. Zapytasz pewnie gdzie to pisze, nie?
    Otóż nigdzie i na tym polega urok nowości :)

  • 29. Data: 2019-05-07 23:15:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-07 o 23:08, J.F. pisze:

> [...]
    _the_United_States#Legal_foundations

    > Wychodzi mi na to, ze w latach 1895-1913 podatku dochodowego nie bylo.

    To był koszt dzierżawy.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2019-05-07 23:35:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jeśli pijesz do mnie to wiedz że tzw. emotikon zastępuje kropkę na równi
    > z pytajnikiem czy wykrzyknikiem. Zapytasz pewnie gdzie to pisze, nie?
    > Otóż nigdzie i na tym polega urok nowości :)

    No ale sam walisz spacjami przed emotikonem, który zastępuje ponoć
    pytajnik. Więc o co chodzi?