  • 51. Data: 2024-07-18 18:10:24
    Temat: Re: Dzień bez ICE
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 18.07.2024 o 15:58, J.F pisze:

    > Oczywiscie, ze będzie chlodniej, z klimą.
    > Nie po to kupowalismy auta z klimami, żeby ich nie używać.

    Nie kupowaliśmy auta z klimą tylko Twizy w którym ta klima nie ma
    żadnego sensu.

    > A jaka temperatura na zewnątrz jest?
    > 25C, 30C, 35C, 40C, 45C ?
    >
    > Bo biały czlowiek się czuje komfortowo w 25.

    Ble ble ble.

    > Temperatury jakby coraz większe, upały coraz dłuższe ...

    Jakoś pamiętam z dzieciństwa większe upały niż 30 stopni.

    > kiedys miałem
    > auta bez klimy. Dzis nawet o tym nie myślę.

    A miałeś kiedyś Twizy?

  • 52. Data: 2024-07-18 18:13:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 18.07.2024 o 16:03, J.F pisze:

    > Jak dla mnie nienormalna.

    > Nie ma problemu nagłego przyrostu. Jest problem długiego utrzymywania.

    > To jak - jezdzisz bez przedniej szyby i się nie boisz?
    >
    > Cos może w oczy wpaść, w zęby, oczy łzawią ..

    > Nawiew z konsoli,

    Dobre :-)

    > a w bagazniku (hatchback/kombi) były wywietrzniki,
    > gdzies na dole, przy kołach.

    > No ale mówic, ze klima złą, to brednie :-)

    Tak, jak pisałem, spróbuj czegoś innego.

  • 53. Data: 2024-07-18 18:56:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jul 2024 18:13:08 +0200, io wrote:

    > Dobre :-)

    Wystarczające jednak to tego, żeby przy jeździe polną drogą,
    szyberdach wysysał powietrze, a napływało tymi wywietrznikami:

    wraz z kurzem.

    > Tak, jak pisałem, spróbuj czegoś innego.

    Po co. Klima jest dobra i niedroga :-)

    J.

  • 54. Data: 2024-07-18 19:13:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jul 2024 18:10:24 +0200, io wrote:

    > Nie kupowaliśmy auta z klimą tylko Twizy w którym ta klima nie ma
    > żadnego sensu.

    Nie ma drzwi, to i klima nie ma sensu - tu się zgodze.

    Ale po co było kupować Twizy, to nie rozumiem :-)

    > Ble ble ble.

    Ciakawe, ile tak naprawde lubisz :-)

    > Jakoś pamiętam z dzieciństwa większe upały niż 30 stopni.

    Nie bardzo pamiętam. I nie takie długie.
    Za to zimy pamiętam, prawdziwe.

    Co prawda jest tez to
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rekordy_klimatyczne_w_
    Polsce

    ale tez jest
    https://imgw.pl/sites/default/files/2022-08/2022_08_
    imgw-pib-charakterystyka-wybranych-elementow-klimatu
    -w-polsce-w-lipcu-2022.pdf

    strona 4, srednie temperatury lipca ... 2 stopnie wiecej.

    > A miałeś kiedyś Twizy?

    Nie.

    J.

  • 55. Data: 2024-07-18 23:28:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Jul 2024 00:42:11 +0200, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

> [...]
    rwatorium-badawcze/pozary-samochodow-elektrycznych-n
    owe-wyzwania-dla-ochrony-przeciwpozarowej/

> [...]
    > lub zatrucie niebezpiecznymi dla zdrowia gazami z elektrolitu baterii.
    > Zachodzi również ryzyko porażenia prądem o dużym napięciu i natężeniu.
    >
    > Biorąc pod uwagę trendy na rynku samochodowym i nieuchronny rozwój
    > elektromobilności, należy założyć, że w stosunkowo niedługim czasie
    > pojazdy elektryczne będą stanowiły znaczący udział samochodów na
    > parkingach zamkniętych. W związku z powyższym niezbędne jest jak
    > najszybsze wypracowanie rozwiązań technicznych, które przygotują budynki
    > do zwiększonego zagrożenia w tym zakresie."

    Ja bym do tego dodał jeszcze jedną rzecz, z której wiele osób (co
    zauważyłem w rozmowach) nie zdaje sobie sprawy.
    Biały dym, to nie dym taki jaki powstaje np. w czasie palenia liści.

    Cytat z linkowanej wcześniej strony:

    "Dodatkowe niebezpieczeństwo stanowią gazy uwalniane w procesie pożaru,
    które stają się szczególnie groźne, gdy dopuści się do ich gromadzenia.
    Zawarty w elektrolitach heksafluorofosforan litu jest bardzo wraĹźliwy na
    wodę i reaguje z wilgocią z powietrza, tworząc fluorowodór (HF, kwas
    fluorowodorowy) i kwas fosforowy (H3PO4). Powstała biała mgła jest
    toksyczna i żrąca. Może rozpuszczać się na wilgotnej powierzchni skóry i
    powodować oparzenia chemiczne."

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 56. Data: 2024-07-19 03:14:52
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    nadir <n...@h...org> wrote:

    > Indukcyjnie czy pchać?

    Ja komórkę ładuję indukcyjnie. io może Twizzy pchać :)

    > Z kanistra?

    Telefon z power banka też naładujesz. Bezprzewodowo czy nie? :)

    --
    W obserwatorium astronomicznym nowy woźny przyjęty właśnie do pracy
    patrzy, jak słynny astronom obserwuje nieboskłon przez wielki teleskop.

  • 57. Data: 2024-07-19 03:15:32
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No to może klimy nie potrzeba.

    Potrzeba, bo latem przez okna wdziera się żar piekielny.

    --
    Moja żona ostatnio upiekła ciasteczka i powiedziała:
    - Możesz być szczery, jestem otwarta na krytykę.

  • 58. Data: 2024-07-19 03:19:29
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Nie, było o 'zamykaniu szyb by ciepło nie wlatywało'. Bo się Arnoldowi
    > wydawało, że pod daszkiem chłodniej. Tylko, że nie będzie chłodniej
    > tylko cieplej z powodów, które już omawiałem.

    Ale ja wiem kiedy jest mi chłodniej a kiedy cieplej.

    Wchodzę do nagrzanego samochodu, otwieram szyby albo nawet drzwi, żeby to
    gorące powietrze wydmuchać, a potem wsiadam i włączam klimę (zamykając
    najpierw szyby albo drzwi). Bo jak wyłączę klimę i otworzę na oścież szyby
    to nadal będzie mi za gorąco.

    > Z klimą można zrobić mniej niż na zewnątrz, ale jak już omawiałem, nie
    > jest to do niczego potrzebne w Twizy.

    To czym się to Twizy różni od mojego samochodu z otwartymi obiema szybami?

    --
    Lew zgromadził na leśnej polanie wszystkie zwierzęta i groźnie pyta:
    - Kto zabił ostatniego dinozaura??

  • 59. Data: 2024-07-19 03:22:00
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie bardzo pamiętam. I nie takie długie.
    > Za to zimy pamiętam, prawdziwe.

    Ja też. Mój pierwszy samochód nie miał klimy i w sumie nie była potrzebna.
    Teraz nie wyobrażam sobie mieć samochodu bez klimy. No to mamy dwie opcje,
    albo ja się zrobiłem stary i wygodny, albo coś się jednak z tym klimatem
    stało.

    I nie mówię o konkretnych, pojedynczych, gorących dniach, tylko o ogólnej
    tendencji.

    Oglądałem sobie ostatnio filmy nagrywane zimą 2008 r. i uświadomiłem
    sobie, jak dawno nie widziałem takiej zimy. Jasne, bywa zimno, ale nie aż
    tak jak bywało nawet te 15-16 lat temu.

    --
    Panie doktorze, każdej nocy śnią mi się nagie dziewczęta, jak wbiegają
    i wybiegają z pokoju.

  • 60. Data: 2024-07-19 03:26:05
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Na co? Ciało człowieka ma około 40 stopni.

    Ustalmy jedno -- dobrze czujesz się w temperaturze 30+ czy nie?

    Ja nie. Jeśli ty tak, to widocznie faktycznie nie potrzebujesz klimy i nie
    ma o czym rozmawiać, bo mamy różne potrzeby.

    > Zamknięty samochód nagrzewa się od słońca np do 60 stopni.

    Jak jadę i mam włączony nawet sam nawiew, to się nie nagrzewa. Jak siądę w
    zamkniętym samochodzie w gorący dzień to pewnie w końcu stracę
    przytomność, a jak jadę, to nie tracę. I to nawet bez klimy. No cud jakiś.
    Albo może jednak ten nawiew coś daje?

    --
    Idzie myśliwy przez las i śpiewa:
    - Na polowanko, na polowanko!