-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: kk <k...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [Elektryki, autobusy] Bus-pas dla elektryków a sygnalizacja...
Date: Sat, 15 Feb 2020 14:44:42 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 40
Message-ID: <r28skf$ad5$1@news.icm.edu.pl>
References: <r1puaq$l7n$1@news.icm.edu.pl>
<7...@k...wujka.marcina>
<r1s9di$vf1$1@news.icm.edu.pl>
<4...@k...wujka.marcina>
<r1v6fd$d10$1@news.icm.edu.pl>
<2...@k...wujka.marcina>
NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1581774287 10661 78.10.177.126 (15 Feb 2020 13:44:47 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 15 Feb 2020 13:44:47 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.5.0
In-Reply-To: <2...@k...wujka.marcina>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2672036
[ ukryj nagłówki ]On 2020-02-12 22:54, MF wrote:
> On 11/02/2020 21:31, kk wrote:
>> Tam przejście dla pieszych jest. Światło czerwone dla zwykłych
>> pojazdów świeci się dłużej chyba po to by zatrzymać je przed pieszymi
>> pędzącymi do autobusów. Kolizji z innymi pojazdami chyba nie może być.
>> Z pieszymi też nie, tylko wtargnąć mi nie mogą.
>
> A (bardzo duże A). Z jakiegoś powodu myślałem, że to skrzyżowanie dwóch
> dróg kołowych.
Ja też nie byłem pewien. Jeżdżę tu i tam i tylko sama sygnalizacja
zwróciła moj uwagą i dopiero jak zacząłem zastanawiać się to wyszło, że
tam o przejście chodzi. No ale ogólnie światło to światło.
>
> Jak to tylko piesi, to do niedawna wg mnie mogłeś standardowo: długie
> światła, klakson, wycieraczki i jedziesz. No bo sygnalizacja Ciebie nie
> dotyczy, a pieszy na chodniku nie miał pierwszeństwa. No ale teraz w
> przepisach jest inaczej.
>
> Widziałem tego rodzaju sygnalizację na wielu drogach, z tym że poza
> Polską. Chyba najbardziej zbliżona instalacja (chyba że znów nie do
> końca zrozumiałem) to ulica z buspasem, w jednym miejscu przystanek, za
> przystankiem przejście dla pieszych osygnalizowane jak opisujesz, za
> przejściem koniec buspasa, a dalej, 100 czy 200 metrów, skrzyżowanie.
> Oficjalnym powodem zastosowania tam osobnej sygnalizacji dla autobusów i
> dawanie autobusom pionowej pałki z wyprzedzeniem, a reszcie zielonego
> światła z jakimś opóźnieniem (~30 sekund?) było umożliwienie autobusom
> odjazdu z przystanku i wjechania na wewnętrzny pas, by na wspomnianym
> skrzyżowaniu móc łatwo skręcić bez przebijania się przez sznur pojazdów
> na pasie dla wszystkich.
>
Tak, to coś takiego. W ogóle to zweryfikowałem naocznie, tam jest
sygnalizacja obok drogi, czyli wydaje się trzeba się do niej zastosować
niezależnie od sygnalizacji nad konkretnymi pasami, więc czerwone jednak
będzie blokowało na buspasie. I potwierdzam, że jest to sygnalizacja
tramwajowa ST a nie autobusowa SB, mimo, że tramwaje tamtędy nie jeżdżą.
Czyli autobusy też powinny czekać na buspasie na zielone a nie na
pionową kreskę.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.20 09:07 cyklista
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=