  • 11. Data: 2010-12-16 14:59:49
    Temat: Re: Dysk uszkodzony mechanicznie - gdzie odzyskac dane w Wawie?
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 16-12-2010 o 15:31:13 de Fresz <d...@n...pl> napisał(a):

    > Ponoć, jak już się dowiedziałem, 2,5" są znacznie gorsze do odzyskiwania
    > danych w takich sytuacjach (czyli nie jakaś zgubiona tablica partycji
    > itp.), 3,5" znacznie lepiej rokuje. No i ten nie pracował
    > (zapis/odczyt/wyszukiwanie) w czasie upadku.

    [ciach...]

    > W ogóle nie startują talerze, więc i w żadnym sofcie się nie pojawia.

    Miałem kiedyś podobnie, jak udało mi się ukruszyć kawałek złącza SATA -
    już nie pamiętam niestety czy sygnałowego, czy zasilania. Ot, za mocno i w
    złą stronę szarpnięta wtyczka.
    Podgięcie blaszki i doklejenie cyjanopanem ukruszonego fragmentu
    przywróciło dysk do życia.
    Weź może pacjenta pod lupę i sprawdź miernikiem, czy zasilanie wchodzi ze
    złącza na ścieżki. Może jakiś lut pękł...

    A może te dyski tak jak samochody - mają bezpieczniki bezwładnościowe? 8-(

    --
    Brak sygnaturki.

  • 12. Data: 2010-12-16 15:48:10
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    de Fresz nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Jako że z tego co wiem, przy takich awariach jest generalnie jedno
    > podejście i nietrafione dłubanie może się skończyć martwotą pernamentną

    Jeśli chodzi o sprawną elektronikę to nie ma takiego niebezpieczeństwa.
    Przem

  • 13. Data: 2010-12-16 16:09:41
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 16 Dec 2010 14:07:33 +0100,
    Przemek <r...@o...pl> screamed:

    Plus przelutowanie flasha.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:214B ]
    [ 17:09:29 user up 12653 days, 5:04, 1 user, load average: 0.86, 0.18, 0.72 ]

    Save a mouse, eat a pussy!

  • 14. Data: 2010-12-16 16:26:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-12-16 15:03, Aleksander pisze:
    > zaszałałem i wysłałem dysk do Katowic (OnTrack chyba czy jakoś)...
    > .... ponoć jedno z lepszych labów - i co ? i nic sensowengo nie
    > byli w stanie odzyskać. Fakt że to była wówczas jakaś promocja
    > zdaje się za 1000zł zamiast normalnej ceny około 4000-6000zł -
    Widzę, że to świetna fucha. Ja mogę nie odzyskiwać danych w promocyjnej
    cenie 500 PLN netto ;-)

    Maciek

  • 15. Data: 2010-12-16 16:50:31
    Temat: manual DIY
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    Zrob to sam:
    skladniki: wkrętak, dysk, drugi dysk na zrzucenie danych, precyzyjne
    szczypce, mozliwie malo zapylone miejsce (odkurz i zmyj podloge i biurko).

    otworz dysk
    odklej głowice i zaparkuj ją (do środka dysku). Parkujesz przez kręcenie
    talerzem zgodnie z kierunkiem wskazywanym przez ramie glowicy.
    UWAGA: proces odrywania głowicy rób naprawde z wyczuciem, mozna oderwac
    szklo z niej a wtedy kaplica. Musi drgnąć. nie próbuj na siłę obrócić
    talerza dopoki nie oderwiesz z niego glowicy.

    jak zaparkujesz głowice to nie siłuj się z zamykaniem obudowy dysku(choc
    mozna). Od razu podepnij do kompa i zrzucaj dane (obraz albo pliki). Dysk
    dosc szybko zacznie sie degradowac. najlepiej kopiuj czyms co bedzie
    ignorowalo badsectory bo te powstaną w miejscu oderwania głowicy. potem
    bedzie ich przybywac.

    Zdarzeń tego typu: 1
    danych odzyskano: całość

    powodzenia:)
    sir

  • 16. Data: 2010-12-16 18:00:44
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-16 13:33, de Fresz pisze:

    > W ogóle nie było zmian w tym czasie. Jednak przywracanie kopii ze
    > sformatowanego dysku może być lekko kłopotliwe...

    http://www.pcworld.pl/news/364529/13/Jak.odzyskac.pl
    iki.z.sformatowanych.dyskow.html
    Czasami po sformatowaniu dysku przypominasz sobie, że nie zabezpieczyłeś
    bardzo ważnych danych. Jak odzyskać pliki z takiego dysku? Jest jeszcze
    nadzieja - przeczytaj naszą poradę.

    --
    animka

  • 17. Data: 2010-12-16 18:06:33
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > Potrąć gówniarzowi z kieszonkowego ;)

    LOL
    Ja to swojemu rocznemu wnuczkowi chyba laptopa kupię bo pyrga wszystkie
    zabawki i chce "pracować" na laptopie. Interesują go tylko komputery i
    telefony komórkowe (ale prawdziwe, nie zabawki).

  • 18. Data: 2010-12-16 19:52:54
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-12-16 19:00, animka pisze:
> [...]
    >
    > Czasami po sformatowaniu dysku przypominasz sobie, że nie zabezpieczyłeś
    > bardzo ważnych danych. Jak odzyskać pliki z takiego dysku? Jest jeszcze

    Animka, a poradzi sobie z tym?:
    "Utrudnieniem nr dwa jest fakt, że format partycji (2, z czego ważna
    jest jedna), to HFS+ (bodaj journaled)."

    poza tym, znowu czytanie ze zrozumieniem, po co mu ten program jak dysk
    fizycznie nie staruje:)

  • 19. Data: 2010-12-16 19:56:32
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    http://swo.pwn.pl/haslo.php?id=2521

  • 20. Data: 2010-12-16 20:09:35
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-16 20:52, Jawi pisze:
> [...]
    > jest jedna), to HFS+ (bodaj journaled)."
    >
    > poza tym, znowu czytanie ze zrozumieniem, po co mu ten program jak dysk

    Nie wycina się złośliwie komuś tego na co ta osoba odpowiadała.
    Ja odpowiadałam na to: