    From: MichaelData(R) <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ELM 327
    Date: Wed, 28 May 2014 01:56:28 +0200

    "AL" wydumał(a) w wiadomości ID news:lm371d$vb$1@dont-email.me
    > wykorzystując temat mam pytanie.
    > Na rynku jest dostepnych wiele skanerów na BT i na USB.
    > Rozrzut cenowy jest tez spory.
    > Na co zwrocic uwage, ktore sa lepsze (USB czy BT).

    To zalezy co chcesz podłączyć. Logiczne że jeśli USB to masz kompa (PC) a tutaj
    więcej możliowości. Kiedyś starsze progsy nie tolerowały emulacji USB/COM teraz
    się to zmieniło...chyba że chcesz podłączać jakieś archiwalne samochody, które
    nie występują w dostępnych "dzisiejszych" programach czy też mają jakieś
    specjalne funkcje. Dodatkowo nie wszystkie BT są OK. Chińskie podróbki szybko
    padają, jeśli zasilanie, które wykorzystują z pojazdu jest zbyt wysokie
    (uszkodzenie aku czy alternatora).

    > Podobno SkanTool w najnowszej wersji nie obsluguje 'chinskich podrobek'?

    Nie testowałem na chińczykach :)

    > Te programy sa platne, czy licencjonowane (stad czesto i cena wyzsza za
    > komplet: urzadzenie+program).
    > A moze zamiast ELM327 lepszy bedzie OBDLink SX ?

    Nie testowałem jeszcze :) ale myślałem o tym. Problem jedynie taki, że nie
    znalazłem publikacji że będę z tego zadowolony. Chętnie bym potestował. U mnie
    raczej to problem z ECU (czasem) i dostępności oprogramowania, o którym piszę.
    Raz pluje błędami a na innych samochodach pięknie. Po prostu, co producent to
    inne "ściemy" bo założeniem OBD2 była standaryzacjcja dla pomiarów przez np.
    policję czy inne służby. Nie jestem tutaj ekspertem raczej chciałbym używac tego
    dla siebie, bardziej jako gadget niż diagnostykę, którą najlepiej sporządzać na
    dedykowanych aplikacjach i złączach dla danego modelu samochodu. Ponieważ mam
    dostęp do takich diagnostycznych "kompów" to raczej nie mam problemu z
    diagnozowaniem...ale nie nie zajmuję się tym zawodowo, raczej hobbystycznie. Na
    Elektrodzie jest sporo tematów, dobrze tam zajrzeć.
    --
    Michael________