    From: "miumiu" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryczne samochody
    Date: Wed, 10 May 2017 07:56:31 +0200

    > Infrastruktura się będzie rozwijać równolegle.
    > Potrzebne są też ładowarki poza domem, tak jak dzisiejsze stacje
    > benzynowe.
    > Tesla już buduje swoje "super chargers" co w pół godziny naładują 250-300
    > mil zasięgu.

    Jasne, no problemo, tylko teraz policz ile taki supercharger który ma
    naladowac akumulator 80KWh (taki jest w tesli) musi pobrac prądu przez siec.
    Jesli ładowanie ma trwac pol godziny to moc pobierana to 160kW czyli tyle co
    kilkadziesiąt żelazek włączonych naraz. Takie przyłącze to ma blok
    wielorodzinny. Jesli to ma sie rozwijac to sieci energetyczne muszą byc
    totalnie przebudowane. Ja bym kupowal akcje firm kablowych, bo taka
    infrastruktura bedzie wymagala poteznych grubych kabli. Bo cale to paliwo
    będzie teraz musialo nagle "przejsc przez kable" ;)