-
11. Data: 2020-02-12 22:54:10
Temat: Re: [Elektryki, autobusy] Bus-pas dla elektryków a sygnalizacja...
Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>
On 11/02/2020 21:31, kk wrote:
> Tam przejście dla pieszych jest. Światło czerwone dla zwykłych pojazdów
> świeci się dłużej chyba po to by zatrzymać je przed pieszymi pędzącymi
> do autobusów. Kolizji z innymi pojazdami chyba nie może być. Z pieszymi
> też nie, tylko wtargnąć mi nie mogą.
A (bardzo duże A). Z jakiegoś powodu myślałem, że to skrzyżowanie dwóch
dróg kołowych.
Jak to tylko piesi, to do niedawna wg mnie mogłeś standardowo: długie
światła, klakson, wycieraczki i jedziesz. No bo sygnalizacja Ciebie nie
dotyczy, a pieszy na chodniku nie miał pierwszeństwa. No ale teraz w
przepisach jest inaczej.
Widziałem tego rodzaju sygnalizację na wielu drogach, z tym że poza
Polską. Chyba najbardziej zbliżona instalacja (chyba że znów nie do
końca zrozumiałem) to ulica z buspasem, w jednym miejscu przystanek, za
przystankiem przejście dla pieszych osygnalizowane jak opisujesz, za
przejściem koniec buspasa, a dalej, 100 czy 200 metrów, skrzyżowanie.
Oficjalnym powodem zastosowania tam osobnej sygnalizacji dla autobusów i
dawanie autobusom pionowej pałki z wyprzedzeniem, a reszcie zielonego
światła z jakimś opóźnieniem (~30 sekund?) było umożliwienie autobusom
odjazdu z przystanku i wjechania na wewnętrzny pas, by na wspomnianym
skrzyżowaniu móc łatwo skręcić bez przebijania się przez sznur pojazdów
na pasie dla wszystkich.
--
MF
-
12. Data: 2020-02-15 14:44:42
Temat: Re: [Elektryki, autobusy] Bus-pas dla elektryków a sygnalizacja...
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-02-12 22:54, MF wrote:
> On 11/02/2020 21:31, kk wrote:
>> Tam przejście dla pieszych jest. Światło czerwone dla zwykłych
>> pojazdów świeci się dłużej chyba po to by zatrzymać je przed pieszymi
>> pędzącymi do autobusów. Kolizji z innymi pojazdami chyba nie może być.
>> Z pieszymi też nie, tylko wtargnąć mi nie mogą.
>
> A (bardzo duże A). Z jakiegoś powodu myślałem, że to skrzyżowanie dwóch
> dróg kołowych.
Ja też nie byłem pewien. Jeżdżę tu i tam i tylko sama sygnalizacja
zwróciła moj uwagą i dopiero jak zacząłem zastanawiać się to wyszło, że
tam o przejście chodzi. No ale ogólnie światło to światło.
>
> Jak to tylko piesi, to do niedawna wg mnie mogłeś standardowo: długie
> światła, klakson, wycieraczki i jedziesz. No bo sygnalizacja Ciebie nie
> dotyczy, a pieszy na chodniku nie miał pierwszeństwa. No ale teraz w
> przepisach jest inaczej.
>
> Widziałem tego rodzaju sygnalizację na wielu drogach, z tym że poza
> Polską. Chyba najbardziej zbliżona instalacja (chyba że znów nie do
> końca zrozumiałem) to ulica z buspasem, w jednym miejscu przystanek, za
> przystankiem przejście dla pieszych osygnalizowane jak opisujesz, za
> przejściem koniec buspasa, a dalej, 100 czy 200 metrów, skrzyżowanie.
> Oficjalnym powodem zastosowania tam osobnej sygnalizacji dla autobusów i
> dawanie autobusom pionowej pałki z wyprzedzeniem, a reszcie zielonego
> światła z jakimś opóźnieniem (~30 sekund?) było umożliwienie autobusom
> odjazdu z przystanku i wjechania na wewnętrzny pas, by na wspomnianym
> skrzyżowaniu móc łatwo skręcić bez przebijania się przez sznur pojazdów
> na pasie dla wszystkich.
>
Tak, to coś takiego. W ogóle to zweryfikowałem naocznie, tam jest
sygnalizacja obok drogi, czyli wydaje się trzeba się do niej zastosować
niezależnie od sygnalizacji nad konkretnymi pasami, więc czerwone jednak
będzie blokowało na buspasie. I potwierdzam, że jest to sygnalizacja
tramwajowa ST a nie autobusowa SB, mimo, że tramwaje tamtędy nie jeżdżą.
Czyli autobusy też powinny czekać na buspasie na zielone a nie na
pionową kreskę.
-
13. Data: 2020-02-17 09:07:31
Temat: Re: [Elektryki, autobusy] Bus-pas dla elektryków a sygnalizacja...
Od: cyklista <c...@k...pl>
kk pisze:
>
> Tak, to coś takiego. W ogóle to zweryfikowałem naocznie, tam jest
> sygnalizacja obok drogi, czyli wydaje się trzeba się do niej zastosować
> niezależnie od sygnalizacji nad konkretnymi pasami, więc czerwone jednak
> będzie blokowało na buspasie. I potwierdzam, że jest to sygnalizacja
> tramwajowa ST a nie autobusowa SB, mimo, że tramwaje tamtędy nie jeżdżą.
> Czyli autobusy też powinny czekać na buspasie na zielone a nie na
> pionową kreskę.
Widzisz, jednak normalne oznakowanie, jak z kreska nie ma napisu BUS to
muszą tak samo stać przecież tramwajem nie są.
Druga sprawa to bezsens tego opóźnienia 30s czy u nas 5 sekund, dla
autobusu to powinno być w takim miejscu cały czas pionowe (jak
oczywiście nie ma przed właściwym skrzyżowaniem żadnych pasów
regulowanych światłami czy innego kolizyjnego ruchu)
--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus