  • 121. Data: 2017-08-14 13:38:22
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:omrnh1$qg9$1...@n...news.atman.pl...
    > W Czarnobylu zgineło jakiś promil tego,
    >Zależy jak liczyć, bo szacunki są od trzydziestukilku do setek
    >tysięcy. Prawda jest zapewne pośrodku.

    100 tys czy geometrycznie - 1 tys ? :-)

    Tu nie o ludzi chodzi, to nie bomba atomowa, tu o te 15-30km terenu
    chodzi.
    My takim duzym krajem nie jestesmy.
    Co prawda gmina Krokowa (tam gdzie Zarnowiec) liczy tylko 10 tys osob

    >Wiesz, picie napromieniowanej wody też bywało modne;)

    Sanatoria radonowe nadal sa w uzyciu.

    J.

  • 122. Data: 2017-08-14 13:48:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.08.2017 o 13:38, J.F. pisze:

    > 100 tys czy geometrycznie - 1 tys ? :-)

    Pewnie coś koło kilkunastu (niskich). Głównie wśród likwidatorów. Ciężko
    oszacować, wszak ZSRR nigdy nie było uznawane za wiarygodne źródło, a
    jeszcze po drodze się rozpadli. Tak czy inaczej - "zamieszanych" było
    jakieś pół miliona - z jednej strony na wariackich papierach to robili,
    z drugiej raz się zrzygałeś, to cię odsyłali. Mieszkańcy Prypeci maja
    się dla odmiany bardzo dobrze, tylko że 30 km dalej. I dzieci ich dzieci
    mają zaklepaną pracę w zonie. Żyją dłużej niż średnia na Ukrainie
    (głównie za sprawą lepszej opieki medycznej).

    > Tu nie o ludzi chodzi, to nie bomba atomowa, tu o te 15-30km terenu chodzi.
    > My takim duzym krajem nie jestesmy.

    Akurat na Ukrainie nieużytków sporo. Potraktuj to jak rezerwat o
    śrdenicy 30 km i okazuje się, że tragedii nie ma. To nie Japonia i w
    sumie na zadupiu było.

    > Sanatoria radonowe nadal sa w uzyciu.

    No to skoro radioaktywana woda ma być zdrowa, to czemu nie wyziewy z tdika?

    Shrek

  • 123. Data: 2017-08-14 14:54:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Akurat na Ukrainie nieużytków sporo. Potraktuj to jak rezerwat o
    >śrdenicy 30 km i okazuje się, że tragedii nie ma.

    A u nas ?

    >To nie Japonia i w sumie na zadupiu było.

    W Japonii jakims cudem tez tragedii nie ma/nie bylo.
    Widac i tam malo kto chce mieszkac na zadupiu.

    >No to skoro radioaktywana woda ma być zdrowa, to czemu nie wyziewy z
    >tdika?

    No ba, te wredne tlenki azotu powoduja powstanie ozonu, a przeciez
    brakiem ozonu nas straszono :-)

    J.

  • 124. Data: 2017-08-14 15:26:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Aug 2017 13:24:53 +0200, Shrek napisał(a):

    > Oczywiście - przy założeniu, że czysty prad z wiatraków trafia do tesli
    > i żarówek led, a zły z węgla do starych żarówek oświetlających stacje
    > benzynowe i pomp na nich;)

    No właśnie. Zapomniałeś o "czystym prądzie". W takich krajach jak
    Norwegia, Szwecja, Japonia (jak już odpali swoje reaktory po Fukuszimie
    odstawione) czy Niemcy elektryk prawie nie kopci. Dodatkowy zysk jest z
    praktycznej eliminacji strat przesyłowych ponieważ wiatraki i
    fotowoltaikę stawia się na krańcach sieci. Także rozpowszechniają się
    domowe stacje akumulatorowe (Tesla) co spłaszcza szczyty zapotrzebowania
    na energię. Zresztą, elektryk może pełnić rolę takiej stacji z
    powodzeniem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 125. Data: 2017-08-14 15:28:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 1:21 PM, Shrek wrote:
    > Nie - Wisiaczek zawarł dwie tezy - że elektryki kopcą gdzie indziej "w
    > dwójnasób" co jest bliskie prawdy jeśli ograniczymy się do emisji CO2 i
    > następnie, że podobnie jest z atomem (co jest trzecią prawdą).

    To jest gówno prawda. Atom jest najczystszym źródłem enegrii o takiej
    mocy znanym ludzkości mającym zastosowanie komercyjne. Miejmy nadzieje
    że pierwszym będzie niedługo fuzja.

    > Z ciekawości - mógłbyś mnie nakierować na posta z wyjaśnieniem tej
    > idiotycznej metodyki?

    Porównano koszt produkcji samochodu elektrycznego w CO2 z eksploatacją
    samochodu spalinowego. Ktoś "zapomniał" doliczyć koszt produkcji
    samochodu spalinowego.

    > Czyli brudny, nastoletni pasek w tedeiku "daje" mniej niż nówka sztuka
    > ekologiczna tesla.
    > Co jest nie tak w tej metodyce?

    Zakładanie że świat opiera się o elektrownie węglowe. Dodatkowo
    zakładanie że kraje ktorych nie stać na elektrownie atomowe mają więcej
    tesli.

    > emitują więcej CO2 niż spalinki. Oczywiście wiem, ze tesle mogą jeżdzić
    > na prąd z wiatraczków, elekrowni wodnych, czy nawet przebrzydły atom,
    > ale jednak w zdecydowanej większości jeżdzą na węgiel.

    Nie. Prawde mowić elektrowie węglowe sa w silnym odwrocie od dawna. Mają
    chyba jak pamiętam mniej niż 40% i to maleje od 1995 roku z coraz
    wieksza dynamiką. Więc żadna zdecydowana większośc, chyba że mówisz o
    jakimś dziadowskim kraju na zadupiu Europy gdzie rząd uwzględnia opinie
    wszelakich Wiesiaczków przy budowie zaplecza energetycznego.

  • 126. Data: 2017-08-14 15:29:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Taka drobna uwaga. Wszyscy sie czepiaja co2. A to ze z co2 robi sie na Ziemi jedzenie
    nikt nie zauwaza. Ludzi przybywa musi byc wiecej jedzenia. Ocieplenie spowoduje ze
    tereny ktore teraz sa za zimne dla wegetacji stana sie terenami uprawnymi. Odbedzie
    sie to kosztem innych terenow. Powieksza sie w tej chwili strefa rownikowa, ktora i
    tak nie jest przyjazna uprawom. Mnie nie przeszkadza ze w Polsce beda rosly arbuzy,
    banany, mandarynki a zbiory zborz beda dwa razy do roku. Ludzkosc czeka fala
    migracji. Miejsca na Ziemi jest dostatecznie duzo. Brakuje miejsca na produkcje
    zywnosci. Straty terenow zwiazane z ociepleniem beda niewielkie za to przyrost
    terenow pod osadnictwo i uprawy ogromny. Kopaliny i produkowany z nich co2 nalezy
    uznac za super depozyt jaki zostawila nam natura a nie za przeklenstwo.

  • 127. Data: 2017-08-14 15:29:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.08.2017 o 14:54, J.F. pisze:

    > A u nas ?

    Zależy gdzie. Ale np na ze 25 kilosów na południe od Słupska by się taki
    rezerwat zmieścił bez większych problemów;)

    Shrek

  • 128. Data: 2017-08-14 15:34:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Aug 2017 06:29:15 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Mnie nie przeszkadza ze w Polsce beda rosly arbuzy, banany, mandarynki a zbiory
    zborz beda dwa razy do roku.

    3/4 ludzkości mieszka na terenach które będą zalane jak lodowce
    stopnieją kiedy już bedzie te kilka st więcej. Wtedy cię wezmą w kamasze
    żebyś strzelał do murzynów szturmujacych granicę :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 129. Data: 2017-08-14 15:50:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No właśnie. Zapomniałeś o "czystym prądzie". W takich krajach jak
    > Norwegia, Szwecja, Japonia (jak już odpali swoje reaktory po Fukuszimie
    > odstawione) czy Niemcy elektryk prawie nie kopci.

    Norwegia - 5 milionów ludzi, 15 osób na km. Rzeczywiście reprezentatywny
    przykład.

    Szwecja 10 milionow, 22 osoby na km2.

    Japonia - O normalny kraj - ponad 100 milionów obywateli - 340 na km kw.
    Energetyka - 57% węgiel, 31% atom. Na inne wiatraki nie starczyło
    miejsca, bo tam w przeciwieństwie do dwóch wzmiankowanych krajów
    mieszkają ludzie.

    Niemcy - drugi w miarę normalny (choć z ekologicznym zajobem) kraj -
    energia odnawialna 30% jednak podstawą jest dalej węgiel.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_Germany#/med
    ia/File:Electricity_Production_in_Germany.svg

    Na marginesie - ci świętojebliwi ekologicznie Niemcy produkują najwięcej
    CO2 w unii - nawet na łba zajmują drugie miejsce.

    Weźmy USA (najbardziej reprezentatywny zapewne) - 16% atom+odnawialne,
    reszta kopalne.

    Więc to prawie nie kopci, to nawet w Niemczech to jest połowa z 17,76 kg
    na 100 czyli prawie 9kg/100 vs 15 z nastoletniego paska tdi z normą euro3.

    W reprezentatywnym przypadku USA dalej tesla kopci CO2 bardziej niż
    wiekowy pasek.

    Shrek.

  • 130. Data: 2017-08-14 15:53:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Taka drobna uwaga. Wszyscy sie czepiaja co2. A to ze z co2 robi sie na Ziemi
    jedzenie nikt nie zauwaza.

    Temat czy z ociepleniem należy na siłę walczyć to odręna para kaloszy.
    Mnie śmieszy że ci popieprzeni "ekolodzy" co się regularnie wbijali na
    chłodnie kominowe z napisem stop CO2 bo globcio, teraz dostają orgazmu,
    bo tesla nie ma rury wydechowej, więc mucha nie siada;)

    Shrek