eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektromobilność dostanie też inne impulsy › Re: Elektromobilność dostanie też inne impulsy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!n
    ews.dfn.de!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!peer0
    1.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada
    .pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
    pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5f3e67d0$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f3e7d2f$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f3e9622$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <rhm535$me1$1$horizn@news.chmurka.net>
    <5f3ea204$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f3edd9b$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5f3edd9b$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Elektromobilność dostanie też inne impulsy
    Date: Fri, 21 Aug 2020 11:03:06 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 79
    Message-ID: <5f3f8dcd$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.126.81
    X-Trace: 1598000590 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 557 83.30.126.81:63757
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4097
    X-Received-Body-CRC: 1235352204
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2683051
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5f3edd9b$0$505$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2020-08-20 o 18:17, J.F. pisze:
    >>>> Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
    >>>> ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
    >>>> paliw a zysków przyniesie mniej.
    >
    >> A za 30 lat ?

    >Wedle fanboi będą same elektryki, wedle statystyki masz 50%
    >że juz elektryków nie będzie.

    Albo nie bedzie juz polowy spalinowych ... i z czego Orlen bedzie zyl
    ?

    A propos, jest juz nowy raport Orlenu
    https://www.orlen.pl/PL/RelacjeInwestorskie/Informac
    jeFinansowe/Strony/default.aspx

    Przychody w II kw - 17mld. Rok temu bylo 29 mld.

    Efekt wirusa, czy spadku cen ?

    Rzeczywiste wyniki ... trudno powiedziec, jesli sprzedawali stare
    zapasy drogo kupione.
    Odkuja sie w przyszlym kwartale.

    >> No dobra - dzierzawa MOP pewnie krotsza.
    >Cena gruntu jest wysoka ale nie zabójcza.
    >Zabójczy będzie koszt doprowadzenia dojazdu do autostrady,

    MOP juz jest. I teraz dzierzawi kto da wiecej.
    A moze wrecz o poddzierzawe chodzi.

    Nawiasem mowiac - ostatnio przegapilem pol baku i zatankowalem na S5 -
    ON po 4.79 na Orlenie.
    Chwile pozniej tablica stoi - stacja Pieprzyka ma 4.39, zdaje sie
    jakis kilometr w bok.
    A po powrocie - we Wroclawiu na Auchan 4.09. Orlena po 4.20 chyba tez
    bym znalazl :-(

    A dojazdu z autostrady nie zrobia na byle zyczenie ... no moze i
    zrobia, ale po zabojczej cenie.

    >podpięcia odpowiedniej linii energetycznej a potem płacenia
    >kar. Za nieodebranie mocy lub za przekroczenie.

    Ale to PGE - linie doprowadzi po kosztach wlasnych, albo i nie - bo
    przeciez juz doprowadzona, choc upgrade moze byc potrzebny.
    A kary zaplaci sama sobie ...

    >>>> O ile dosyć tanio mogą postawić punkty ładowania właściciele
    >>>> istniejących stacji paliw (lub właściciele innej już stojącej
    >>>> infrastruktóry) to budowanie nowych stacji ładowania
    >>>> jest nieekonomiczne.
    >>
    >>> Ale to jest bledne kolo. Bez tych stacji ladowania proces
    >>> "tankowania" bedzie trwal dluzej ze wzgledu na ich mala ilosc i
    >>> zwiazana z tym
    >
    >> Kiedys bledne kolo bylo na LPG.
    >> Potem na CNG, teraz na wodorze ...
    >
    >> LPG sie rozwinelo, CNG u nas pozostalo bledne :-)

    >LPG nie było błędnym kołem. Miałeś pełnoprawne auto na benzynę
    >w którym mogłeś doinstalować LPG.
    >CNG w formie instalacji fabrycznej i pomniejszonego zbiornika
    >na benzynę faktycznie już się łapie na błędne koło.

    Jakby nie bylo LPG, to pewnie bys sie pogodzil z wadami CNG, najwyzej
    bys tankowal benzyne co 200km i/lub wozil kanisterek :-P
    Albo kupil benzyniaka i wstawil zbiornik CNG.

    Ale LPG juz bylo, i CNG mialo za malo zalet - tzn mialo za duzo wad, a
    cena nie byla az tak atrakcyjna :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: