-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
u!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Elektromobilność dostanie też inne impulsy
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5f3e67d0$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
<5f3e7d2f$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
<5f3e9622$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<rhm535$me1$1$horizn@news.chmurka.net>
<5f3ea204$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
<5f3edd9b$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<5f3f8dcd$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
From: RadoslawF <r...@g...com>
Date: Fri, 21 Aug 2020 17:43:34 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.11.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5f3f8dcd$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: Avast (VPS 200821-2, 2020-08-21), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 105
Message-ID: <5f3fecc3$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 46.21.210.209
X-Trace: 1598024899 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 503 46.21.210.209:65411
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5054
X-Received-Body-CRC: 2648359505
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2683081
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-08-21 o 11:03, J.F. pisze:
>>>>> Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
>>>>> ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
>>>>> paliw a zysków przyniesie mniej.
>>
>>> A za 30 lat ?
>
>> Wedle fanboi będą same elektryki, wedle statystyki masz 50%
>> że juz elektryków nie będzie.
>
> Albo nie bedzie juz polowy spalinowych ... i z czego Orlen bedzie zyl ?
Z drugiej połowy.
> A propos, jest juz nowy raport Orlenu
> https://www.orlen.pl/PL/RelacjeInwestorskie/Informac
jeFinansowe/Strony/default.aspx
>
>
> Przychody w II kw - 17mld. Rok temu bylo 29 mld.
>
> Efekt wirusa, czy spadku cen ?
Ja bym stawiał na debilne decyzje polityków.
Coś tam komuś obiecali więc spółki skarbu państwa wydają
zyski na "szczytne cele wybrane przez partię".
A i na początku tego kwartału zamknęli ludzi w domach więc i obroty
na stacjach paliw spadły.
> Rzeczywiste wyniki ... trudno powiedziec, jesli sprzedawali stare zapasy
> drogo kupione.
> Odkuja sie w przyszlym kwartale.
Albo i nie.
Sporo ludzi miało przerwę w pracy, mniej zarobiło (pechowcy wcale)
i teraz oszczędzają na wszystkim. Te talony wakacyjne dla dzieci
to pomoc branży około turystycznej a nie ludziom.
>>> No dobra - dzierzawa MOP pewnie krotsza.
>> Cena gruntu jest wysoka ale nie zabójcza.
>> Zabójczy będzie koszt doprowadzenia dojazdu do autostrady,
>
> MOP juz jest. I teraz dzierzawi kto da wiecej.
> A moze wrecz o poddzierzawe chodzi.
Raczej nie.
Koszty dzierżawy kliku metrów kwadratowych pod skrzynkę plus
dwu miejsc parkingowych nie były by wysokie.
GDDKiA podobno zażyczyła sobie aby PGE wybudował MOPy pod
elektryki od podstaw.
> Nawiasem mowiac - ostatnio przegapilem pol baku i zatankowalem na S5 -
> ON po 4.79 na Orlenie.
> Chwile pozniej tablica stoi - stacja Pieprzyka ma 4.39, zdaje sie jakis
> kilometr w bok.
> A po powrocie - we Wroclawiu na Auchan 4.09. Orlena po 4.20 chyba tez
> bym znalazl :-(
>
> A dojazdu z autostrady nie zrobia na byle zyczenie ... no moze i zrobia,
> ale po zabojczej cenie.
Dokładnie.
>> podpięcia odpowiedniej linii energetycznej a potem płacenia
>> kar. Za nieodebranie mocy lub za przekroczenie.
>
> Ale to PGE - linie doprowadzi po kosztach wlasnych, albo i nie - bo
> przeciez juz doprowadzona, choc upgrade moze byc potrzebny.
> A kary zaplaci sama sobie ...
Naiwny.
Powoła się spółkę córkę, zatrudni teściową czy córkę do rady nadzorczej
i trzeba to potem jakoś rozliczyć.
>>>>> O ile dosyć tanio mogą postawić punkty ładowania właściciele
>>>>> istniejących stacji paliw (lub właściciele innej już stojącej
>>>>> infrastruktóry) to budowanie nowych stacji ładowania
>>>>> jest nieekonomiczne.
>>>
>>>> Ale to jest bledne kolo. Bez tych stacji ladowania proces
>>>> "tankowania" bedzie trwal dluzej ze wzgledu na ich mala ilosc i
>>>> zwiazana z tym
>>
>>> Kiedys bledne kolo bylo na LPG.
>>> Potem na CNG, teraz na wodorze ...
>>
>>> LPG sie rozwinelo, CNG u nas pozostalo bledne :-)
>
>> LPG nie było błędnym kołem. Miałeś pełnoprawne auto na benzynę
>> w którym mogłeś doinstalować LPG.
>> CNG w formie instalacji fabrycznej i pomniejszonego zbiornika
>> na benzynę faktycznie już się łapie na błędne koło.
>
> Jakby nie bylo LPG, to pewnie bys sie pogodzil z wadami CNG, najwyzej
> bys tankowal benzyne co 200km i/lub wozil kanisterek :-P
> Albo kupil benzyniaka i wstawil zbiornik CNG.
>
> Ale LPG juz bylo, i CNG mialo za malo zalet - tzn mialo za duzo wad, a
> cena nie byla az tak atrakcyjna :-)
Można to ując i tak.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO