  • 71. Data: 2011-12-30 00:42:01
    Temat: Re: Ekologia jak się patrzy!
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Roman Stachowiak

    >> Masz na myśli siebie i kogo jeszcze?
    >>
    > Udanego leczenia nóg życzę.

    Jeśli Ci śmierdzą, to nie musisz od razu leczyć, wystarczy umyć.

  • 72. Data: 2011-12-30 00:45:47
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-29, Papkin <s...@s...net> wrote:

    > jak oddzielic kawalki szkla od plastiku? To taka sciema, latwo wydobyc tylko
    > metal.

    Plastik plywa a szklo tonie :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 73. Data: 2011-12-30 00:50:13
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Tomasz Pyra

    > Ale do OC podobno naprawdę dopłacają (poza klientami którzy mają
    > maksymalne zniżki), odbijają sobie to na AC które wielu kierowców bierze
    > w pakiecie.

    Tyle, że dyskusja była nie o tym. Paru głąbów zaprzeczało oczywistej
    korelacji pomiędzy wysokością wypłacanych odszkodowań, a wysokością
    składek pisząc coś bez sensu lub nie na temat.

    Pozwolę sobie zacytować siebie:

    Do jakiegoś produktu mogą dopłacać, ale:

    - to nie ma żadnego związku z istnieniem bądź nie korelacji pomiędzy
    wypłacanymi odszkodowaniami, a płaconymi składkami
    - jak dopłacają do jednego, to odbijają to sobie na pięciu innych, bo
    pieniędzy raczej nie drukują

    A tak swoją drogą, to każda ubezpieczalnia dopłaca do OC czy jednak jedna
    lub kilka zarabia, a reszta równa cenami do najtańszego/najtańszych?

  • 74. Data: 2011-12-30 00:51:12
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Cavallino

    > Jak tylko obiecasz, że będziesz szczekał gdy to zrobię.

    Nie zrobisz, więc takie obiecanki nie mają sensu. Zresztą już widzę, że
    tchórzysz. :>

  • 75. Data: 2011-12-30 00:55:06
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2011-12-30 00:51, to pisze:

    --
    RomanS
    ___________________

  • 76. Data: 2011-12-30 00:55:33
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    --
    RomanS
    ___________________

  • 77. Data: 2011-12-30 01:21:27
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Roman Stachowiak

    > W dniu 2011-12-30 00:51, to pisze:

    Gorzej Ci?

  • 78. Data: 2011-12-30 01:21:50
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Roman Stachowiak

    Gorzej Ci?

  • 79. Data: 2011-12-30 01:33:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 29 Dec 2011 23:50:13 GMT, to napisał(a):
> [...]
    > wypłacanymi odszkodowaniami, a płaconymi składkami
    > - jak dopłacają do jednego, to odbijają to sobie na pięciu innych, bo

    Jeszcze sa fundusze rezerwowe, inne operacje, czy np emisja akcji :-)

    > A tak swoją drogą, to każda ubezpieczalnia dopłaca do OC czy jednak jedna
    > lub kilka zarabia, a reszta równa cenami do najtańszego/najtańszych?

    Ja tam nie wiem, za to wiem ze o tym doplacaniu mowilo sie od dawna, a
    potem jakos skladki mi jeszcze spadly, i utrzymywaly sie niskie dlugo,
    dopiero ostatnio Allianz zaczal podnosic.
    A jeszcze zmienialy sie czynniki wlywajace na odszkodowania.

    Tak czy inaczej .. 300 zl za OC ... chyba troche za malo, choc na mnie
    akurat mieli czysty zysk :-)

    J.

  • 80. Data: 2011-12-30 01:41:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On 29 Dec 2011 23:50:13 GMT, to wrote:

> [...]
    >
    > A tak swoją drogą, to każda ubezpieczalnia dopłaca do OC czy jednak jedna
    > lub kilka zarabia, a reszta równa cenami do najtańszego/najtańszych?

    Z tymi stawkami to nie jest taka prosta sprawa.
    Bo akceptuje je nadzór ubezpieczeń, którego głównym zadaniem jest pewnie
    pilnowanie widełek, tak żeby najbardziej szkodowe grupy klientów nie
    dostawały cen zaporowych.

    I przy ograniczonych widełkach opracowanie dobrych stawek bazowych to
    zapewne jest niezłe zadanie z wieloma niewiadomymi.
    Obniżając stawkę ściągnie się masę kierowców wysoko szkodowych (bo oni
    najbardziej patrzą na cenę, bo mają wysoki mnożnik ceny).
    Z kolei podnosząc stawke uciekną wszyscy, zwłaszcza ci niskoszkodowi,
    którzy są bardzo cenni jak kupują pakiet z AC a potem nie rozbijają
    samochodu.

    Chociaż oczywiście to wszystko może się zmieniać.
    Jakiś czas temu słyszałem że ubezpieczyciele zarabiają na OC tylko na
    grupie najmniej szkodowej ktora ma 60% zniżek.

    Ale z drugiej strony jakiś czas temu widziałem w TV kampanię reklamową "nie
    rejestruj auta na babcie", czym jak widać ktoś chciał pozyskać również
    klientów z grupy młodych kierowców, czyli niby wysokiego ryzyka.