  • 101. Data: 2024-08-12 20:50:21
    Temat: Re: Elektryki takie bezpieczne :)
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.08.2024 o 20:19, io pisze:

    > Tego megasmroda który nie powinien być wpuszczany nigdzie?

    Bo ma rurę na dupie, zamiast komina elektrowni?

    Tak.

    --
    Pixel(R)??

  • 102. Data: 2024-08-12 20:51:56
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 20:42, Shrek pisze:
    > Nie - jak zmniejszysz pojemność ogniwa to będzie więcej ogniw i w
    > efekcie ryzyko pewnie nawet wzrośnie.

    Mam dziwne przekonanie graniczące z pewnością że ryzyko zapłonu rośnie
    wraz z pojemnością energetyczną w tej samej objętości.

  • 103. Data: 2024-08-12 20:53:58
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.08.2024 o 20:50, Pixel(R)?? pisze:

    > Bo ma rurę na dupie, zamiast komina elektrowni?
    >
    > Tak.

    Mała kurwo z Twizy, gdyby nie te diesle, to byś taczką towar dowoził do
    Biedry czy Lidla :D

    Hehehe

    --
    Pixel(R)??

  • 104. Data: 2024-08-12 21:02:24
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 20:41, Shrek pisze:

    > A jakie są te normy?

    Inne urządzenia mają układ zabezpieczeń przed pikiem po podłączeniu
    kabla zasilającego.

    Tu tego nie zastosowano. Być może chodzi tylko o dobre praktyki.

    Fakt jest faktem że to urządzenie jest NIEBEZPIECZNE.

  • 105. Data: 2024-08-12 21:05:50
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 20:37, io pisze:

    > Przecież tak jak smrody.

    Nie jak smrody tylko INACZEJ.

    RZADZIEJ ale bardziej spektakularnie i z większymi szkodami i
    roboczogodzinami strażaków.

    Palą się nowe elektryki. Myślisz że degradacja baterii będzie postępować
    na tyle szybko aby to zachowanie z wiekiem się nie nasilało?

  • 106. Data: 2024-08-12 21:37:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 11 Aug 2024 15:19:36 +0200, w <v9adpj$u3j$2@news.chmurka.net>, io
    <i...@o...pl.invalid> napisał(-a):

    > Czyli od razu się palą a elektryki nie. No to chyba lepiej.

    Tak, to fajnie jest mieć auto po stłuczce, które w każdej chwili może się
    zapalić :D

  • 107. Data: 2024-08-12 21:42:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 12 Aug 2024 10:03:03 +0200, w <v9cfjn$bm0$6@news.chmurka.net>, Cavallino
    <C...@k...pl> napisał(-a):

    > W każdym razie dla chcących porównania, nie trzeba szukać tak daleko:
    >
    > https://forum.elektrowoz.pl/threads/pozary-samochodo
    w-spalinowych.6420/page-35#post-173229

    > Aktualnie 35 strona....

    Patrz, ugasili w kilka minut. Czekamy na klip z pożąru prątka, pamiętajmy o
    limitach YT :)

  • 108. Data: 2024-08-12 21:49:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 21:02, _Master_ pisze:

    > Inne urządzenia mają układ zabezpieczeń przed pikiem po podłączeniu
    > kabla zasilającego.

    Elektryki też mają - tu nie chodzi o pik przy starcie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 109. Data: 2024-08-12 21:51:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 20:51, _Master_ pisze:

    > Mam dziwne przekonanie graniczące z pewnością że ryzyko zapłonu rośnie
    > wraz z pojemnością energetyczną w tej samej objętości.

    Zapewne. Ale jeśli rośnie liniowo, to wychodzi na to samo - dwa razy
    mniejsza pojemność - dwa razy mniejsze ryzyko, ale dwa razy więcej
    ogniw, więc wychodzi na jedno. Tylko ciężej i więcej "paliwa rakietowego".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 110. Data: 2024-08-12 22:21:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 17:42, ptoki pisze:

    > Zawsze cos jest. Ale auto trzeba rozpatrywac jako calosc.
    > To ze w elektryku bateria sie pali bo jest uszkodzona a w benzyniaku bo
    > sie zrobilo zwarcie w instalacji nie robi roznicy.
    Robi, to jest inny ogień, popatrz jak sie palą ogniwa na yt.

    > No, moze robi bo w elektryku kabli wiecej i wiecej elektrycznych
    > odbiornikow pradu wiec moze statystycznie wyjsc ze jednak elektryki pala
    > sie bardziej  bo w obu sa kable ale w elektryku dodatkowo palny
    > akumulator. Ale w benzyniaku sa gorace elementy w komorze silnika (i
    > czesto auta na drodze sie pala z komory silnika) wiec statsy sie moga
    > wyrownywac.
    Ale benzyna jak nie skapnie na wydech to się nie zapali. Reszta silnika
    jest na to za zimna.

    > IMHO pozar jest rownie prawdopodobny w obu przypadkach ale benzyniaka da
    > sie ugasic zalewajac go woda.
    No właśnie, albo pianą czy proszkiem.

    > Elektryk ma cala energie w sobie (w benzyniaku druga czesc zasobu
    > energii to powietrze) i dlatego sie ugasic latwo nie daje...
    Nie tylko energię ale i tlen i w tym jest pies pogrzebany, jedynie
    chłodzenie w wannie
    pozostaje aby zwolnić i zatrzymać reakcję endotermiczną. Nic innego nie
    pomoże, odcinanie tlenu za pomocą gaśnic nic nie daje.

    > Nie wiem czy zelazowe nie sa ciezsze i mniej pojemne. Nie sledze tematu
    > az tak.

    Chyba tak, ale co nas to obchodzi? to będzie mniejszy zasięg ale będzie
    bezpieczniejszy.
    Wożenie kilkuset kilogramowej baterii to i tak wg mnie ślepa uliczka.
    Akumulatory przepływowe które już są i może je usprawnią lepiej by się
    nadawały, co prawda potrzebne by były wtedy dwa zbiorniki na elektrolit
    ale za to tankowanie by było prawie takie same jak paliwem, tankowalo by
    się świeży elektrolit a spuszczało zużyty.

    > Roznie jest. Ale generalnie tak, na poczatku jak sie pali i bak sie nie
    > rozszczelni to daje sie ugasic.
    :)

    > Tak. Niestety.
    > I nie widac poprawy na horyzoncie.
    > Jak patrze na wysilki zwiazane z wodorem to mnie trzesie.
    To też ślepa uliczka, więcej problemów niż zysków, na dodatek nie da się
    go dłużej magazynować bo ucieka. Chyba że w końcu znajdą związek
    chemiczny łatwo wiążący i oddający wodór.

    > Jak juz masz wodor to dodaj mu wegla i stanie sie stabilniejszy.
    > Chyba nawet bardziej kaloryczny OIDP - ale chyba niewiele.
    Czyli wracamy do lpg :)

    > Mam wrazenie ze historycy o dzisiejszym swiecie beda mowic "tacy
    > wyedukowani a tacy glupi"
    Jak na razie to wszystko idzie w złym kierunku.Komputery i dostęp do
    wiedzy miał dać na postęp a tymczasem 99% ludzi wykorzystuje je do
    zabawy i przyjemności jednocześnie głupiejąc jeszcze bardziej.
    Kiedyś w podręczniku kierowcy była instrukcja jak regulować zawory,
    teraz jest ostrzeżenie żeby nie pić płynu do chłodnicy :)

    --
    Janusz