-
561. Data: 2017-05-26 12:54:13
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2017-05-26 o 00:31, J.F. pisze:
> Mialo byc "dowolnie". A wtedy bagaznika zaczyna brakowac :-)
Dlatego pierwotnie zastosowałem dupochron i napisałem "praktycznie
dowolną".;)
Ale generalnie sprowadza się to do tego, że można w łatwy i szybki
sposób zwiększyć zasięg silnika spalinowego tak żeby do jakiejś,
niekoniecznie najbliższej, stacji benzynowej się doczłapać.
> Mozna dodatkowe aku zapakowac, mozna generator pradotworczy :-)
Dodatkowe aku, to zwiększona masa, no i zajmują sporo miejsca, a
generator prądotwórczy powoduje, że przestaje to być samochód na prąd.
Zresztą zespoły silnik spalinowy-generator-silnik elektryczny są/były
stosowane już wiele lat temu w lokomotywach.
-
562. Data: 2017-05-26 12:58:46
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2017-05-26 o 09:29, T. pisze:
> Tu kilka dygresji na temat sprężonego powietrza - jego uzyskiwanie jest
> bardzo drogie, bowiem większość energii sprężania tracona jest na
> ciepło. Z kolei jest to per saldo tańsze od napędu benzynowego, bowiem
> do sprężania można korzystać mimo wszystko z energii elektrycznej -
> tańszej od tej uzyskanej bezpośrednio z paliw płynnych.
No niestety ale bilans energetyczny wychodzi na korzyść spalonego na
miejscu paliwa płynnego, to podatki i akcyza powodują, że prąd jest na
razie tańszy.
-
563. Data: 2017-05-26 13:46:48
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"nadir" <n...@h...org> wrote in message
news:59273aff$0$643$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2017-05-25 o 21:08, Pszemol pisze:
>
>> Ile kosztuje w tej samej IKEI parówka w bułce? Jestem pewny że wyjdzie
>> drożej niż ta sama parówka w paczce 10 sztuk w ALDI.
>
> No ale to jest argument za czym?
Ktoś argumentował, że ładowanie ze 30zł w IKEI to drogo.
> Poza tym, akurat w IKEI są najtańsze parówki w bułce w naszej szerokości
> geograficznej. Nie wiem jak z jakością bo koneserem nie jestem ale kolejki
> się po nie ustawiają, więc kto to je.
Taniej niż w paczkach po 10 sztuk w ALDI?
-
564. Data: 2017-05-26 14:21:46
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Przemyslaw P." <p...@g...com> wrote in message
news:d25c4347-0de0-4024-b5e0-e92d6cc6f8ce@googlegrou
ps.com...
> Czyżby nowe rozwiązanie dla elektryków?
> Pewnie nie w każdej latarni będzie można ładować,
> ale jest to jakieś rozwiązanie dla mieszkańców nie posiadających domu i
> garażu:
> http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/10
45744,samochod-elektryczny-ladowanie.html
> O ile wyjdzie w ogóle poza fazę projektu i komuś będzie się chciało
> wdrożyć to w życie...
Pomysł świetny, ale bez dwukierunkowości która z pewnością podnosi koszt.
A jest zupełnie niepotrzebna - nie wyobrażam sobie aby ktoś przy zdrowych
zmysłach chciał zamieniać trwałość kosztownych do wymiany akumulatorów
w aucie elektrycznym na te kilka groszy za odsprzedanie elektrowni energii
elektrycznej po cenie hurtowej którą się kupiło po cenie detalicznej.
Mam nadzieję że ta głupia decyzja o dodaniu dwukierunkowości nie ubije
pomysłu.
-
565. Data: 2017-05-26 14:23:43
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"T." <k...@i...pl> wrote in message
news:5927f064$0$5140$65785112@news.neostrada.pl...
> Ładowanie przy latarni to pikuś, ale jak kasować za to ładowanie? :-)
> Trzeba latarnię podłączyć do licznika, licznik do jakiegoś np. automatu
> wrzutowego albo innego ustrojstwa (np. aplikacja zdalnie włączająca prąd),
> a to już koszty i skomplikowanie systemu.
Po co aparat wrzutowy? Myślisz kategoriami XX wieku...
Mamy XXI wiek, każdy ma smartfona, latarnie mają chipy IoT.
Wszystkie latarnie połączone w sieć. Nie widzę problemu.
-
566. Data: 2017-05-26 14:38:16
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5928095b$0$5162$6...@n...neostrada
.pl...
W dniu 2017-05-26 o 00:31, J.F. pisze:
>> Mialo byc "dowolnie". A wtedy bagaznika zaczyna brakowac :-)
>Dlatego pierwotnie zastosowałem dupochron i napisałem "praktycznie
>dowolną".;)
>Ale generalnie sprowadza się to do tego, że można w łatwy i szybki
>sposób zwiększyć zasięg silnika spalinowego tak żeby do jakiejś,
>niekoniecznie najbliższej, stacji benzynowej się doczłapać.
W skali Europy owszem.
W skali Syberii juz niekoniecznie, bo ile tych kanistrow zapakujesz i
na ile km starcza.
J.
-
567. Data: 2017-05-26 14:47:18
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5927d94d$0$5160$6...@n...neostrada
.pl...
W dniu 2017-05-26 o 00:31, J.F. pisze:
>>> W elektryku to nie przejdzie.
>> No jak nie, jak tak ?
>> Mozna dodatkowe aku zapakowac, mozna generator pradotworczy :-)
>
>Ps. Sądzę, że w dobie braku miejsc do ładowania wkrótce właściciele
>elektryków zaczną żądać od konstruktorów aut typu hybryda - jedziesz
>na prądzie, a jak się skończy, to dalej zasuwasz na spalinowym :-)
Hybrydy juz sa. Teraz to kwestia wyboru co sie kupi.
Hybryda nie budzi moich oporow ... ale z kolei wspolczesne zasieg na
baterii maja malutki.
Tym niemniej - na codzienna jazde po miescie by starczylo, a w trase
tez w kazdej chwili wyjechac mozna.
Tylko - trzeba zrobic gniazdko do ladowania baterii. Pierwsze Priusy
np nie mialy.
Uklon w strone organow podatkowych ?
>Choć można by próbować np. zabierać butlę ze sprężonym powietrzem i
>wyposażyć auto w mały silnik na sprężone powietrze. Przynajmniej
>awaryjnie można by gdzieś dojechać :-)
To juz chyba lepiej awaryjny akumulator, na kolejne 10 .. 20 czy 40
km..
>Tu kilka dygresji na temat sprężonego powietrza - jego uzyskiwanie
>jest bardzo drogie, bowiem większość energii sprężania tracona jest
>na ciepło. Z kolei jest to per saldo tańsze od napędu benzynowego,
>bowiem do sprężania można korzystać mimo wszystko z energii
>elektrycznej - tańszej od tej uzyskanej bezpośrednio z paliw
>płynnych.
Obawiam sie, ze bedzie podobnie drogie.
Niepotrzebna komplikacja znaczy sie.
A zasieg na tym samym silniku bedzie znikomy.
A wiec ... elektryk z turbina spalinowa, ogniwami paliwowymi na wodor,
wytwornica wodoru z benzyny ... ogniwa paliwowe na alkohol bylyby
pewnie najlepsze, ale cos ich nie ma. Mialy byc, a nie ma.
J.
-
568. Data: 2017-05-26 14:50:39
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: WS <L...@c...pl>
On Friday, May 26, 2017 at 2:23:39 PM UTC+2, Pszemol wrote:
> Po co aparat wrzutowy? Myślisz kategoriami XX wieku...
> Mamy XXI wiek, każdy ma smartfona, latarnie mają chipy IoT.
> Wszystkie latarnie połączone w sieć. Nie widzę problemu.
Zapewne glowny problem to brak mocy i przekroj przewodow.
np. u nas w Krakowie ostanio zmieniono czesc oswietlenia - ponad 4300 lamp na LEDowe,
wg googla "Przetarg obejmował też wymianę 150 km okablowania podziemnego, 116 szaf
sterowniczych, 4 tys. słupów oświetleniowych. W ramach umowy powstanie również system
sterowania oświetleniem"
Czas zwrotu inwestycji wg jakies gazety ~40 lat, czyli nigdy...
Domyslam sie (bo nie chce mi sie szukac) wymieniajac "po taniosci" kable uwzgledniono
mnieszy pobor pradu przez LEDy, a teraz chcialbys 25kW extra do slupa podlaczyc (albo
i wielokrotnosc, bo 2 samochody rownoczesnie sie zmieszcza ;) )
Ogolnie jest problem z dostepna moca...
np. robie teraz remont mieszkania, z bida zgodzili sie na zwiekszenie mocy z 4kW 1
faza na 7kW 3fazowy...
W garazu mam prad, ale bezpiecznik taki, ze malej szlifierki katowej bez soft startu
nie moge wlaczyc.
Wszystko rozbija sie o wymiany kabli i transformatorow... Pewnie przez cala noc bym
samochod naladowal, ale projekt tej instalacji na 99.99% nie zkladal, ze rownoczesnie
max moc bedzie pobierala np. 1/3 garazy ;) wiec i tak do przerobki jak elektryki sie
rozpowszechnia
WS
-
569. Data: 2017-05-26 14:55:31
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2017-05-26 o 13:46, Pszemol pisze:
> Ktoś argumentował, że ładowanie ze 30zł w IKEI to drogo.
Jeżeli nie płacisz za zużyty prąd a za samą możliwość podłączenia się,
to to jest drogo.
> Taniej niż w paczkach po 10 sztuk w ALDI?
Nie mam pojęcia ile kosztują parówki w ALDI, a tym bardziej jakie to ma
przełożenie na popularność elektryków?
-
570. Data: 2017-05-26 15:34:14
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: s...@g...com
W dniu piątek, 26 maja 2017 14:21:43 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> "Przemyslaw P." <p...@g...com> wrote in message
> news:d25c4347-0de0-4024-b5e0-e92d6cc6f8ce@googlegrou
ps.com...
> > Czyżby nowe rozwiązanie dla elektryków?
> > Pewnie nie w każdej latarni będzie można ładować,
> > ale jest to jakieś rozwiązanie dla mieszkańców nie posiadających domu i
> > garażu:
> > http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/10
45744,samochod-elektryczny-ladowanie.html
> > O ile wyjdzie w ogóle poza fazę projektu i komuś będzie się chciało
> > wdrożyć to w życie...
>
> Pomysł świetny, ale bez dwukierunkowości która z pewnością podnosi koszt.
> A jest zupełnie niepotrzebna - nie wyobrażam sobie aby ktoś przy zdrowych
> zmysłach chciał zamieniać trwałość kosztownych do wymiany akumulatorów
> w aucie elektrycznym na te kilka groszy za odsprzedanie elektrowni energii
> elektrycznej po cenie hurtowej którą się kupiło po cenie detalicznej.
> Mam nadzieję że ta głupia decyzja o dodaniu dwukierunkowości nie ubije
> pomysłu.
Ten nius to taki fakenews.
Taniość słupa jako miejsca z zasilaniem jest taka se.
Prościej po prostu budować parkingi i zamiast słupków z łańcuchami montować słupki z
licznikiem i gniazdkiem.
A samochód identyfikowac przez złącze zasilania.
Tak aby oplacona energia poszła w auto a nie w czajnik babci handlującej pietruszka
2m dalej...
Technicznie tu nie ma nic trudnego.
Ani w budowie takiej infrastruktury ani w jej projekcie.
Problem jest tylko i wyłacznie w obwieszczeniu normy i ogólnokrajowej/europejskiej
strategii.