    From: "Tomek" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Eizo Cg241/242W. Prośba o kilka informacji.
    Date: Wed, 17 Jun 2009 00:35:10 +0200

    Witam serdecznie.

    Z racji małego ruchu na pl.comp.dtp daję ten post także tutaj.

    Przymierzam się do zakupu Eizo z serii CG, model 241/242.
    Jak to bywa, nurtuje mnie kilka kwestii, a przy tej cenie, lepiej
    je za wczasu rozwiać. :)

    Dlatego szukam właścicieli tego sprzęcika, którzy rozwieją pewne
    wątpliwości. Będę wdzięczny za wszystkie informacje, zwłaszcza
    że takich monitorów nie ma zbytnio gdzie obejrzeć. Dostałem
    "cynk", że na tej grupie jest przynajmniej kilka osób które mają
    to cacko.

    Miałem okazję posiedzieć kilka dni na S2231W, więc to może
    być jako taka baza wyjściowa.

    No ale do rzeczy.

    1. Charakterystyka kątowa. Jak wiadomo, PVA pod kątem traci na
    kontraście, kolory robią się wyblakłe. Przykład:
    http://img14.imageshack.us/img14/2636/217zmy.jpg
    Nec na IPS tylko minimalnie ciemnieje pod katem, a Dell na PVA
    traci kontrast dosyć mocno.
    Jak ta kwestia wygląda w CG 241?
    Czy zachowanie jest podobne, czy zmienia się to inaczej?
    Jeśli ktoś dysponuje dobrym aparatem, mógłby zrobić fotki pod kątem
    tego obrazu:
    http://img30.imageshack.us/img30/2795/pvatest.jpg

    Dodam od siebie, że na S2231W mając ten obraz, lewa strona była
    jaśniejsza niż prawa, nawet gdy siedziało się centralnie przed
    monitorem. Dokładnie tak jak tutaj:
    http://www.toastyx.net/hd2441w/eizo-color-shifting.j
    pg

    Nec 2690 ( z prawej ) Eizo HD2441W ( z lewej ):
    http://www.toastyx.net/hd2441w/eizo-nec-center.jpg
    http://www.toastyx.net/hd2441w/eizo-nec-left.jpg
    http://www.toastyx.net/hd2441w/eizo-nec-right.jpg

    2. Kolejna kwestia, to "gubienie" detali w PVA patrząca na wprost.
    Przykładowa fotka Nec 2490 i tytułowego! Eizo Cg241:
    http://img14.imageshack.us/img14/3953/235d.jpg

    Zdjęcie na Nec pokazuje taką samą ilość detali na wprost, jak
    i pod kątem. Z kolei na Eizo na wprost jest mniej detali niż
    u Neca, ale już pod kątem, pojawiają się wszystkie detale!
    Chodzi o brzuszek żółwia. W S2231W też coś takiego było.

    Nie jestem w stanie potwierdzić, jak ustawiony
    jest sfotografowany Eizo.

    Fotka testowa dla chętnych porobić zdjęcia:
    http://img196.imageshack.us/img196/3584/pvatest2.jpg

    Nawet jak nie dysponujecie aparatem który by to wyłapał, to każdy
    może sobie we własnym zakresie to posprawdzać. I potem w tym wątku
    napisać co i jak. :)

    A tak to wygląda na Dell:
    http://www.youtube.com/watch?v=VryMz2OsG2Q&feature=r
    ec-HM-rev-rn

    Podobno Cg241 dysponuje o wiele lepszą matrycą niż S2231 czy S2431
    jeśli chodzi o charakterystykę kątową. Czy tak jest w rzeczywistości,
    nie wiem, ale może się tutaj dowiem. ;)

    To są 2 główne kwestie które mnie męczą w tym monitorze. Jeśli ktoś
    ma ochotę, proszę pisać.

    3. Z dodatkowych kwestii. Jak wygląda sprawa dopalacza kryształów.
    Czy jest dobrze wyregulowany, nie ma przebić, duszków? S2231 miał
    idealnie dopasowany dopalacz. Ponoć wszystkie Eizo nie mają z tym
    problemów, no ale nie zaszkodzi spytać.

    Źle wyregulowany wygląda tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=V1mN6lYAJzE&feature=r
    elated
    http://www.youtube.com/watch?v=ljRCxlf0njk&feature=r
    elated

    Prosto i szybko można to sprawdzić. Zrobić sobie nawet w paincie
    szare tło i białe kółko, kwadracik, co kto chce i polatać po
    ekranie.

    No to chyba byłoby wszystko. Ciekawe czy ktoś dotarł aż tutaj, ale
    mam nadzieję, że tak. Pomoże mi to w wyborze.

    Bardzo bym prosił o informacje.
    Dzięki wielkie i pozdrawiam
    Tomek