eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Elektromobilność dostanie też inne impulsy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 20

  • 11. Data: 2020-08-20 22:26:56
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie też inne impulsy
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-08-20 o 18:17, J.F. pisze:

    >>> Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
    >>> ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
    >>> paliw a zysków przyniesie mniej.
    >
    > A za 30 lat ?

    Wedle fanboi będą same elektryki, wedle statystyki masz 50%
    że juz elektryków nie będzie.

    > No dobra - dzierzawa MOP pewnie krotsza.

    Cena gruntu jest wysoka ale nie zabójcza.
    Zabójczy będzie koszt doprowadzenia dojazdu do autostrady,
    podpięcia odpowiedniej linii energetycznej a potem płacenia
    kar. Za nieodebranie mocy lub za przekroczenie.

    >>> Przynajmniej do czasu kiedy ładowanie nie stanie się krótsze od
    >>> tankowania. :-)
    >>> O ile dosyć tanio mogą postawić punkty ładowania właściciele
    >>> istniejących stacji paliw (lub właściciele innej już stojącej
    >>> infrastruktóry) to budowanie nowych stacji ładowania
    >>> jest nieekonomiczne.
    >>
    >> Ale to jest bledne kolo. Bez tych stacji ladowania proces "tankowania"
    >> bedzie trwal dluzej ze wzgledu na ich mala ilosc i zwiazana z tym
    >
    > Kiedys bledne kolo bylo na LPG.
    > Potem na CNG, teraz na wodorze ...
    >
    > LPG sie rozwinelo, CNG u nas pozostalo bledne :-)

    LPG nie było błędnym kołem. Miałeś pełnoprawne auto na benzynę
    w którym mogłeś doinstalować LPG.
    CNG w formie instalacji fabrycznej i pomniejszonego zbiornika
    na benzynę faktycznie już się łapie na błędne koło.


    Pozdrawiam


  • 12. Data: 2020-08-20 22:29:37
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie też inne impulsy
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-08-20 o 17:41, Jacek Maciejewski pisze:

    >> Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
    >> ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
    >> paliw a zysków przyniesie mniej.
    >
    > Ta śmiała diagnoza zapewne została przygotowana w oparciu o rzetelną
    > analizę conajmniej kilkunastu przykładów realizacji zarówno benzynówek
    > jak stacji ładowania? Oczywiście łącznie z późniejszymi kosztami
    > eksploatacji?

    Bo wyliczenie samego obrotu z dziesięciu punktów ładowania i porównanie
    go do obrotu stacji paliw z 9 punktami dystrybutorów było by dla
    fanboja za łatwe. Rozumiem, podaj swoje wyliczenia skoro masz inne. :-)


    Pozdrawiam


  • 13. Data: 2020-08-21 08:03:57
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie też inne impulsy
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 20 Aug 2020 22:29:37 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > W dniu 2020-08-20 o 17:41, Jacek Maciejewski pisze:
    >
    >>> Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
    >>> ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
    >>> paliw a zysków przyniesie mniej.
    >>
    >> Ta śmiała diagnoza zapewne została przygotowana w oparciu o rzetelną
    >> analizę conajmniej kilkunastu przykładów realizacji zarówno benzynówek
    >> jak stacji ładowania? Oczywiście łącznie z późniejszymi kosztami
    >> eksploatacji?
    >
    > Bo wyliczenie samego obrotu z dziesięciu punktów ładowania i porównanie
    > go do obrotu stacji paliw z 9 punktami dystrybutorów było by dla
    > fanboja za łatwe. Rozumiem, podaj swoje wyliczenia skoro masz inne. :-)
    >
    Tak myślałem. Nic nie wiesz ale postanowiłeś błysnąć. Błyszczu,
    błyszczu!
    --
    Jacek
    -I hate haters-


  • 14. Data: 2020-08-21 11:03:06
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie też inne impulsy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5f3edd9b$0$505$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2020-08-20 o 18:17, J.F. pisze:
    >>>> Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
    >>>> ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
    >>>> paliw a zysków przyniesie mniej.
    >
    >> A za 30 lat ?

    >Wedle fanboi będą same elektryki, wedle statystyki masz 50%
    >że juz elektryków nie będzie.

    Albo nie bedzie juz polowy spalinowych ... i z czego Orlen bedzie zyl
    ?

    A propos, jest juz nowy raport Orlenu
    https://www.orlen.pl/PL/RelacjeInwestorskie/Informac
    jeFinansowe/Strony/default.aspx

    Przychody w II kw - 17mld. Rok temu bylo 29 mld.

    Efekt wirusa, czy spadku cen ?

    Rzeczywiste wyniki ... trudno powiedziec, jesli sprzedawali stare
    zapasy drogo kupione.
    Odkuja sie w przyszlym kwartale.

    >> No dobra - dzierzawa MOP pewnie krotsza.
    >Cena gruntu jest wysoka ale nie zabójcza.
    >Zabójczy będzie koszt doprowadzenia dojazdu do autostrady,

    MOP juz jest. I teraz dzierzawi kto da wiecej.
    A moze wrecz o poddzierzawe chodzi.

    Nawiasem mowiac - ostatnio przegapilem pol baku i zatankowalem na S5 -
    ON po 4.79 na Orlenie.
    Chwile pozniej tablica stoi - stacja Pieprzyka ma 4.39, zdaje sie
    jakis kilometr w bok.
    A po powrocie - we Wroclawiu na Auchan 4.09. Orlena po 4.20 chyba tez
    bym znalazl :-(

    A dojazdu z autostrady nie zrobia na byle zyczenie ... no moze i
    zrobia, ale po zabojczej cenie.

    >podpięcia odpowiedniej linii energetycznej a potem płacenia
    >kar. Za nieodebranie mocy lub za przekroczenie.

    Ale to PGE - linie doprowadzi po kosztach wlasnych, albo i nie - bo
    przeciez juz doprowadzona, choc upgrade moze byc potrzebny.
    A kary zaplaci sama sobie ...

    >>>> O ile dosyć tanio mogą postawić punkty ładowania właściciele
    >>>> istniejących stacji paliw (lub właściciele innej już stojącej
    >>>> infrastruktóry) to budowanie nowych stacji ładowania
    >>>> jest nieekonomiczne.
    >>
    >>> Ale to jest bledne kolo. Bez tych stacji ladowania proces
    >>> "tankowania" bedzie trwal dluzej ze wzgledu na ich mala ilosc i
    >>> zwiazana z tym
    >
    >> Kiedys bledne kolo bylo na LPG.
    >> Potem na CNG, teraz na wodorze ...
    >
    >> LPG sie rozwinelo, CNG u nas pozostalo bledne :-)

    >LPG nie było błędnym kołem. Miałeś pełnoprawne auto na benzynę
    >w którym mogłeś doinstalować LPG.
    >CNG w formie instalacji fabrycznej i pomniejszonego zbiornika
    >na benzynę faktycznie już się łapie na błędne koło.

    Jakby nie bylo LPG, to pewnie bys sie pogodzil z wadami CNG, najwyzej
    bys tankowal benzyne co 200km i/lub wozil kanisterek :-P
    Albo kupil benzyniaka i wstawil zbiornik CNG.

    Ale LPG juz bylo, i CNG mialo za malo zalet - tzn mialo za duzo wad, a
    cena nie byla az tak atrakcyjna :-)

    J.



  • 15. Data: 2020-08-21 11:20:03
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie też inne impulsy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rhm0rs$jlo$1$h...@n...chmurka.net...
    On 20/08/2020 14:39, J.F. wrote:
    > Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    > https://www.tabletowo.pl/pge-elektromobilnosc-stacje
    -ladowania/
    >> "Polska Grupa Energetyczna zrezygnowała z rozwoju i inwestowania w
    >> stacje ładowania samochodów elektrycznych. To kolejny cios, który
    >> może negatywnie wpłynąć na rozwój elektromobilności w Polsce."
    > A moze chodzi tylko o ten drobiazg:
    > "PGE Nowa Energia i 4Mobility zrezygnowali z podpisania umów z
    > GDDKiA, które dotyczyły dzierżawy nieruchomości pod stacje ładowania
    > na MOP-ach."
    >
    >No i jak to sie ma do pracy nad Izera? ;)

    Pomylily mi sie spolki, ta od Izery to ElectroMobiliy :-)

    J.


  • 16. Data: 2020-08-21 12:12:34
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie też inne impulsy
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/08/2020 10:20, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:rhm0rs$jlo$1$h...@n...chmurka.net...
    > On 20/08/2020 14:39, J.F. wrote:
    >> Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup
    >> https://www.tabletowo.pl/pge-elektromobilnosc-stacje
    -ladowania/
    >>> "Polska Grupa Energetyczna zrezygnowała z rozwoju i inwestowania w
    >>> stacje ładowania samochodów elektrycznych. To kolejny cios, który
    >>> może negatywnie wpłynąć na rozwój elektromobilności w Polsce."
    >> A moze chodzi tylko o ten drobiazg:
    >> "PGE Nowa Energia i 4Mobility zrezygnowali z podpisania umów z GDDKiA,
    >> które dotyczyły dzierżawy nieruchomości pod stacje ładowania na MOP-ach."
    >>
    >> No i jak to sie ma do pracy nad Izera? ;)
    >
    > Pomylily mi sie spolki, ta od Izery to ElectroMobiliy :-)
    >
    > J.
    >

    Co nie zmienia faktu, ze uboga ilosc rzadowych ladowarek przelozy sie na
    sukces w sprzedazy narodowego auta elektrycznego ;)


  • 17. Data: 2020-08-21 12:40:41
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie też inne impulsy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rho6mj$t4m$1$h...@n...chmurka.net...
    On 21/08/2020 10:20, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    [...]
    >>> https://www.tabletowo.pl/pge-elektromobilnosc-stacje
    -ladowania/
    >>>> "Polska Grupa Energetyczna zrezygnowała z rozwoju i inwestowania
    >>>> w stacje ładowania samochodów elektrycznych.

    >>> A moze chodzi tylko o ten drobiazg:
    >>> "PGE Nowa Energia i 4Mobility zrezygnowali z podpisania umów z
    >>> GDDKiA,
    >> które dotyczyły dzierżawy nieruchomości pod stacje ładowania na
    >> MOP-ach."
    >>
    >> No i jak to sie ma do pracy nad Izera? ;)
    >
    >> Pomylily mi sie spolki, ta od Izery to ElectroMobiliy :-)
    >
    >Co nie zmienia faktu, ze uboga ilosc rzadowych ladowarek przelozy sie
    >na sukces w sprzedazy narodowego auta elektrycznego ;)

    Jaki tam sukces sprzedazy, chyba nikt w to nie wierzy, a najwyrazniej
    nie PGE, ktora jest jednym z 4 udzialowcow EM :-)

    J.


  • 18. Data: 2020-08-21 17:43:34
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie też inne impulsy
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-08-21 o 11:03, J.F. pisze:

    >>>>> Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
    >>>>> ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
    >>>>> paliw a zysków przyniesie mniej.
    >>
    >>> A za 30 lat ?
    >
    >> Wedle fanboi będą same elektryki, wedle statystyki masz 50%
    >> że juz elektryków nie będzie.
    >
    > Albo nie bedzie juz polowy spalinowych ... i z czego Orlen bedzie zyl ?

    Z drugiej połowy.

    > A propos, jest juz nowy raport Orlenu
    > https://www.orlen.pl/PL/RelacjeInwestorskie/Informac
    jeFinansowe/Strony/default.aspx
    >
    >
    > Przychody w II kw - 17mld. Rok temu bylo 29 mld.
    >
    > Efekt wirusa, czy spadku cen ?

    Ja bym stawiał na debilne decyzje polityków.
    Coś tam komuś obiecali więc spółki skarbu państwa wydają
    zyski na "szczytne cele wybrane przez partię".

    A i na początku tego kwartału zamknęli ludzi w domach więc i obroty
    na stacjach paliw spadły.

    > Rzeczywiste wyniki ... trudno powiedziec, jesli sprzedawali stare zapasy
    > drogo kupione.
    > Odkuja sie w przyszlym kwartale.

    Albo i nie.
    Sporo ludzi miało przerwę w pracy, mniej zarobiło (pechowcy wcale)
    i teraz oszczędzają na wszystkim. Te talony wakacyjne dla dzieci
    to pomoc branży około turystycznej a nie ludziom.

    >>> No dobra - dzierzawa MOP pewnie krotsza.
    >> Cena gruntu jest wysoka ale nie zabójcza.
    >> Zabójczy będzie koszt doprowadzenia dojazdu do autostrady,
    >
    > MOP juz jest. I teraz dzierzawi kto da wiecej.
    > A moze wrecz o poddzierzawe chodzi.

    Raczej nie.
    Koszty dzierżawy kliku metrów kwadratowych pod skrzynkę plus
    dwu miejsc parkingowych nie były by wysokie.
    GDDKiA podobno zażyczyła sobie aby PGE wybudował MOPy pod
    elektryki od podstaw.

    > Nawiasem mowiac - ostatnio przegapilem pol baku i zatankowalem na S5 -
    > ON po 4.79 na Orlenie.
    > Chwile pozniej tablica stoi - stacja Pieprzyka ma 4.39, zdaje sie jakis
    > kilometr w bok.
    > A po powrocie - we Wroclawiu na Auchan 4.09. Orlena po 4.20 chyba tez
    > bym znalazl :-(
    >
    > A dojazdu z autostrady nie zrobia na byle zyczenie ... no moze i zrobia,
    > ale po zabojczej cenie.

    Dokładnie.

    >> podpięcia odpowiedniej linii energetycznej a potem płacenia
    >> kar. Za nieodebranie mocy lub za przekroczenie.
    >
    > Ale to PGE - linie doprowadzi po kosztach wlasnych, albo i nie - bo
    > przeciez juz doprowadzona, choc upgrade moze byc potrzebny.
    > A kary zaplaci sama sobie ...

    Naiwny.
    Powoła się spółkę córkę, zatrudni teściową czy córkę do rady nadzorczej
    i trzeba to potem jakoś rozliczyć.

    >>>>> O ile dosyć tanio mogą postawić punkty ładowania właściciele
    >>>>> istniejących stacji paliw (lub właściciele innej już stojącej
    >>>>> infrastruktóry) to budowanie nowych stacji ładowania
    >>>>> jest nieekonomiczne.
    >>>
    >>>> Ale to jest bledne kolo. Bez tych stacji ladowania proces
    >>>> "tankowania" bedzie trwal dluzej ze wzgledu na ich mala ilosc i
    >>>> zwiazana z tym
    >>
    >>> Kiedys bledne kolo bylo na LPG.
    >>> Potem na CNG, teraz na wodorze ...
    >>
    >>> LPG sie rozwinelo, CNG u nas pozostalo bledne :-)
    >
    >> LPG nie było błędnym kołem. Miałeś pełnoprawne auto na benzynę
    >> w którym mogłeś doinstalować LPG.
    >> CNG w formie instalacji fabrycznej i pomniejszonego zbiornika
    >> na benzynę faktycznie już się łapie na błędne koło.
    >
    > Jakby nie bylo LPG, to pewnie bys sie pogodzil z wadami CNG, najwyzej
    > bys tankowal benzyne co 200km i/lub  wozil kanisterek :-P
    > Albo kupil benzyniaka i wstawil zbiornik CNG.
    >
    > Ale LPG juz bylo, i CNG mialo za malo zalet - tzn mialo za duzo wad, a
    > cena nie byla az tak atrakcyjna :-)

    Można to ując i tak.


    Pozdrawiam


  • 19. Data: 2020-08-21 17:45:41
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie też inne impulsy
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-08-21 o 08:03, Jacek Maciejewski pisze:

    >>>> Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
    >>>> ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
    >>>> paliw a zysków przyniesie mniej.
    >>>
    >>> Ta śmiała diagnoza zapewne została przygotowana w oparciu o rzetelną
    >>> analizę conajmniej kilkunastu przykładów realizacji zarówno benzynówek
    >>> jak stacji ładowania? Oczywiście łącznie z późniejszymi kosztami
    >>> eksploatacji?
    >>
    >> Bo wyliczenie samego obrotu z dziesięciu punktów ładowania i porównanie
    >> go do obrotu stacji paliw z 9 punktami dystrybutorów było by dla
    >> fanboja za łatwe. Rozumiem, podaj swoje wyliczenia skoro masz inne. :-)
    >>
    > Tak myślałem. Nic nie wiesz ale postanowiłeś błysnąć. Błyszczu,
    > błyszczu!

    Jak na razie to udowodniłeś że sam nie znasz obrotów stacji ale
    innym chętnie stawiasz zarzuty. Poprzesz je faktami lub wyliczeniami
    czy będziesz dalej palił głupa?


    Pozdrawiam


  • 20. Data: 2020-09-04 19:41:16
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie też inne impulsy
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-20 14:41, Zenek Kapelinder wrote:
    > czwartek, 20 sierpnia 2020 o 14:08:50 UTC+2 RadoslawF napisał(a):
    >> https://www.tabletowo.pl/pge-elektromobilnosc-stacje
    -ladowania/
    >>
    >> "Polska Grupa Energetyczna zrezygnowała z rozwoju i inwestowania w
    >> stacje ładowania samochodów elektrycznych. To kolejny cios, który może
    >> negatywnie wpłynąć na rozwój elektromobilności w Polsce."
    >>
    >>
    >> Pozdrawiam
    > I dobrze bo elektryczne samochody to pomysł z czapy. Zajebiście drogie, długo się
    ladują, generuja więcej zanieczyszczeń niż spalinowe i jeszcze by się wiele znalazło.
    Elektryczne to powinny być samochodziki do jazdy w dużych miastach. Małe, lekkie,
    tanie toczydelka.
    >

    To to nie to samo?

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: