-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.albasani.net!news.mix
min.net!aioe.org!.POSTED.GWIe2Po1xieDK6R504XHpA.user.gioia.aioe.org!not-for-mai
l
From: MF <n...@n...noproblem.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [Elektryki, autobusy] Bus-pas dla elektryków a sygnalizacja...
Date: Wed, 12 Feb 2020 21:54:10 +0000
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 28
Message-ID: <2...@k...wujka.marcina>
References: <r1puaq$l7n$1@news.icm.edu.pl>
<7...@k...wujka.marcina>
<r1s9di$vf1$1@news.icm.edu.pl>
<4...@k...wujka.marcina>
<r1v6fd$d10$1@news.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: GWIe2Po1xieDK6R504XHpA.user.gioia.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.4.1
Content-Language: pl-PL
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2671924
[ ukryj nagłówki ]On 11/02/2020 21:31, kk wrote:
> Tam przejście dla pieszych jest. Światło czerwone dla zwykłych pojazdów
> świeci się dłużej chyba po to by zatrzymać je przed pieszymi pędzącymi
> do autobusów. Kolizji z innymi pojazdami chyba nie może być. Z pieszymi
> też nie, tylko wtargnąć mi nie mogą.
A (bardzo duże A). Z jakiegoś powodu myślałem, że to skrzyżowanie dwóch
dróg kołowych.
Jak to tylko piesi, to do niedawna wg mnie mogłeś standardowo: długie
światła, klakson, wycieraczki i jedziesz. No bo sygnalizacja Ciebie nie
dotyczy, a pieszy na chodniku nie miał pierwszeństwa. No ale teraz w
przepisach jest inaczej.
Widziałem tego rodzaju sygnalizację na wielu drogach, z tym że poza
Polską. Chyba najbardziej zbliżona instalacja (chyba że znów nie do
końca zrozumiałem) to ulica z buspasem, w jednym miejscu przystanek, za
przystankiem przejście dla pieszych osygnalizowane jak opisujesz, za
przejściem koniec buspasa, a dalej, 100 czy 200 metrów, skrzyżowanie.
Oficjalnym powodem zastosowania tam osobnej sygnalizacji dla autobusów i
dawanie autobusom pionowej pałki z wyprzedzeniem, a reszcie zielonego
światła z jakimś opóźnieniem (~30 sekund?) było umożliwienie autobusom
odjazdu z przystanku i wjechania na wewnętrzny pas, by na wspomnianym
skrzyżowaniu móc łatwo skręcić bez przebijania się przez sznur pojazdów
na pasie dla wszystkich.
--
MF
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=