  • 11. Data: 2010-04-26 20:54:26
    Temat: Re: Dziwny pad kompa [długie].
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    > Knoppix oczywiście prosto z płytki.
    > Zasilacz sprawdzony miernikiem - napięcia 5V i 12V jak najbardziej w
    > normie.
    > Po wgraniu najnowszego BIOSu (1011 dla Asusa K8N) wszystko się
    > wiesza tak samo jak wcześniej. Nie widzę jakiejkolwiek prawidłowości.

    Ja bym jeszcze raz przyjrzał się dyskowi
    co mówi SMART ? są jakieś ostrzeżenia ?
    (obejrzyj przez np.: HD Tune Pro )
    Też mi się kiedyś wydawało że mam dobre dyski
    i nie wiedziałem dlaczego maszyna mi się wiesza
    dopóki nie zajrzałem do SMART - po kilka parametrów z
    ostrzeżeniami mimo że chkdsk coś tam naprawiał

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl

  • 12. Data: 2010-04-26 21:09:18
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Ja bym jeszcze raz przyjrzał się dyskowi
    > co mówi SMART ? są jakieś ostrzeżenia ?

    Ale SMART nie tłumaczy zwiech na Knoppixie live.

  • 13. Data: 2010-04-27 03:53:12
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    > Ale SMART nie tłumaczy zwiech na Knoppixie live.

    Ups już chyba za późna pora jak na mnie - nie doczytałem :)

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl

  • 14. Data: 2010-04-27 06:23:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Ale SMART nie tłumaczy zwiech na Knoppixie live.

    Nie koniecznie. Wystarczy, że przestanie być widoczny, a nie zostanie
    odmontowany i może zawiesić. Spróbuj odłączyć i jeszcze raz sprawdzić knopixxa.
    Jak nie pomoże - pewnie płyta.

  • 15. Data: 2010-04-27 06:35:39
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Mon, 26 Apr 2010 19:40:44 +0200, Radek D napisał(a):

    > Po wgraniu najnowszego BIOSu (1011 dla Asusa K8N) wszystko się
    > wiesza tak samo jak wcześniej. Nie widzę jakiejkolwiek prawidłowości.

    Spróbuj jeszcze pożąglować pamięciami w bankach (może poeksperymentuj z
    napięcięm jak masz jakieś "wyczynowe")
    --
    Marcin

  • 16. Data: 2010-04-27 08:31:11
    Od: Xan <i...@a...pl>

    W dniu 26.04.2010 14:44, RadekD pisze:
> [...]
    > kilkanaście razy pod rząd.
    > Instaluję Vistę - zero problemów podczas instalacji - system jednak nie
    > daje się uruchomić.
    > Knoppix - odpalam system, odpalam jakąś aplikację, raz działa minutę, a
    > raz pięć i się "zamraża".
    >
    > Dysk sprawdzony narzędziami od producenta WD - za pierwszym razem -
    > jakiś drobny błąd - kolejne przejścia bezbłędnie (włącznie ze skanem
    > powierzchni).
    > Pamięć kilka przejść MemTestem86 - zero błędów.
    > Podmieniona grafika - nic nie daje.
    > Przywrócone ustawienia domyślne w BIOS - nic nie daje.

    sprawdź chłodzenie procka, miałem tak kiedyś walnięty procek (AMD), jak
    przekraczał 50 C, to sie zaczynały cuda no i druga sprawa sprawdź zasilacz.

  • 17. Data: 2010-04-27 10:55:32
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-04-26 14:44, RadekD pisze:
    > Jakieś pomysły co to może być ?

    Do tego co już napisali inni: zobacz chłodzenie chipsetu, czy nie
    poluzowane, czy ewentualny wiatrak się nie zatarł itp.

  • 18. Data: 2010-04-27 13:00:59
    Od: DiVeReK <C...@o...pl>

    W dniu 2010-04-26 21:42, Olek pisze:

    > ale tylko coś zacząłem robić to się "zamrażał"...

    Jak Ci się udało zainstalować Spybot w takich okolicznościach?

    --
    Pzdr
    Tom

  • 19. Data: 2010-04-27 13:27:12
    Od: DiVeReK <C...@o...pl>

    W dniu 2010-04-26 14:44, RadekD pisze:
    > Pacjent - kilkuletni PC AMD Athlon na MoBo Asusa.

    Mimo wszystko pachnie mi tu jakimś problemem z dyskiem.
    Spróbowałbym go podpiąć do "zaprzyjaźnionej", w miarę nowej, sprawdzonej
    prądowo platformy i przetestował narzędziami pod Windows (np. wspomniany
    HD Tune lub HDD Scan (z tym ostrożnie!)) lub pod Linux (np. hdparm).
    Ciekawą opcją jest też PartetMagic i jego smartmontools. Więcej tu:
    http://lost.one.pl/2010/04/08/szybki-test-dysku-twar
    dego-smart-self-test/

    PS. Jak dokonywałeś pomiarów napięć 5 i 12V zasilacza?

    --
    Pzdr
    Tom

  • 20. Data: 2010-04-27 13:55:59
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "RadekD" napisał:

    > Jakieś pomysły co to może być ?

    Podobne objawy wywołuje przetaktowany, albo padnięty procesor. Ja bym
    sprawdził co się stanie po zmniejszeniu np. FSB w BIOSie.

    Podobne objawy mogą wystąpić jeśli BIOS/Sytem przestaje widzieć dysk. Miałem
    przypadek zbyt luźnego wtyku zasilania dysku i "cuda" się działy.

    Remek